ایسنا نوشت:

یک کارشناس امنیت سایبری ماجرای فحاشی منتسب به ایرانیان در صفحه فیس‌بوک لیونل مسی را یک خرابکاری سازماندهی شده برای ضربه زدن به حیثیت ایرانیان عنوان کرد.

پاشا ناصرآبادی با بیان این مطلب گفت:‌ معمولاً کامنت‌های اولی که برای یک مطلب در فیس‌بوک گذاشته می‌شود می‌تواند مسیر و جهت کامنت‌های بعدی را تعیین کرده و موجب اعلام‌نظرهای موافق و مخالف شود که همین مسئله در کنار پوشش خبری وسیع این رویداد در جهان به افزایش کامنت‌ها و بروز این اتفاق دامن زده است.

وی گفت: این موضوع، نمونه‌ای از جدیدترین روش جنگ سایبری علیه حیثیت یک ملت است.

ناصرآبادی ادامه داد: لیونل مسی شخصیتی محبوب در بین ایرانی‌هاست و الگوی بسیاری از فوتبال‌دوستان بوده و هست و بازی در مقابل او باعث افتخار ملی‌پوشان ایرانی است. در نتیجه علی‌رغم تمام مشکلات فرهنگی فوتبال نمی‌توان چنین مسئله‌ای را منطقی دانست.

مدیرعامل شرکت رایانه کمک با اشاره به عدم پخش تصاویر خانم مجری برنامه قرعه‌کشی جام‌جهانی از سوی صداوسیما و بروز رخداد مشابهی در صفحه فیس‌بوک وی که آن هم به ایرانی‌ها منتسب شده است، گفت: چرا کسی نمی‌پرسد که اصلا این همه ایرانی او را از کجا می‌شناختند که بخواهند صفحه فیس‌بوکش را آماج ناسزا قرار دهند؟ در این مسئله هیچ منفعتی برای ایرانی‌ها وجود ندارد اما با اندکی بررسی درمی‌یابیم که با مواضع دشمنان ملت ایران همخوانی شگفت‌انگیزی دارد. در نتیجه می‌توان منشا ساماندهی آن را حدس زد.

ناصرآبادی با اشاره به سابقه این گونه اقدامات علیه ایران، کرم «استاکس‌نت» را نمونه‌ای از معروف‌ترین حملات سایبری در چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: جنگ‌های امروزی رنگ و بویی تازه به خود گرفته و ماهیت آن‌ها در حال تغییر است و خسارت جنگ‌های سایبری به مراتب بیشتر و هزینه اجرای آن‌ها بسیار کمتر است و در عین حال نیازی به درگیری و رویارویی مستقیم هم ندارد. از آنجا که فیس‌بوک در داخل ایران فیلتر است، امکان ردیابی دقیق این خرابکاری وجود نداشته و ممکن است که این افراد از طریق IP کشورهای دیگر به فیس‌بوک متصل شده باشند.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    57 7
    اره کار کاره آمریکا و انگلیسه بابا تو را خدا بیخیااااااااااااااااااااااااااااااال یه بارم قبول کنیم
    • هموطن IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      4 18
      بنده هم معتقدم موضوع مشکوکه...
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 21
    مسی سازمان یافته بود بر ضد ایران و ایرانی بود و هست البته... اما این هم باور دارم عادل فردوسی پور و صحبت و مسخره بازی هاش در مورد اینکه کی مسی رو بگیره هم بی تاثیر نبود توی جوگیر کردن یه عده....
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    28 3
    واقعا کارشناسی!!!!!!!!!!!!!بادمجون دور قاب چین!!
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    31 4
    خدایا این نعمت توهم! رو از ما بگیر. بلند بگو آمین!
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    54 6
    تمام خارجی ها دارن میگن ایرانی ها جنبه دیدن یه زن رو از تلوزیون ندارن همون بهتر که رادیو گوش کنن!!!!! همون بهتر که تو تابستون برزیل نیان!!!!! ......آدم چه جوابی بده؟؟....... بگه نه ما جنبه داریم 1000 تا دلیل محکم دیگه میارن می کوبوننت! ....... جنبه ایرانی رو همین یه جا نشون ندادن یه عده.... از ورزشگاه های ورود ممنوعمون واسه خانم ها میفهمن.... از گشت ارشادمون می فهمن.... از خیلی از چیزای دیگه که ما به مسخره گرفتیم یه عمر و فکر کردیم قضاوت نمیشیم دیدن و فهمیدن و قضاوت کردن! حالا ما چطور انکار کنیم کارشناسان محترم؟؟؟
    • الهام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      22 2
      من با نظر شما موافقم ولی باور کنید اون شبی که سیل وحشتناک کامنت هارو تو صفحه مسی دیدم خدارو هزار بار شکر کردم که فیس بوک فیلتره... درسته این راهکار درستی نیست ولی دیگه راهی نمونده که این مردم یهو بخوان آزاد بشن و انتظار رفتار خوب و ازشون داشت. من با گشت ارشادی که شما فرمودین هم موافقم که نباید باشه ولی مطمئنم اگه یه روزی حساسیت به حجاب کم شه یه عده شبیه همین آدم هایی که تو صفحه مسی کامنت گذاشتن هستند که بدون لباس بیان بیرون. میدونید مشکل از کجاست ؟مشکل همین اجبارهای بی پایه اساس و محدودیت های بیش از حدی ه که چندین ساله به ما تحمیل شده.
    • سيسي IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      5 0
      شكي نيست كه ادبيات پرخاشگرانه و گاهي بي ادبانه سرانجام به مردم و عوام هم كشيده شده است. اين پديده اي است كه كاملا قابل پيش بيني بود.
    • بی نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      4 4
      زمانی که مسابقات جام جهانی برگذار میشه برزیل زمستونه نه تابستون محض اطلاعتون برزیل در نیم کره ی جنوبی قرار داره
    • علیرضا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      هیچ توتئه ای هم در کار نیست. متاسفانه همهشون ایرانی بودند و اونهایی هستند که همه چی ره به مسخره گرفتند. اصلا فرض این که یکی دو تای کامنتهای اول هم نفوذی بودند. بقیه عقل ندارند که دنبال نکنند. مگه کل ایرانی هایی که به فیسبوک دسترسی پیدا می کنند همین عده ای بودند که چرند گفتند. بقیه که اینطوری نیستند که. این عده چه جوابی دارند در مقابل بقیه که آبروشون رو بردند. مسخره بازی و لودگی هم حدی داره. هیچ وقت نمی خوان بزرگ بشن و مسئولیت کارشون رو به عهده بگیرند.
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    24 2
    بازهم توهم توطئه!
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    31 2
    به نظرم حرف ایشون تا حدی درست باشه ولی وقتی نیم نگاهی بکنیم به واقعیت جامعه و رفتارهای عجیبی که شبانه روز در فضای واقعی از ما روی میده اینجور اتفاقها خیلی دور از ذهن نیست!
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    25 0
    بايد قبول كنيم فرهنگمون جهان سوميه...حيف از تمدن غني ايراني كه به اين وضعيت كشيده شده..حالا شما بفكر افزايش جمعيت باشين.
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      3 9
      این حرکت رو کدوم کشور جهان سومی انجام داده تا حالا؟؟ نگاه کنید هنوزم دارن ادامه میدن با اینکه تاثیر و بازتاب بین المللیش هم دارن میبینن!.... کدوم ایرانی ؟ کدوم وطن دوستی همچین کاری میکنه؟؟؟..... همین دیروز پلیس آرژانتین اعتصاب کرده بود کل مغازه ها و مراکز خریدشون رو غارت کردن، تماشاچی های برزیلی کلی برزیل رو ریخته بودن بهم چند روز پیش! تو ترکیه و تایلند و...هر روز درگیریــه!!!... ولی اونا نمیگن ما بی فرهنگیم """" اما ما ایرانی ها زود تا کل فرهنگ و تاریخ کشورمون رو زیر سوال می بریم!.... چرا؟....منکر این نیستم که رو فرهنگ سازی کار نمیشه و حتی مردم تهبیج نشدن به فحش دادن به وزیر امور خارجه فرانسه و... اما این دیگه خیلی مشکوکـه!
  • فرزاد IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    26 0
    پيج وزير خارجه فرانسه چى؟ يا پيج ناسا؟ همه اينا كار دشمنانه؟ شما دو روز تو پيجاى مختلف ايرانى بگردى كلى فحاشى و هتاكى ميبينى، اصلاً چرا راه دور ميرى تو همين كوچه و خيابون مگه كم خشونت كلامى هست، لابد همه اينا توطئه دشمنه...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 0
    من قبلا هم گفتم تو یه موضوع مرتبط ما ایرانیا به خودمون احترام نمیذاریم!به خودمون رحم نمیکنیم!به مسی بذاریم؟ احترام واسه ناموس خودمون،عزیزترین و پرارزش ترین چیز نگه نمیداریم،یه دختر از دست انواع و اقسام مزاحمتا نمیتونه تو این جامعه راحت زندگی کنه،اونوقت بریم بازیکن خارجی رو احترام بذاریم آقای کارشناس عزیز ، این نه حمله سایبری بوده،نه هیچ چیزی شبیه به این،خیلی هم خودجوش بوده!چیزی که شما میبینی،متاسفانه "واقعیت" جامعه ماست
  • احمد IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 0
    توهم توطئه!
  • حمید A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 1
    بابا چرا نمی خواید قبول کنید که این کار ما ایرانی ها بوده هر کسی اگه یکم انصاف داشته باشه و تو کشور ایران زندگی کرده باشه خیلی راحت میتونه تصدیق کنه که این کار خود ماها است. من نمیدونم چرا برای هر اتفاقی که میوفته یه عده دنبال اتصال اون به استکبار جهانی و ... هستند ؟ بابا از خواب غفلت بیدار شید و مشکلات را ببینید تا بتونید راه حلی رای اون پیدا کنید..... در مورد شناخت اون زنم باید بگم که با یه سرچ ساده تو گوگل در عرض 3تا 5 دقیقه می تونند هم اسمش را بدست بیارند هم صفحه رسمیش تو فیس بوک را
    • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      4 5
      من رفتم دیدم..شما چطور ندیدید یا اینطور قضاوت می کنید؟؟ خــــیـــلـــی از صـــفـــحــه هاشــــون جـــعــلی و تــقـلـبی و ســـاخــت همــیــن چــنــد روزه است! اون وسط حتی هستن کسانی که دارن غیر مستقیم و مستقیم بر علیه ایرانی ها و تهرانی ها و... پیام می نویسـن! نمی بینید هنوزم دارن ادامه میدن... اینقدر فرهنگ و کشور خودتون رو خوار نکنید تا شـاد بشن! من یکی نمیگم همش تقصیر دشمنه نمیگم ما خوب همه بد اما مطمئن باشید از اون جــو یه عده بی هویت وطن فروش همچنان دارن سو استفاده میکنن
  • اول بخون بعد منفی بده A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 0
    به نظرم از خیلی پیش‌تر از این‌ها این توطئه برنامه‌ریزی شده بوده. اینا از سال‌ها پیش اومدن یه بازیکنو علم کردن تا بعد مثلا تو قرعه‌کشی بخوره به ایران، بعدش بیان تو صفحه‌اش به جای ایرانیا توهین کنن. اصن مگه میشه یه بازیکنی انقد خوب بازی کنه؟ اصن مگه میشه یه زن اونم با اون لباس تو فرعه‌کشی باشه؟ اصن مگه میشه ایران بره جام جهانی؟ بلاشک توطئه‌ای وسیع‌تر از این حرف‌ها مطرحه. اسمشم گذاشتن مسی، تا ما فک نکنیم موضوغ باارزشیه و حساس شیم! نباید اینقد سطحی و راحت از این موضوعات عبور کرد. پی‌نوشت: بدین‌وسیله آمادگی خود را جهت استخدام رسمی، در یکی از تحریریه‌های کیهان، رسالت و یا رجانیوز اعلام می‌دارم. امید است با اتکال به امثال بنده، روز به روز روشن‌گری مردم را توهم بزنیم، چی ببخشید، رفم بزنیم.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      3 0
      آفرین
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 2
    عزیزان چرا خودمون روقول میزنیم اخه ما فرهنگشو نداریم تمام...............
