مهر نوشت:

آخرین بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در ایران، از ضریب نفوذ ۵۴ و ۱۸ دهم درصدی اینترنت حکایت دارد که در این میان بیش از ۹ درصد کاربران اینترنت همچنان از اینترنت با سرعت کم -دایل آپ- استفاده می‌کنند.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، ۴۰ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۴۰ کاربر اینترنت در ایران وجود دارند که با توجه به جمعیت ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر در کشور، ضریب نفوذ اینترنت تا پایان نیمه اول امسال ۵۴.۱۸ درصد برآورد می‌شود؛ در همین حال تعداد مشترکان اینترنت در ایران نیز ۲۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۹۴۸ مشترک اعلام شده است.

این آمار نشان می‌دهد که ۵ استان مازندران با ضریب نفوذ ۷۵ درصد، تهران با ضریب نفوذ ۷۰.۳۵ درصد، اصفهان با ضریب نفوذ ۶۶.۰۵ درصد، قم با ضریب نفوذ ۶۲.۵۹ درصد و سمنان با ضریب نفوذ ۵۸.۵ درصد به ترتیب استان‌های دارای بیشترین کاربر اینترنت به شمار می‌آیند.

کاربران ایرانی از ۵ نوع اتصال از طریق ADSL ، اینترنت دایل‌آپ، وایمکس، GPRS موبایل و اینترنت فیبر به شبکه اینترنت جهانی دسترسی دارند که در این میان سهم اتصال به اینترنت از طریق GPRS بیش از سایر اتصالات است. به نحوی که بالغ بر ۲۱.۰۳ درصد کاربران که حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۹۶۰ نفر می‌شوند از موبایلشان برای اتصال به اینترنت بهره می‌برند.

در همین حال شمار کاربران اینترنت ADSL بالغ بر ۹ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۴۳۵ نفر است که ضریب نفوذ ۱۲.۶۲ درصدی را شامل می‌شود و شمار مشترکان ADSL نیز ۳ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۷۴ نفر برآورد می‌شود.

تعداد کاربران اینترنت دایل آپ نیز ۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر تا پایان نیمه اول امسال اعلام شده که این تعداد کاربر ضریب نفوذ ۹.۲۳ درصدی اینترنت کشور را رقم زده‌اند. شمار مشترکان دایل آپ نیز ۳ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۸۰ نفر اعلام شده است.

 

براساس این آمارها، ۳.۱۸ درصد کاربران از طریق فناوری وایمکس به اینترنت متصل می‌شوند که از این رو تعداد کاربران وایمکس در کشور ۲ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۸۵ نفر و شمار مشترکان این فناوری نیز ۹۵۵ هزار و ۸۳۴ نفر اعلام شده است.

تعداد کاربرانی که با فیبرنوری به اینترنت متصل می‌شوند نیز ۶ میلیون و ۱۰۶ هزارنفر است که این تعداد کاربر ۸ درصد تعداد کل کاربران اینترنت کشور را شامل می‌شوند؛ در همین حال تعداد مشترکان فیبرنوری ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار نفر اعلام شده است.

ضریب نفوذ اینترنت در ۶ ماهه نخست امسال در حالی ۵۴.۱۸ درصد از سوی سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت -متما- اعلام شده که ضریب نفوذ اینترنت براساس همین شاخص‌ها در پایان سال ۹۱ بالغ بر ۶۱.۶ درصد و تا پایان سال ۹۰ بالغ بر ۴۳ درصد اعلام شده است.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    21 2
    اگر قیمتهای اینترنت بخصوص اینترنت همراه نسل سوم وایمکس پایین بیاد استفاده از اینترنت در ایران گسترده تر و روند رو به رشد بیشتری پیدا می کنه قطعاً وقتی بسته اینترنت 128کیلوبیت رایتل با حجم 1گیگ هست 12500 این به نفع توسعه اینترنت نیست!
  • سعید A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    13 2
    "در همین حال شمار کاربران اینترنت ای دی اس ال بالغ بر ۹ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۴۳۵ نفر است که ضریب نفوذ ۱۲.۶۲ درصدی را شامل می‌شود و شمار مشترکان ای دی اس ال نیز ۳ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۷۴ نفر برآورد می‌شود." این چه آمار دادنی است؟! بالاخره تعداد مشترکین ای دی اس ال 9 میلیون است یا 3 میلیون؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
      2 0
      اوليش كاربرانه.دوميش مشتركان.
  • پویا A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    8 0
    از این تیتر های خبری سرعت اینترنت ایران پایین نمیدونم پهنای باند 100 روز دیگه افزایش پیدا میکنه اینجور چیزیا دیگه اینقدر شنیدیم کو گوش شنوا همش دروغی پیش نیست.
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    11 0
    اصولا با استاندارد جهانی اینترنت پر سرعت در ایران نداریم.
  • مهدی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    14 0
    تو ایران پر سرعت معنی نداره !
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    11 0
    طبق معیار های جهانی اینترنت پر سرعت به اینترنت 512 کیلوبیت بر ثانیه (دانلود 64 کیلوبایت) بدون شیر بین10 نفر ( در واقع 100 نفر!) و به صورت نامحدود میگن اینترنت پرسرعت البته بدون هرگونه فیلتر پروتکل ها
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    10 0
    به امید اینترنت پرسذعت رایگان نامحدود در جهان