نوسان روزانه قیمت دلار در دولت یازدهم نصف شد

نگاهی به میزان نوسان قیمت دلار در بازار آزاد طی نه ماهه نخست سال جاری نشان می دهد با شروع کار دولت یازدهم میزان نوسان قیمت به نصف کاهش پیدا کرده است.

علی پاکزاد: نوسان های شدید بازار ارز طی چند ساله اخیر مشکلات فراوانی برای اقتصاد ایران به همراه داشته است از آن جمله بر هم خوردن تعادل میان بازارهای پولی و فضای واقعی اقتصاد و جذب شدید نقدینگی به فضای سفته بازی ارز، اما به نظر می رسد که در ماه های اخیر و با پیروزی حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و تغییر رویه حاکم برسیاستهای پولی و به خصوص بانک مرکزی بازار ارز به ثبات نسبی نزدیک شده باشد.

نگاهی به نوسان های روزانه نرخ دلار طی فروردین ماه امسال تا 23 آذرماه نشان میدهد که نوسان قیمت دلار در فاصله زمانی اول فروردین تا 10 مرداد به صورت متوسط روزانه 40 تومان بوده است ولی این نوسان روزانه طی 12 مرداد ماه یعنی روز تحلیف حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم تا 23 آذرماه نوسان روزانه قیمت دلار به 24 تومان کاهش پیدا کرده است و این به خودی خود گویای کاهش التهاب در بازار ارز و فضای پولی کشور است.

نوسان روزانه قیمت دلار طی نه ماهه سال 92

 

31222

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 4
    واقعا که کار خیلی سختیه با جلوگیری از کاهش نرخ ارز .ارزو ثابت نگه داشتن ! .هر موقع دلار رسید 1200 تومان یا 800 تومان اونموقع واقعا کار قابل تحسینی انجام شده که جای جشن گرفتنم داره .
  • پوریا IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 2
    قیمتش چی . نصف شد؟
  • بی نام A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    5 0
    این نشانه ی فهم و درایت دولت تدبیر و امید است♥