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 6
    هــمـه نه، ولی طبق آمار برنامه جوگیر 90 هم میدونیم بیـشـتر ایـرانی ها مـسـی رو دوسـت دارن و از دیـدن بازیـش لـذت می بـرن. من نـدیدم،شما اگه دیدید بگیـد منم بدونم،از کی تـاحالا ایـرانیهـاعشق ودوسـت داشـتنـشـون رو بافــحشهای ناموسی وخانوادگی بـهم نشـون دادن که حالا بیان به همچین بازیکنی که تو تاریخ فوتبال بینظیره واسطوره است تو دنیا اینطور بد و بیراه بگن؟..این تناقضـه!..حالا اون زنه رو میگم ندیده ان یه عده تعصب مذهبی الکی داشتن یاحتی خواستن مذهبشون رو اینطور خراب کنن،امورخارجه فرانسه هم میگیم بحث سیاسی بود،اما توهین به زایتسف یا حتی توهین ستاره ای با اخلاقی مثل لئونل مسی که "اینقدر هم محبوبه تو ایران"در این سطح فاجعه دیگه کاملا برای من یکی غیرعادیـه و غیرطبیعیه!!
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 1
    از بس همه چی رو از مردم ایران محروم کردن اینجوری شد. بیچاره مردم.
  • هموطن IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 7
    کاملا موافقم اگرچه مشکلات فرهنگی زیادی در فوتبال وجود دارد اما مسئله مشکوکه
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 1
    ملت رو عقده ای کردین بعد تقصیر دشمن می اندازید.
  • پیام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 5
    با سلام بعید میدانم مردمی که نان 20 تومانی را الان 1000 تومان میخرند،فحشش را تو صفحه شخصی مسی (چهره محبوب فوتبال) بنویسند
  • پرکره A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 0
    قابله تأمله... اما نمیدونم چرا باورم نمیشه که ایرانی نبودن!
  • سعید IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    باز رفتیم تو فاز فرافکنی! بابا قبول کنین این فرهنگ همین ملته! سفارت! دیوار خونه! پیج فابیوس! اوباما! ناسا! مسی و...
    • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      3 0
      من میگم بحث سیاست از این بحث "مسی مخصوصا" جداست! فابیوس ،دیوار سفارت خونه فرق می کنه با ایـنـا... اون بخاطر ایرانه... تلوزیون تشویق میکنه....اما مسی؟! خانم مجری؟! ... زایتسف رو خودمم یه حس خوشایندی نداشتم بهش چون تا می اومد تو زمین همش امتیاز میگرفت یه کم درک میکردم این داستان رو ....ا اما مـــســـی رو که نه فقط تو ایـران، تو دنیـا محبوب و مشهوره حتی از نظر اخلاق همه دوسش دارن اون هم 6 ماه قبل از جام جــهــانــی؟؟؟؟؟؟ فاجعه است و باور نکردنی! امکان نداره باورم بشه
  • احمپ IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    تا زمانی که مشکلات و انکار کنیم حل نخواهند شد. دیگه همین مونده بود فحاشی هم بندازیم گردن امریکا و انگلیس