ایرنا نوشت:

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سیاستهای این بانک را در جهت حفظ ثبات بازار ارز عنوان کرد و گفت: بدیهی است اگر چنین اتفاقی رخ دهد به رشد بخش صنعت و افزایش تولید منجر خواهد شد.

ولی الله سیف در نشست توسعه ظرفیت های استان خوزستان، اظهار کرد: افزایش تولید و فروش می تواند به خروج از وضعیت رکود بازار پایان دهد و در نهایت سبب تقویت پول ملی شود.

وی گفت: این فرایند بتدریج با بالا بردن نرخ رشد اقتصادی، ارزش پول ملی را افزایش خواهد داد و این می تواند نوید مثبتی برای آینده اقتصادی و نرخ ارز در کشور باشد.

رییس کل بانک مرکزی افزود: در ماههای اخیر شاهد ثبات نسبی در قیمت ارز بوده ایم و به نظر می رسد با توجه به انتظارات تورمی که شکل مثبت به خود گرفته است بتوانیم نرخ رشد تورم را کنترل کنیم که این برای اقتصاد کشور بسیار مفید و سازنده است.

سیف ابراز امیدواری کرد با توجه به آثار توافقات ژنو گامی مثبت در جهت ثبات قیمت ارز در بازار را شاهد باشیم که این به سود اقتصاد کشور خواهد بود.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    10 1
    جناب سیف بازم مردم را گیر آورده اید ، شما بعد از صرف آن صبحانه معروف و بجهت حمایت از اتاق بازرگانی هم به شکل روانی و هم به شکل آشکار با تزریق دلار مانع از کاهش نرخ دلار آزاد و افزایش ارزش پول ملی در چند ماه اخیر شده اید و اکنون میگویید ابتدا باید رشد اقتصادی داشته باشیم و سپس قیمت دلار پایین بیاید!!!! اگر در طی چند ماه گذشته اجازه میدادید نرخ دلار پایین بیاید اکنون قیمتها و تورم کاهش بسیار چشمگیرتری داشت و رفاه بسیاری از مردم که دستمزدهایشان به نرخ دلار 1000 تومان باقی مانده افزایش میافت ، میتوانستید یارانه ها را کاهش دهید و با رضایت و حمایت مردمی به صنعت مرده و اشتغال جان تازه ای بدهید تا رشد اقتصادی هم افزایش یابد . اما شما اعتبار خود را در رضایت ثروتمندان و بازار و تجار دیدید
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    15 1
    امیدوارم ارزش ریال تقویت بشه و مردم بتونن راحت تر زندگی کنن این گرونی ارز سود باد اورده ای رو به جیب رانتی های شبه دولتی ریخت