فیلم ایرانی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی برنده جایزه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اعطای جوایز این دوره جشنواره دبی جمعه شب برگزار شد و برندگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

در بخش فیلم‌های بلند داستانی آسیا‌آفریقا، «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری از ایران جایزه ویژه داوران را دریافت کرد.

«ماهی و گربه» دومین فیلم بلند داستانی مکری پس از فیلم «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» است. این فیلم  در یک سکانس- پلان 130 دقیقه‌ای و پس از یک ماه تمرین در یک شبانه‌روز ساخته شد.

«ماهی و گربه» ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر ماجراهایی می‌شوند. محمود کلاری مدیر فیلمبرداری این فیلم است و بابک کریمی، سعید ابراهیمی‌فر و... در آن بازی می‌کنند.

فیلم جدید مکری سپتامبر پیش نیز در بخش مسابقه افق‌های جشنواره ونیز جایزه ویژه افق‌ها برای مضمون نوآورانه را برد.

جایزه بهترین فیلم بخش فیلم‌های بلند داستانی آسیا‌آفریقا جشنواره دبی به «Ilo Ilo»، اولین فیلم بلند داستانی آنتونی چن اعطاء شد.

این فیلم که به نمایندگی از سنگاپور در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2014 حضور دارد، ماه مه در جشنواره کن در بخش دو هفته کارگردانان کن نمایش داده شد و جایزه دوربین طلایی بهترین فیلم اول را برد.

داستان درباره یک خدمتکار فیلیپینی است که در بحبوحه بحران مالی در آسیا در سال 2007 با خانواده‌ای سنگاپوری زندگی می‌کند.

در همین حال، فیلم فلسطینی  «عمر» ساخته هانی ابو اسد («اینک بهشت») جایزه مهر بهترین فیلم بخش فیلم‌های بلند داستانی عرب را از آن خود کرد.

این فیلم که به نمایندگی از فلسطین در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار رقابت می‌کند، به تقابل فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌پردازد. «عمر» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه داوران این بخش را برد. 

این تریلر سیاسی در عین حال داستان عشقی ناممکن را به تصویر می‌کشد و مضامینی چون اعتماد و خیانت در کناره باختری را مورد توجه قرار می‌دهد. 95 درصد فیلم با بودجه سرمایه‌گذاران فلسطینی ساخته شده و اولین فیلم فلسطینی است که تقریبا به طور کامل به صورت مستقل ساخته شده است.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی 6 دسامبر (15 آذر) آغاز شد و 14 دسامبر (23 آذر) به پایان می‌رسد.

اسکرین دیلی / 13 دسامبر

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =