مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 11 آذر 1392

مسئول عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائمشهر از جراحت شش تن به دلیل انفجار گاز در قائمشهر خبر داد.
داود رستم‌پور با اشاره به نشت‌گاز ساعت 15:25 روزگذشته 10 آذرماه امسال به ایسنا گفت: ماموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائمشهر بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند.
براثر نشت‌گاز انفجار رخ داد که منجر به تخریب شش آپارتمان سه واحدی، سه خانه ویلایی و دو باب مغازه در خیابان مهمانسرای قائمشهر شد.
مسئول عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائمشهر با بیان اینکه خسارت مالی به صورت دقیق برآورد نشده گفت: خسارت تقریبی این حادثه حدود 800 میلیون تومان است.
در واحد اول ساختمان انفجار رخ داد و شدت انفجار به حدی بود که به ساختمان‌های مقابل، پشت و دو طرف خسارت وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه تعداد مصدومان این حادثه شش تن بود افزود: یک جوان 31 ساله در این حادثه دچار آسیب شد که در حال حاضر در بیمارستان شهید زارع ساری بستری بوده و حال وی نیز وخیم است.
هنوز دلیل این حادثه مشخص نشده و این موضوع در حال بررسی است.

 

دستگیری عاملان اختلاس 33 میلیاردی در چهارمحال و بختیاری
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف پرونده اختلاس 33 میلیارد ریالی و دستگیری 4 نفر در این رابطه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار جعفری گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اختلاس مالی در 3 شعبه از بانک های دولتی استان بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران با تحقیقات اولیه اطلاعات واصله را بررسی و بلافاصله عاملان اختلاس که چهار نفر بودند را شناسایی و طی عملیاتی دستگیر کردند.
بررسی های کارشناسان نشان داد متهمان با جعل اسناد و اوراق بانکی 33 میلیارد ریال اختلاس کرده و در مواردی نیز وام های غیرقانونی دریافت می کردند.
سردار جعفری در پایان با اشاره به اینکه در پرونده متهمان علاوه بر اختلاس جرائمی همچون تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی، پولشویی و تبانی نیز مشاهده می شود، تصریح کرد: پس از تکمیل تحقیقات متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

حریق منزل مسکونی در خانی‌آباد
یک مجتمع مسکونی 19 واحدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جنوب تهران طعمه حریق شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایسنا گفت: به دنبال اطلاع یک مورد حریق منزل مسکونی در ساعت 11:13 پیش از ظهر امروز به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 22 و 96 را به همراه گروه نجات 6 به محل حادثه واقع در خانی‌آبادنو، خیابان ماهان اعزام کرد.
پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که در طبقه سوم از یک ساختمان پنج طبقه 19 واحدی، آپارتمان 80 متری طعمه حریق شده و آتش در حال سرایت به طبقات و واحدهای دیگر است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه دود زیادی طبقات این ساختمان را دربر گرفته بود، گفت: آتش‌نشانان دو زن را از میان شعله‌های آتش خارج کرده و همزمان گروه دیگر نیز عملیات مهار و اطفای حریق را آغاز کردند.
ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان بدون هیچ مصدومی به عملیات خود در این محل خاتمه دادند، خاطرنشان کرد: علت این حریق از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

 

آتش سرکش در خانه
آتش سوزی آشپزخانه مسکونی در شهرک شریعتی با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی بروز آتش سوزی در طبقه سوم ساختمان مسکونی و تماس مالک خانه با سامانه 125، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:15 دقیقه دیروز یکشنبه آتش نشانان ایستگاه 96 را به شهرک شریعتی، خیابان ماهان، خیابان شهید اسماعیلی اعزام کرد.
اصغر فارسی، رئیس ایستگاه 96 درباره این آتش سوزی گفت: این حادثه در قسمت آشپزخانه یک واحد مسکونی در طبقه سوم یک ساختمان پنج طبقه رخ داده بود و دود بسیار زیاد ناشی از این آتش سوزی در تمام ساختمان پراکنده شده بود.
آتش نشانان بلافاصله با قطع برق و گاز اقدام به ایمن سازی کرده و پس از رعایت موارد ایمنی با بکارگیری تجهیزات کامل فردی، دستگاههای تنفسی و لوله های آبرسانی اقدام به مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن کردند و پس از تخلیه کامل ساختمان از دود و اطمینان از عدم وجود مصدوم احتمالی به کار خود پایان دادند.
فارسی در بیان علت این حادثه خاطرنشان کرد: طبق بررسی های اولیه آتش از قسمت سیم کشی پکیج در آشپزخانه شروع و به کابینت ها سرایت کرد و این آتش سوزی را رقم زد.

