تایمز: کاهش تعداد مسیحیان کاتولیک انگلستان به دلیل مسائل جنسی کلیسا

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

روزنامه تایمز در گزارش خود نوشت: آمارها و مطالعاتی که در مدت اخیر در لندن منتشر شد، نشان می دهد که تعداد مسیحیان کاتولیک در مقایسه با سال های گذشته، در سال 2012 ده ها هزار نفر کاهش یافت که دلیل اصلی آن افتضاح های جنسی علمای دینی کلیسا است.

بر اساس گزارش پایگاه المشهد، روزنامه تایمز در ادامه افزود: با وجود آن که روز به روز به تعداد مهاجران کاتولیکی که از کشورهای لهستان و رومانی و نقاط مختلف اروپای شرقی به بریتانیا وارد می شوند افزوده می گردد، اما در سال 2012 دست کم 90 هزار کاتولیک در انگلستان و ویلز مذهب خود را کنار گذاشتند.

تایمز با اشاره به مطالعه آماری که از سوی مرکز تحقیقات مسیحیت انگلستان صورت گرفت تصریح کرد: انتظار می رفت که تعداد مسیحیان کاتولیک در بریتانیا در سال 2012 دست کم 31 هزار نفر افزایش یابد، اما آمارها نشان داد که تعداد آنان حدود 90 هزار نفر کاهش یافته است.

با وجود چنین آمارهایی که نشان از کاهش یافتن مسیحیان کاتولیک دارد، تایمز تاکید کرد: انتظار می رود تعداد مسیحیان کاتولیک در سال جدید به دلیل اصلاحات پاپ فرانسیس و شخصیت محکم و رهبرانه وی افزایش یابد.

در سال 2012 تعداد مسیحیان کاتولیک که در مراسم دعای کلیسا حضور می یافتند تنها 20 درصد از کل پیروان کاتولیک ساکن بریتانیا بود. لازم به ذکر است که در سال های اخیر ده ها نوع اتهام به علمای دینی مسیحی کاتولیک نسبت داده شد که موضوعات اغلب آن ها حول محور تعرض های جنسی به کودکان بود، و در زمانی که سازمان ملل خواهان اطلاعاتی از آمار واقعی چنین تعرضاتی شد، کلیسا از دادن آمارهای صحیح خودداری کرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    3 1
    مرسي آزادي بيان، تو ايران يه روزنامه ميتونه اينجور انتقادات و واقعيات رو مطرح كنه؟!