ایسنا نوشت:

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آماده شدن گزارش تحقیق و تفحص صنعت خودرو برای قرائت در صحن علنی مجلس خبر داد.

رضا رحمانی در حاشیه مراسم رونمایی از سه محصول جدید شرکت ایران خودرو دیزل اظهار کرد: گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو جمع‌بندی و آماده شده است.

وی با بیان این‌که به زودی این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد خاطرنشان کرد: پیش از قرائت گزارش در صحن امکان بیان جزییات آن وجود ندارد.

رحمانی ادامه داد: موضوع عدم پایبندی پژو به قرارداد همکاری‌اش با ایران خودرو نیز مطرح بوده و در دست بررسی قرار دارد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر حقوقی خسارات وارد شده از ناحیه قطع همکاری پژو را بررسی می‌کند.

وی با بیان این‌که قرارداد همکاری پژو با ایران بین سران کشورها منعقد شده بود تصریح کرد: پژو با ترک ایران به قرارداد خود عمل نکرد و در نتیجه تبعات ناشی از آن در دست پیگیری است.

رحمانی با بیان این‌که مجلس موافق تزریق نقدینگی به بخش تولید است تصریح کرد: تزریق نقدینگی به بخش تولید هیچ گونه تورمی را نداشته و باعث افزایش تولید و خروج از رکود تورمی خواهد شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید خودرو در ایران به نفع خودروسازان خارجی است، با این حال نباید به راحتی بازار در اختیار آنها قرار گیرد.

رحمانی همچنین در مراسم رونمایی از سه محصول جدید ایران خودرو دیزل اظهار کرد: هر شرکت خارجی که می خواهد با ایران همکاری کند باید محصولات با کیفیت را در کشور تولید کند.

وی با بیان این‌که به عنوان مثال پژو در صورت همکاری مجدد باید خودرویی را که در فرانسه تولید کند در ایران تولید کند خاطرنشان کرد:‌ 23 درصد کل تولید پژو از بازار ایران بود و نباید بازار 80 میلیونی را به راحتی در اختیار خارجی‌ها قرار داد.

وی ادامه داد: تولید خودرو در دو سال اخیر در کشور کاهش یافته که باید جبران شود، به گونه‌ای که طبق برنامه تولید خودرو باید به سه میلیون دستگاه در سال برسد.

وی افزود: برخی کارشناسان معتقدند که ما در صنعت خودرو مزیت نداریم اما اعتقاد من این است که از نظر نیروی انسانی و زیرساخت‌ها، پتانسل لازم برای شکوفایی صنعت خودرو در ایران وجود دارد.

وی با بیان این‌که امروز سیاست اصلی دولت حمایت از تولید ملی است تصریح کرد:‌ در این شرایط خرید کالای ایرانی وظیفه مردم و تولید کالای با کیفیت وظیفه مصرف‌کنندگان است.

45219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    7 2
    درست است دولت واقعا خواسته ومی خواهد از تولید کننگان بخصوص خودرو حمایت کند اما چگونه ؟از جیب مردم پوول برداشت کند به انها بدهد یعنی کالاهارا به مردم فروختن به هر قیمتی
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    23 2
    به این آقای محترم بفرمایید خرید کالای ایرانی وظیفه مردم نیست ولی تولید کالای با کیفیت وظیفه تولیدکنندگان هست. این حق منه که اختیار داشته باشم کالای ایرانی بخرم یا خارجی. واسه سودجویی خودتون برای مردم وظیفه تعیین نکنید. خبر آنلاین لطفا بچاپ
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    23 1
    اگه خودرو خارجی آزاد بشه ما قول میدیم واسه هر خودرو خارجی که می خریم یه درصدی رو بدیم به ایران خودرو و سایپا ولی باید قول بدن دیگه خودرو تولید نکنن. باشه؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 1
    خواهش میکنم از خیر تولید خودرو بگذرید نخواستیم بیخیال
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 1
    مطمئن باشید اگر دست از التماس کردن به پژوی همیشه در حال ورشکستگی و البته اصرار بی مورد به تولید انواع خودروی ملی در این شرایط بردارید اکثر خودروسازهای بزرگ دنیا حاضرند در ایران و با شراکت خودروسازهای ایرانی خودرو تولید کنند و در بازار ایران و چه بسا کشورهای منطقه بفروشند. به هر حال ما زیرساختهایی برای اینکار داریم اما اصرار اشتباه بر اینکه حتما خودروی ملی و تولید داخل و غیر مونتاژی و.... که همگی هم توهماتی بودند که به سرانجام نرسیدند باعث شده اوضاع خودروسازی ما و قیمت های خنده دار تولیدات داخلی در ایران مردم را به جای حمایت از تولید داخلی سر لج بیاورد. چرا باید دو سه برابر خارج از ایران پول بدهیم و به جای خودرو ارابه مرگ بگیریم؟
  • arad A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    19 2
    فرقی نمی کنه ..در هر صورت این چرخ باید بچرخه که مدیران خود رو ساز پاداش های 500 میلون تومانی بگیرند و برای نصب یه کانستر 70 هزار تومانی خست به خرج دهند ...خدا ازشان نگذرد با این ظلمی که به ملت می کنند .
    • ملت A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      6 0
      بله اونوقت مدیر سایپا میگه پراید رو صادر می کنند با اپشن کمتر!!1به 9000 دلار ؟؟؟اولا اپشن پراید دیگه چیه؟//انهم کمتر؟؟بعدشم مردم تو کشور های همسایه ای 20 رو می خرند 12000 دلار و سراتو کوپه رو 14000 دلار یا شاسی بلند رنو رو 11000 دلار ...انوقت دیوانه شدند پراید را بخرند 9000 دلار ..ان هم با اپشن کمتر ؟؟!!حداقل ملت را جیگر فرض نکنند ..
  • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    7 1
    وی با بیان این‌که امروز سیاست اصلی دولت حمایت از تولید ملی است تصریح کرد:‌ در این شرایط خرید کالای ایرانی وظیفه مردم و تولید کالای با کیفیت وظیفه مصرف‌کنندگان است. توليد كالاي با كيفيت وظيفه توليد كننده است يا مصرف كننده؟؟؟ :-)))
  • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    12 2
    رییس کمیسیون مجلس که سواد واطلاعاتش در این حده وای به حال بقیه.از دید کارشناسان ما باید در صنایع و مواردی وارد شویم که قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را داشته باشیم صنعت خودرو امتحانش را پس داده و قابلیت رقابت را نداره.دلیلش همین کم شدن تولید در اثر تحریم است که ما با حدود 50 سال تولید نتوانستیم که خودمان کلیه قطعات را تولید کنیم و تولیداتمان در بهترین حالت ماشینهای بی کیفیتیه که داد همه را در اورده اونم با قیمت تمام شده بالا. هم پولمان میره هم جانمان با این ماشینها و تصادفات و الودگی هوا به خطر افتاده.تولید ماشین با تکنولوژی 30 سال پیش که 10 لیتر میسوزاند چه مزیتی داره که این اقا میگه.خودش چه ماشینی سوار میشه.ما با این همه خاک باید توجه به کشاورزی توجه کنیم.سواد این اقایان مملکتو به این حد
  • ناشناس IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    14 1
    درست است صنعت ملی است. باید بیست سال دیگر به خودرو سازان وقت داد مردم را در حاده ها بکشند در خودرو ها بسوزانند و100 کیلومتری 20 لیتر بنزین مصرف کنند تا مردم را در شهر ها خفه کنند سود چند برابرببرند تمام مسوئلان مرتبت را به اقسام راه ها با خودقانونی وغیر قانونی باخود همراه کنند بلکه بیست سال دیگر بتوانیم ارزیابی کنیم .
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    4 13
    عشق است 206
  • معترض A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    15 1
    این آقا مثل اینکه توی باغ نیست.اول که همین خودروهای چینی 100 درصد از خودروهای ساخت ایران هم با کیفیت ترند هم آپشنهای بهتری دارن هم ایمنترند هم کم مصرف ترند.ثانیا یه جوری میگه خارجیها باید در ایران خودرو با کیفیت تولید کنن که انگار تا حالا ایران خودرو و سایپا برای ما لامبورگینی تولید میکردن!!!!!!!!!!! کسی که دنبال میکنه بازار خودرو را یادش نرفته که تویوتا اعلام کرد ما با پیش پرداختی که ایرانیها بابت خرید خودرو میدن خودرو بهشون تحویل میدیم.اینها فقط دنبال یک بازار انحصاری هستن که حسابی مردم را بچاپند...
  • بسه A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 2
    یعنی همین خودروهای با کیفیت داخل و با همین قیمت های مناسب بخرین حالا اگه یخورده خدماتشون کم شده بخاطر حمایت از تولید ملی نادیده بگیرین..چشم
  • علی A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    10 2
    فقط یه کاری انجام بدید همه کارا اتوماتیک درست میشه این مدیران و تصمیم گیران فعلی صنعت خورو رو بزارید تو بخش واردات خودرو خارجی .خودشون اسمون ریسمون میکنن که خودروی ایرانی به صرفه نیست و ما باید واردات کنیم .اون موقعست از دست این ارابه ها نجات پیدا میکنیم
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 2
    نه تو رو خدا ده سال نشد 15 سال نشد 20 سال دیگه وقت بدیم برا آزمون و خطا به جون مردم
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    8 0
    دلم میخواد هرچی فحش بلدم اول به این یارو بعدم به خودرو ساز ها بدم ......سکته نزنم شانس آوردم