حالا همه افتاده اند دنبال گرفتن قاتل بروسلی. دنبال آن که قلیان با طعم انگور سفارش داده و از رستوران گردان بدون پرداخت پول فرار کرده است.

 

مهدیه جباری:  ماجرای جنجالی قلیان کشیدن بازیکنان تیم امید حالا بحث اول فوتبال است. اینکه بازیکنان تیم امید در اردوی تیم ملی بساط قلیان کشی داشته اند. این موضوع حالا این قدر تبش داغ شده که از رئیس کمیته پزشکی تا نایب رئیس اول فدراسیون و مسئول ستاد اخلاق فدراسیون . این درحالی است که تنها 24 ساعت قبل سرپرست تیم ملی ابوالفضل جوزی همه چیز را به کل تکذیب می کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ تب قلیان اما اولین بار نیست که در فوتبال مان داغ می شود. همین 6 ماه قبل بود که امیر قلعه نویی همه بازیکنانش را جمع کرد دورش و تا می توانست به باد انتقادشان گرفت. او شاکی بود از قلیان کشی های پاسی از شب گذشته بازیکنانش در فرحزاد. گشت ویژه سرمربی در کوچه های بالایی فرحزاد غربی ، رد بازیکنانی از تیمش را زده بودند که حسابی سرشناس هستند و حتی ملی پوش. ملی پوشانی که با تیم ملی به جام جهانی رسیدند

1.

این اولین بار نبود که قلعه نویی به قلیان کشی بازیکنانش ایراد می گرفت که سال ها قبل ، یعنی همان سالی که او اولین قهرمانی اش را با استقلال بدست آورد ، یک روز توانسته بود مچ کاپیتان تیمش را بگیرد. او که از گوشه و کنار شنیده بود بازیکنانش قلیان می کشند ، به بزرگتر تیمش گفت بچه ها می روند قلیان کشی. هر طور هست مراقب شان باش. جمع شان کن. کاپیتان گفته بود چشم و از همان جا مستقیم رفته بود به میدان گمرک. هنوز داشت جگر می خورد و قلیان می کشید که قلعه نویی بالای سرش رسید و گفت:« کمر تیمم را خودت شکستی.» اتفاقی که البته علیرضا منصوریان سرمربی پیشین تیم ملی زیر 22 سال ایران هم باید آن را شنیده باشد که خودش از بزرگان استقلال بوده آن روزها...

2.

حجازی بازیکنی 18 ساله را برای تیمش پیدا کرده بود. بازیکنی که اسمش بود حمید شرفی . او را چند بازی در همان سال های پایانی دهه 70 بازی داد اما یکباره این پسر نیست شد. او که قسط اول قراردادش را گرفته بود و تازه داشت کمی نامدار می شد اما یکباره غیبش زد. چند هفته بعد او را در محله اش یعنی هاشمی پیدا کردند. پسر پشت دخل قهوه خانه نشسته بود. او سال ها بعد فوتبال بازی کرد اما هیچ گاه ستاره درخشانی نشد. او البته تنها بازیکنی نبود که این مسیر را برای خود انتخاب کرد که غیر از او مرتضی هاشمی زاده هم همین مسیر را برای زندگی اش در پیش گرفت.

3.

خیلی کار سختی نیست . فقط کافی است در گوگل این عبارت را جست و جو کنید:« قلیان کشیدن بازیکنان فوتبال» خیلی سریع از دروازه بان استقلال تا بازیکنان ستاره این روزهای پرسپولیس و همین تیم ملی امید را می توانید در اطراف قلیان ببینید. مهدی رحمتی ، محسن مسلمان ، رضا حقیقی و خیلی های دیگر عکس های مختلفی از جمع هایی که قلیان اطراف شان هستند را به اشتراک گذاشته اند. این روند را دوستان بعضی از این بازیکنان سرشناس در فضاهای اجتماعی چون اینستاگرام به اشتراک می گذارند و البته قلیان کشی تا چندی قبل اتفاق خیلی زشتی محسوب نمی شد که کتمانش کنند.

4.

سفره خانه سنتی ؛ این تجارت مورد علاقه خیلی از ستاره های فوتبال است. چه آنها که بازی می کنند و چه آنها که فوتبال را کنار گذاشته اند. سیاوش اکبرپور که هنوز فوتبال بازی می کند سال هایی نه چندان کوتاه را به این حرفه مشغول بود. یعنی تا قبل از اینکه به تبریز برود. حنیف عمران زاده آخرین بازیکنی است که سفره خانه سنتی زده و با دوست عزیزش فرزاد حاتمی مدام پای دخل می رود تا بداند اوضاع کاسبی در فرحزاد چطور است. اصلا سال قبل همین هر شب به فرحزاد رفتن این دو برای سرکشی به این تجارت بود که خشم قلعه نویی را به همراه آورد. خشمی که در کنار اختلافاتی دیگر ، فرزاده حاتمی ، یار نور چشمی قلعه نویی را از چشمش انداخت.

5.

اوضاع در پرسپولیس هم خیلی بهتر نیست. اینکه لیدرهای تیم تمام قرار های شان را با شیرینی ، سرپرست شان در سفره خانه های سنتی می گذارند ، اتفاق عجییبی نیست. اینکه یحیی گل محمدی هم قهوه خانه داشته باشد یا این تجارت ، تجارت مورد علاقه افشین پیروانی و حمید استیلی باشد هم اصلا عجیب نیست که خیلی از بازیکنان این تیم ، خیلی از آنها که جوانتر هستند هم بارها پای بساط قلیان دیده شده اند.

***

قلیان کشیدن تفننی ، تقریبا یکی از سرگرمی های همه گیر در ایران است. این قدر شیوع داشته که کشیدن قلیان در اماکن عمومی به دستور مستقیم شخص رئیس جمهور سابق آزاد شود درحالی که مجلسی ها تمام تلاش شان را برای ممنوعیت این کار انجام داده اند. کشیدن سیگار برای ورزشکاران ممنوع نیست اما از نظر عرفی خیلی رایج نیست و قلیان هم تا سال جدید میلادی که به لیست داروهای هشدار غیر مجاز اضافه شده است. کشیدن سیگار از سال ها قبل در اردوهای تیم ملی اتفاق می افتاده که ناصر حجازی اعتراف کرده است اولین بار سیگار را در سفر تیم ملی به هند تجربه کرد و یک عمر گریبانش را گرفت و در نهایت هم جانش را. در دهه 60 سیگارها جای شان را به سیگارت های بار زده داده بودند که پشت دریاچه آزادی دود می شدند و خیلی از اسمی های آن سال ها ، تجربه رفتن پشت دریاچه را برای دود کردن یکی از آن سیگاری ها پشت سر گذاشته اند. این بار اما در دهه 90 ، قلیان ناگهان خبرساز می شود. چند ملی پوش در اردوی تیم ملی قلیان کشی راه می اندازند و خطای شان لو می رود چون پول قلیان ها را نداده اند. مربی شان ابتدا این رفتار را کتمان می کند اما بعد عذر می خواهد . فدراسیون حالا به تکاپو افتاده ، البته این قیل و قال ها چند روز دیگر فرو می افتد که خود این صادرکنندگان دستور بگیر و ببند هم کم پای بساط قلیان ننشسته اند.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    81 17
    بیچاره قلعه نوعی چقدر حرص خورد واسه این بازیکن ها آخرش آدم نشدن!!! دلیلش فقط فقر فـرهنگیه....
  • حامد IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    43 4
    مر30 به نویسنده خبر جالبی بود .
  • بی نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    52 3
    اینا که چیزی نیست،خودشون عقل و شعور دارن.... کلی فیلم توی اینترنت هست که سیگار و قلیون دادن دست بچه 3-4 ساله!
  • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    79 1
    حالا بازیکن ها بچه جوان نفهم پــزشک و بدنساز تیمم دیگه چرا؟!
  • دود ممنوع! A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    109 1
    جالبه یعنی اگر پولشو میدادن کسی خبردار نمیشد!
  • پاکبان IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    24 4
    هر دم از این باغ بری می رسد, این فقط نوک کوه یخه که از آب بیرون زده, مقداری از اونچه که زیر آبه رو می تونید از روی کامنت هایی که گذاشته می شه و مقدار منفی مثبت ها متوجه بشید, ملّتی که آلودۀ این دردند و قرار اینجا نظر بدند (احتمالاً اینجور چیز ها : اینها که کاری نکردند یا خیلی شایعتر, ببینید می تونید همین تفریح رو هم از ما بگیرید و... دود فرستادن تو حلق هم شده تفریح این بیچاره ها) میراث سرخ پوست ها با ابداع مصری ها شده سنّت ما جل الخالق
  • امیررضا IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    77 1
    بیچاره هوادارا.... ببین دلمون به کیا خوشه....
  • بی نام A1 ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    157 9
    ای بابا . حالا مواد نکشند قلیان پیشکش.
    • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      6 6
      منصوریان متخصص افتضاح بار آوردنه.اون از حذف قبلی اینم از این.ایشالا زودتر سرمربی اس دق لال بشه
  • مجيد IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    من هيچ نظري ندارم، چون خودم قليون ميكشم
    • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      83 15
      لازم هم نبود تایپش کنی!
    • ذره بین IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      37 49
      تو هم لازم نبود جوابشو بدی
    • مهشيد A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      2 6
      من هم از دوره دانشگاه به شدت وابسته شدم به قليون،خب تفريحه ديگه چيكار كنيم؟؟ خب اونام جوونن ديگه!
  • بی نام A1 ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    277 2
    شما مطمئنی فقط قلیان بوده؟! من یه عمر با ورزشکاران مبتدی تا حرفه ای ایران سروکار داشتم، والا توی اون چیزهایی که ما دیدیم اونا استفاده میکنند قلیان ساده ترین و کم ضررترینشون بود!! هر کاری هم که از دستمون بر اومد براشون انجام دادیم اما متاسفانه به جز 2 نفرشون بقیشون به کشیدن این ها ادامه دادند!
    • محمد IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      112 2
      برای فوتبال ایران خیلی متاسفم یکی اینکه قلیان می کشند و دیگری اینکه از این طریق پول درمی آورند
  • سالاری US ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    129 3
    هرچه بگندد نمکش می زنند / وای به روزی که بگندد نمک ---- این مثال برازنده فوتبالیست های پرادعای ماست
    • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      34 0
      مثلن این فوتبالیست های پر ادعا چه نمکی دارند! اصلن اینها اول همه می گندند!!
  • بی نام EU ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    76 0
    من تو دبى جايى كار ميكنم كه فوتباليست ها زيادى رفت امد دارن با أجا زتون اكثر فوتباليست هاى تيم ملى ايران قليون ميكشن تازه حالا زورتون به چهار تا جوونش رسيده
    • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      7 1
      فردوسی پور که از نکونام پرسید نظرت چیه یهو جا خورد! گفت بلاخره نکنید بده این کارا :)))) فکر کن کاپیتان و بزرگ تیم ملی نـــدونــه یا خودش تو ماجرا نباشه!
  • افشين EU ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    145 1
    خيال مي كنيد واسه ي چي آمار دويدن در بين فوتباليستهاي ايراني نسبت به استانداردهاي جهاني پايينه؟ انتظار داريد با اين ريه هاي دودزده چقدر دوندگي داشته باشن؟ همين كه توي زمين راه ميرن خودش خيليه.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      36 0
      احسنت
  • مهدی کاظمی A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    34 6
    یک تاسف کافی نیست باید گفت فاجعه! جایی که ورزشکاران باید الگوی جوانان ما باشن این رفتارهای غیرورزشی رو انجام میدن! کاش این فوتبالیستها یه خورده مطالعه وسرچ میکردن که قلیون چه ضررهای وحشتناک و مرگ آوری واسه بدن داره کاش میفهمیدن! به نظرم همه این قلیون کشهای تیم امید و تیم ملی بزرگسالان و استقلال و پرسپولیس و ... باید اخراج بشن برن پی کارشون چون لیاقت ندارن چون این پیراهنها مقدسه
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 1
    به باور من اگه چند بازيكن خاطي و پزشك تيم رومحروم از بازيهاي ملي كنند و سرپرست تيم هم استعفا كنه به فرهنگ سازي و تربيت جوانهامون اهميت داده ايم وگرنه با آه و افسوس چيزي كه عوض نميشود هيچ ازاين بدترها هم سرمون خواهد آمد و انوقت بايد فاتحه ي تمدن اسلامي و فرهنگ ايراني و الگوي ورزشي جوانان رو خوند.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    37 1
    بعد من و شما جوش میزنیم چرا اینها اینجوری بازی میکنند به نفع تیم ملی نیست
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    23 4
    قلیان جزو فرهنگ ایران شده از اون موقعی که ناصر اورد از فرنگ چیزی هم که جزو فرهنگ یک ملت باشه چه خوب و چه بد سال ها طول میکشه تا این فرهنگ رو از طریق تبلیغ در سطح جامعه و مدارس از بین ببرن و این که بگیم از فردا در کافه ها رو ببندیم جز یک اشتباه چیز دیگری نیست و حتی کار رو به جاهای باریک میکشونه. البته اینم بگم اگر چه مضررات قلیان فراوان و مشهود ولی بعضی از جوانان تحصیل کرده ما بعد گرفتن مدرک کارشناسی در هر زمینه و پیدا نکردن کار و فقر مالی به این بیزینس روی می اورند و موفق نیز می شوند تو این کار و خرج زن و بچشون رو در میارن و کلی هم جیره خور دارند و از این ها گذشته ایران جزو تولید کننده ی تنباکو بحساب میاد و کلی منفعت هم از این راه برای کشاورزان و دولت فراهم می کند.
    • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      3 0
      بله وقتی قهوه خونه ای تو مرکز شهر که فقط مردونس شبی 4 میلیون دخل میزنه خود بخوان حدیث این مجمل
  • saman A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    34 7
    ای بابا از دست قلعه نویی در رفتن و رفتن تو کیش زیر دستِ منصوریان قلیون بکشن؟ پناه بر خدا
    • لنگی US ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      2 1
      توهین نکن...شاید رفتن با شیث و نصرت جونتون تمرین کنند..برا اثبات بیطرفی لطفا تایید کن خبرآنلاین
  • بینام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    14 0
