فیلم‌های جدید مریل استریپ، تام کروز، مارک والبرگ و جانی دپ در سال 2014 روی پرده می‌روند.

حسین عیدی‌زاده: با رسیدن سال نوی میلادی هرچند تکلیف جوایز مهم سینمایی چون اسکار و گلدن گلوب مشخص نشده است، اما گمانه‌زنی برای فیلم‌هایی که قرار است در سال جدید روی پرده بروند و قرار است در گیشه و جوایز موفق باشند، بالا می گیرد. امسال هم حرف و حدیث‌های بسیاری درباره فیلم‌هایی که به زودی روی پرده می‌روند شکل گرفته است.

به نظر هم می رسد تنور سینمای جهان در سال 2014 بسیار داغ باشد. خبر ساخت فیلم‌هایی با بازی مریل استریپ، تام کروز، مارک والبرگ و جانی دپ تائید شده و باید دید در سال 2014 کدام فیلم‌ها سینمادوستان را در سراسر دنیا شگفت‌زده می‌کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید معرفی برخی از مهم‌ترین فیلم‌های تجاری و هنری است که در سال 2014 روی پرده می‌روند.

«لبه فردا» / The Edge of Tomorrow
تام کروز پس از فیلم موفق علمی تخیلی «فراموشی» باز هم با یک فیلم علمی-تخیلی به سینما برمی‌گردد. «لبه تاریکی» داستان سربازی است درگیر جنگ جهانی با بیگانه‌های فضایی که به زمین حمله کرده‌اند. او پس از مدتی متوجه می‌شود در یک حلقه زمانی گرفتار شده. این روز به خصوص آخرین روز زندگی این سرباز بوده و با تکرار آن مدام مهارت‌هایش بیشتر می شود.

ایده «لبه فردا» به شدت یادآور فیلم «روز نفس کشیدن زمین» (Groundhog Day) است با این تفاوت که المان‌های خیالی فیلم تام کروز بیشتر است. برخی هم می‌گویند این فیلم ترکیبی از «سربازان سفینه فضایی» و «رمز مبدا» است. فیلم را داگ لیمان، کارگردان «هویت بورن» و «آقا و خانم اسمیت» کارگردانی کرده که مهارت خاصی در ساخت فیلم‌های هیجان‌انگیز دارد.

لبه فردا

«لبه فردا» فیلمنامه پیچیده‌ای دارد و چند نفر آن را بازنویسی کرده‌اند که یکی از آنها کریستوفر مکواری، نویسنده «مظنونین همیشگی» است. دیگر بازیگران این فیلم که شش ژوئن روی پرده می‌رود امیلی بلانت و بیل پاکستون هستند.

«دو چهره ژانویه» / Two Faces if January
حسین امینی یکی از ایرانی‌های موفق در هالیوود است. او برای فیلمنامه «بال‌های کبوتر» نامزد اسکار شده و با «راندن» نشان داد خوب بلد است فیلم تجاری را با فیلم هنری ترکیب کند. «دو چهره ژانویه» اولین فیلم امینی در مقام کارگردان است و به شکلی جالب این فیلم هم براساس یک رمان ساخته شده است.

«دو چهره ژانویه» را پاتریشیا های‌اسمیت نوشته و ماجرای یک تبهکار و همسرش و یک غریبه است که سعی می‌کنند پس از درگیر شدن یکی از آنها در ماجرای قتل یک افسر پلیس، از کشوری بی‌نام فرار کنند. براساس رمان‌های های‌اسمیت فیلم‌های مهمی مثل «بیگانگان در قطار»، «آقای ریپلی بااستعداد» و «دوست آمریکایی» ساخته شده‌اند.

دو چهره ژانویه

با توجه به حضور امینی و بازیگرانی چون ویگو مورتنسن، کریستن دانست و اسکار آیزاک به نظر می‌رسد «دو چهره ژانویه» یکی از فیلم‌های داغ فصل جوایز سال آینده باشد. تاریخ اکران فیلم هنوز مشخص نشده اما احتمال دارد فیلم در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده برود.

«در جنکل» / Into the Woods
این فیلم اقتباسی سینمایی از نمایش موزیکال «در جنگل» (Into the Woods) است. «در جنگل» یک برداشت مدرن از چند قصه پریان برادران گریم است. داستان درباره یک نانوای بی‌فرزند و همسرش است که راهی سفری به جنگل می‌شوند تا با جادوگری که خانواده آن‌ها را طلسم کرده روبرو شوند و خود را از این نفرین رها کنند. آن‌ها در این سفر با راپونزل، سیندرلا، جک و لوبیای سحرآمیز، شنل قرمزی و دیگر شخصیت‌های قصه‌های پریان کلاسیک برخورد می‌کنند.

شخصیت مریل استریپ در داستان به دنبال آن است که با رها شدن از نفرینی که گرفتارش شده، زیبایی خود را بازیابد. «در جنگل» را راب مارشال کارگردانی می‌کند که چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» را برای دیزنی ساخت.

فیلم در جنگل

امیلی بلانت، آنا کندریک، کریس پاین و جانی دپ از دیگر بازیگران فیلم هستند. دپ در این فیلم نقش نانوا را بازی می‌کند. استفن ساندهایم آهنگ‌های فیلم «در جنگل» را می‌سازد. این فیلم 25 دسامبر 2014 اکران می‌شود.

«قمارباز» / The Gambler
یک استاد ادبیات که معتاد به قمار است، از دست گانگسترها فراری است. این داستان «قمارباز» است که بازسازی فیلم قدرندیده‌ای با همین نام با بازی جیمز کان و لارن هاتن در سال 1974 است. فیلمنامه نسخه اصلی را هم جیمز توباک نوشته بود و بسیاری می‌گفتند فیلمنامه سرشار از المان‌های خودزندگینامه‌ای است.

فیلم ترکیبی از «مایکل کلایتن» و «نفوذی» است و قرار است یکی از استعدادهای آینده‌دار روز یعنی روپرت وایات آن را بسازد که با فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» نشان داد توانایی تازه کردن یک داستان کهنه را دارد. فیلمنامه نسخه جدید را هم ویلیام موناهان نوشته که برای نوشتن «مردگان» مارتین اسکورسیزی شهرت دارد.

فیلم قمارباز
روپرت وایات در پشت صحنه فیلم

از طرفی گروهی از بازیگران مطرح از جمله مارک والبرگ، جسیکا لنگ و بری لارسن در فیلم بازی می کنند. هنوز تاریخ اکران فیلم مشخص نشده است.

«خزنده شب» / Nightcrawler
به عقیده بسیاری از منتقدان یکی از بهترین فیلم‌های اول چند سال اخیر «مایکل کلایتن» ساخته تونی گیلروی بوده. حالا برادر کوچک‌تر او دن گیلروی با فیلم «خزنده شب» به سینما می‌آید. این فیلم داستان مرد جوانی است که کار خود را به عنوان خبرنگار جنایی در لس آنجلس شروع می‌کند اما اتفاقات عجیبی در انتظار اوست.

دن گیلروی فیلمنامه «میراث بورن» و «سقوط» را نوشته بود و در این فیلم جیک جیلنهال را هدایت می‌کند، بازیگری که سال 2013 با فیلم «زندانی‌ها» بسیاری را شگفت‌زده کرد. بیل پکستن، ریز احمد و رنه روسو دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم خزنده شب
جیک جیلنهال در پشت صحنه فیلم

قرار است رابرت الزویت، فیلمبردار «مایکل کلایتن» و «خون به پا می‌شود» این فیلم را فیلمبرداری کند. فیلم احتمالا در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده برود.

بخش اول این گزارش را اینجا بخوانید.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام تام کروز در فیلمی بازی که در اوایل فیلم همراه دختری در جنگل زندگی میکرد و اون وقتی به تنهایی به شهر اومد از تکنولوژی هیچ چیز بلد نبود میخواستم اگه میشه بی زحمت اسم یا لینک دانلود اون فیلم رو برام بفرستید.