 

 

 گودبرداری غیر اصولی حادثه آفرید
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به فارس گفت: گودبرداری غیر اصولی در فلکه اول خزانه جان یک کارگر را گرفت.
در ساعت 10:40 صبح امروز دوشنبه ریزش بخشی از دیواره‌های یک گودبرداری غیر اصولی در فلکه اول خزانه به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام و دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
زمینی به وسعت 500 مترمربع و عمق 7 متر گودبرداری شده بود و کارگران مشغول کار بودند که یکباره ضلع غربی دیواره گودبرداری تخریب و تعدادی از کارگران گرفتار شدند.
‌آتش‌نشانان بلافاصله نسبت به خروج کارگران از گودبرداری صورت گرفته اقدام می‌کنند ولی متاسفانه یک کارگر 40 ساله در این حادثه جان خود را از دست داد.
در ساعت 11:30 این عملیات به پایان ‌رسید.

 

انتقام دختر جوان با خرید بلیت کیش
رئیس پلیس فتای تهران‌بزرگ از دستگیری دختر جوانی خبر داد که به قصد انتقام از مدیر آژانس هواپیمایی، اقدام به خرید بلیت‌های مجعول سفر به کیش کرده بود.
سرهنگ محمدمهدی کاکوان در تشریح این خبربه ایسنا گفت: در 27 مهرماه امسال مردی 52 ساله به نام قدرت که مدیر یک آژانس مسافرت هوایی بود، با مراجعه به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، ماموران را در جریان یک سرقت قرار داد.
وی با بیان اینکه این فرد در اظهارات خود عنوان داشت که فرد یا افرادی مجهول‌الهویه، اقدام به خرید 23 فقره بلیت هواپیما از طریق آژانس هواپیمایی‌اش به مقصد کیش کرده‌اند، گفت: این در حالی بود که این بلیت‌های هواپیما به نام مسافران نبوده و آژانس هواپیمایی را بدهکار کرده بود.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه با توجه به خسارت وارد شده به آژانس هواپیمایی، بلافاصله تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد، گفت: سرانجام ماموران با انجام اقدامات خاص پلیسی توانستند ردپای یک دختر 23 ساله به نام فاطمه را که از کارمندان سابق این آژانس هواپیمایی بود، در این پرونده بیابد.
کاکوان با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که فاطمه به مدت دو سال در این آژانس هواپیمایی فعالیت کرده و به دستور مدیر آژانس در زمان فعالیتش کلیه پیکربندی‌های قسمت سفارش سایت را تغییر داده بود، گفت: با اخذ دستور قضایی، این فرد دستگیر و در بررسی‌های انجام شده، فاطمه ضمن قبول بزه انتسابی اعلام کرد که مدت هشت ماه قبل از این آژانس هواپیمایی اخراج شده و به قصد ضربه‌زدن به مسئول آژانس، اقدام به انجام این عمل کرده است.
وی با بیان اینکه فاطمه مدت هشت ماه صبر می‌کند تا بتواند بدون هیچ ظنی به اعمال مجرمانه خود دست بزند، گفت: سرانجام این زن در فرصتی مناسب، 23 فقره بلیت هواپیما به مقصد کیش به نام افراد مجعول خریداری و خسارات مالی زیادی به مالباخته متحمل شد.

 

سقوط کارگر از بالابر غیر استاندارد
سقوط کارگر مغازه ای از بالابر غیراستاندارد آتش نشانان را به خیابان 17شهریور کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 13:30 دیروز یکشنبه آتش نشانان گروه نجات 9 را به خیابان 17شهریور به محل حادثه اعزام کرد.
محمد اسماعیلی، فرمانده تیم آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: در محل حادثه کارگر 42 ساله ای که در بالابر این مغازه سوار شده بود هنگام بالا آمدن از زیرزمین بر اثر پاره شدن سیم های بالابر به یک طبقه پایین تر سقوط کرده و به شدت مصدوم شده بود.
آتش نشانان به سرعت فرد مصدوم را با رعایت نکات ایمنی به بالا انتقال داده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
علت این حادثه خرابی بالابر اعلام شد.
45282

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =