عصر جدید یخبندان در اوج گرمایش جهانی زمین

دانشمندان ژاپنی براین باورند که زمین در حال ورود به یک عصر جدید یخبندان است که بیش از 200 سال طول می کشد و این در حالی است که تاکنون همه منتظر عواقب گرمایش جهانی بودند!

ایرنا نوشت:

گروهی از محققان به سرپرستیˈ موتوتاکا ناکاموراˈ اقیانوس شناس برجسته ژاپنی اعلام کردند که با شروع این یخبندان سرما به قدری شدید خواهد بود که لایه یخی حتی تا مناطق گرمسیر فعلی زمین هم پیش خواهد رفت.

ˈخابابولا عبدالسلامفˈدانشمند برجسته روسی که هم اکنون در رصدخانه ˈپولکوفسکایاˈ به بررسی خورشید مشغول است نیز گفت : شواهد نشان می دهد که زمین در حال ورود به عصر جدید یخبندان است.

وی افزود: در سال های اخیر مشخص شده که میزان فعالیت خورشید درحال کاهش است و این مساله می تواند موجب کاهش دمای اقیانوس ها و در نتیجه سرمای جهان شود.

محققان گفتند: فعالیت خورشیدی هر ۲۰۰ سال به طور موقت کاهش می یابد و خورشید حرارت کمتری منتشر می کند. انتشار کمتر حرارت موجب می شودکه میانگین دما در زمین چندین درجه کاهش یابد و یخبندان زمین را فرا گیرد.

آخرین عصر یخبندان زمین در فاصله زمانی سال های بین ۱۶۵۰ و ۱۸۵۰ میلادی رخ داد که به عصر ˈیخبندان کوچکˈ معروف است.

در آن زمان بیشتر رودهای انگلیس در فصل زمستان یخ زد و مردم می توانستند با اسکی روی یخ از روی رودخانه تایمز عبور کنند.

طبق نظر محققان دوره بعدی یخبندان باید در بین سال های ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ آغاز شود.

با این حال این نظریه مخالفان زیادی دارد که معتقدند زمین با خطر گرمایش جهانی مواجه است و علم نمی تواند هیچ یک از این نظریه ها را به طور قطعی تایید کند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    66 1
    بالاخره نفهمیمدیم از گرما قراره بمیریم یا از سرما
    • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      93 1
      از بي پولي !
    • بی نام US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      14 3
      گرمایش جهانی، باعث خواهد شد که تابستان ها بسیار گرم و زمستان ها بسیار سرد بشه.
  • یک نظر IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    36 1
    تخریب محیط زیست و لایه اوزون باعث گرمایش زمین نمی شود بلکه در اصل تعادل زمین را به هم می زند و به علت انباشت دی اکسید کربن در جو جابجایی هوا کمتر می شود در نتیجه تابستان ها بسیار گرم و زمستان ها بسیار سرد می شود.
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    18 1
    حبيب الله عبدالسلامف دانشمند روسي
  • م A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    18 0
    با این وضعیت نشکنیم خوبه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    3 0
    یک نکته که باید توجه کنیم آن است که عصر یخبندان با دوره ی گسترش یخچال ها متفاوت است. دوران یخبندان در مقایسه با دوران گسترش یخچال ها بسیار طولانی تر است. در دوران یخبندان به طور متناوب چندین دوره ی گسترش یخچال ها و عقب نشینی آنها رخ می دهد و ما در حال حاضر در دوره ی عقب نشینی یخچال ها هستیم ولی این به معنای آن نیست که دوران یخبندان را پشت سر گذاشته ایم. در واقع اگر فعالیت های انسانی که سبب تولید گاز های گلخانه ای می شود را کنار بگذاریم، تاریخچه ی زمین می گوید که باید منتظر دوره ی جدید گسترش یخچال ها باشیم. ولی هنوز نظر قطعی وجود ندارد که آیا این فعالیت های انسانی توان تغییر روند طبیعی تغییر آب و هوای زمین را دارد یا نه.