    تبودن قوانین واضح و مشخص و درست اجرا نشدن قوانین موجود آن هم بدلیل مصلحت همیشه به ورزش و حتی دیگر مسایل (اقتصادی ، سیاسی) ضربه های جبران ناپذیری زده است و تا زمان که قانون مند تربیت نشویم اوضاع همین است
  • پرویز A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    8 4
    حالا کشیدن که کشیدن، کار دیگه ای نکنن!!
  • نادر A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    19 0
    کیروش چی میکشه از ما بنده خدا همه بازیکنا دودی هستند حتی تو تیم ملی بزرگسالا پس بهش حق بدید بازیکن دورگه میاره
  • ارتش سرخ آسیا IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    26 0
    قلیان چیز خیلی عجیبی نیست و تو سطح جامعه خیلی عادیه اما برای یه ورزشکار اونم تو سطح ملی خیلی زشته.همه اینا به خاطر اینه که هیچکدوم حرفه ای فکر نمیکنن و همین که به پول و شهرت رسیدن اشباع میشن.یکی مثه سردار آزمون تو تعطیلات تیمش به جای استراحت پا میشه میاد تو تمرین پرسپولیس شرکت میکنه یکی هم مثه ملی پوشان تیم زیر 22 سال تو اردوی تیم ملی قلیان میکشن و همین باعث میشه آزمون تو 18 سالگی بره اروپا و اون طرف خیلی از این بازیکنا تا قبل 30 سالگی محو بشن.حالا همه اینا به کنار من موندم چقدر کشیدن که فقط یه میلیون پول قلیون شده!!!
  • نیما IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    7 11
    براساس تحقیق یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران که همه دوستانرا بنوشیدن چای ایرلنی دعوت میکرد ولب بچای خارجی نمیزد ومیگفت در چایهای خارجی وتوتون های مصرفی که معطر میباشند مواد شرطانزا استفاده میشو ومردم بعلت نا آگاهی مصرف میکنند وعوارضش را در سونامی سرطان این روز ها شاهدیم
    • اهوازی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      1 2
      چه ربطی داشت؟
  • علیرضا A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 7
    افرین به قلعه نویی
  • امیررضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    8 0
    به نظر من قلیون خلاف سبکشونه
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 4
    بابا مگه چیه قیلون کشیدن فقط دیگه نمیتونن بدوند پاس بدن چیزی خاصی که نیست . تفریح روز های تعطیل میکشن با هم قرار دارن. فقط خدا نکنه بخوریم تو تعطیلی های عید وگرنه ..............
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    9 0
    ازقریم گفته اند پول باد اورده فوتبال را دود قلیان می برد
  • بی نام EU ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 1
    ﺟﻮﺵ ﻧﺰﻧﻴﺪﻭﺣﺮﺹ ﻧﺨﻮﺭﻳﺪﻛﻪ ﺍﺭﺯﺷﺸﻮﻧﺪﺍﺭﻩ.ﺑﻪ ﻓﻜﺮﻣﺨﺎﺭﺝ ﺷﺐ ﻋﻴﺪﺗﻮﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪﻛﻪ ﻧﺰﺩﻳﻛﻪ.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 1
    خبرانلاین شما مثل اینکه قلیون کشی رو دوست داری که داری ماله کشی میکنی.
  • محمد رضا A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 1
    به ولا واحد قسم بازیکن میشناسم تو لیگ و توی یکی از تیمای شهرستانی بازی میکنه و ستاره بی چون و چرای تیمش هستش و دیدم خیلی ریلکس و راحت قلیان کشیده .... تازه دعا کنید که فقط قلیان باشه واویلا از دست این فوتبال ...
  • نیما IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    5 1
    هر چی کنی به خود کنی....کلا از این ور زمین می دوان انور زمین نفسشون بند میاد.پس بگو ماجرا از کجا آب میخوره..قلیونه که نمیذاره اینا به جای راه رفتن،بدوَن.ما رو بگو دلمون به کیا خوشه. بچاپ لطفا.
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    1 0
    با سلام خدمت شما نویسنده گزارش امیدوارم مطالب فوق را با علم و آگاهی کامل از راستی و درستی آن نوشته و فقط به جهت اطلاع رسانی و انتقاد از وضعیت موجود باشد.من با نظر شما کاملاً موافقم و اعتقاد دارم این موضوع جای کار بیشتری داره ولی نباید باآبرو و حیثیت افراد به این بهانه بازی شود.اینجانب برادریکی از بازیکنانی هستم که شما نام او را به صورت کامل ذکرکرده اید و به صراحت و اطمینان به شمامگویم که کاملاً نوشته شما کذب محض, دروغ و شما اشاعه دهنده این دروغ هستید و اینطور به نظر می رسد با نوشتن این مطلب و ذکر نام بدون اطلاع از صحت و سقم آن منظور دیگری داشته اید.متاسفانه خیلی دیر از این گزارش اطلاع پیدا کردم ولی آمادگی خودمو برای متقاعد کردن شما نسبت به تهمت صورت گرفته اعلام میدارم.