نماینده مردم اردبیل در مجلس می گوید دیپلماسی ایران تنها به چند کشور خاص خلاصه نمی شود.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره دیپلماسی ایران در دولت یازدهم گفت: از ابتدای دولت یازدهم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نمره مثبت می گیرد و ویژگی هایی هم در این دیپلماسی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به افزایش تحرک دیپلماسی اشاره کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیپلماسی ایران از سنگینی در دولت نهم و دهم خارج شده و فعال تر عمل می کند و حضور بیشتری در مسائل و موارد منطقه دارد و این از ویژگی های دیپلماسی دولت یازدهم است.

وی با بیان این که پس از پرونده هسته ای ایران هم اکنون اصلاح برخی مشکلات با اطرافیان و همسایگان یکی از کارهایی است که در حال صورت گرفتن است، گفت: انرژی هسته ای بحثی که خیلی زمان بر شده بود با اقدام خوب به جایی رسید که قابل پیگیری است و از  گفت و گو برای گفت وگو و گذراندن وقت خارج شد.

حقیقت پور با بیان این که عملکرد دیپلماسی ایران را می توان به سه بخش تنش زدایی با غرب، پرونده هسته ای و توسعه روابط با کشورهای همسایه تقسیم کرد، گفت: در کنار این عملکردها سیاست های کلی سیاست خارجی ایران همچنان با قدرت پابرجا است و ما از مردم فلسطین و مقاومت لبنان و سوریه دفاع می کنیم و از موارد اصولی خودمان عقب نشینی نداشته ایم و این ها ویژگی های سیاست خارجی دولت فعلی است.

وی با بیان این که هم اکنون حفظ اصولمان که بسیار برای ما مهم بوده باید توسعه پیدا کند، تصریح کرد: اقدامات جدیدی هم در حال اقدام است و باید موارد حل نشده فراوانی که وجود دارد برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: به طور مثال هم اکنون با کارهای دسته جمعی می توانیم در حوزه خزر اقدامات مناسب و گسترده ای را انجام دهیم و بحث رژیم حقوقی دریای خزر را برطرف کنیم.

حقیقت پور ادامه داد: همچنین در حوزه دیپلماسی باید تلاش کنیم با کشورهای دیگر در مقابل تند روی ها و فرقه گرایی ها در سطح منطقه ایستادگی کنیم و با تشکیل اتحادیه های مختلف به مبارزه با این مسائل بپردازیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دیپلماسی ایران تنها به چند کشور خاص خلاصه نمی شود و با تمام نقاط دنیا باید درحال توسعه روابط باشد.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =