فارس نوشت:

اورژانس کشور اعلام کرد: حادثه شکستگی لوله آب شهر پردیس و آلودگی آب ناشی از آن هیچ بیمار اورژانسی و بدحالی نداشت و تعدادی از شهرندان که دچار مسمومیت و ناراحتی شده بودند خودشان به بیمارستان شفای پردیس مراجعه کرده، درمان شدند.

آرزو دهقانی، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: حادثه شکستگی لوله آب در شهر پردیس به این علت که شکستگی لوله آب شرب در کنار لوله فاضلاب بوده موحب انتقال آلودگی به آب شرب این شهر شده که بر اثر این حادثه عده‌ای از مردم این شهر دچار مسمومیت شدند.

وی گفت: با وجود این هیچ یک از شهروندان پردیس بدحال نشدند و نیازی به حضور اورژانس در این حادثه نبود به همین علت نیروهای اورژانس در این مسئله ورودی نداشتند.

دهقانی افزود: برخی شهروندان پردیس خودشان بعد از احساس مسمومیت به بیمارستان شفای پردیس مراجعه کردند و درمان شدند اما آمار هزار نفری مسمومان این شهر مورد تأیید اورژانس نیست. البته آمار دقیق را بیمارستان این شهر در اختیار دارد.

 

آلودگی آب شهر پردیس بر طرف شد
رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب وزارت بهداشت گفت: مسئله آلودگی آب شهر پردیس بر طرف شد. این آلودگی به علت شکستگی لوله آب بود که از ۲ روز پیش به اسهال و استفراغ عده ای از ساکنان این شهر منجر شد اما هیچ بیمار بدحالی نداشتیم و حتی یک نفر هم نیاز به بستری نداشت.

حسین معصومی اصل گفت: شکستگی لوله آب در شهر پردیس از دو روز گذشته موجب ورود مقداری آلودگی به آب این شهر شد که به علت مکش آلودگی از محل شکستگی به وجود آمد اما این شکستگی امروز با حضور مسئولان بر طرف شد و دیگر جای نگرانی نیست.

وی افزود:‌ مسئولیت این حادثه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و امروز نیز بنده به اتفاق دکتر فرسار، معاون بهداشتی این دانشگاه بازدیدی از این شهر داشتیم و مشاهده کردیم که شکستگی لوله بر طرف شده و به زودی شرایط به صورت عادی در می‌آید.

معصومی اصل گفت:‌ بر اثر آلودگی آب تعدادی از شهروندان پردیس دچار اسهال و استفراغ خفیف شده بودند اما هیچ یک از آنها بدحال نشدند و با یک داروی تزریقی ساده این افراد نیز بهبودی پیدا کردند و هیچ موردی از مسمومیت شدید و حتی بستری این بیماران نیز مشاهده نشد.

وی ادامه داد: بیماری اسهال خفیف برخی شهروندان پردیس هیچ ربطی به وبا و بیماریهای شبه وبا ندارد. بیماری وبا مختص تابستان است و در هوای گرم بروز پیدا می کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    26 1
    چی بگم؟!! یه روز نشد یه خبر خوبی بشنویم!
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    12 1
    فرماندار پردیس در سیما اخبار ساعت 18.30 ادعا میکرد من به عنوان عالی ترین مقام اینجا اعلام میکنم آب هیچ مشکلی ندارد ! حالا چی شد آقای عالیترین مقام !؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    10 1
    همان روز اول گفتند آب مشکل ندارد۰ یعنی به جای حل مساله صورت آنرا پاک کردند که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند۰۰ الان که معلوم شد از آبه عذر خواهی نمیکنند۰۰ مسولش میگفت ما آب را آزمایش کردیم و مشکلی ندارد۰۰۰.دروغ از این بالاتر
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    3 4
    کارکنان اب و فاضلاب این همه زحمت میکشن که ما مدت دو ساله که قطعی اب نداریم بخدا بی انصافیه که درمورد چیزی که هنوزدلیلش مشخص نشده این طور حکم صادر کنیم .عادت داریم که فقط زبان اعتراضمونو تقویت کنیم نه زبان تشکر و سپاس.یاد بگیریم که اینقدر بی انصاف نباشیم
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      0 1
      مسوولین محترم از اینکه با تلاش شبانه روزی فاضلاب را به خورد مردم دادید از شما سپاسگزاریم! راضی شدی؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    7 0
    من الان در ساعت 3 نصفه شب در تاریخ 26 ام دی که دو روز از اطلاع رسانی سیما میگذرد دخترم دچار تهوع شد بردمش دکتر مگه حالت ویژه نباید باشه یه داروخانه باز پیدا نکردم که داروهاشو بگیرم نخواستیم شعار بدن حداقل همه چیز رو در دسترس بزارن این وضعش نیست به خدا
  • بايرام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 0
    فرماندار اگه مي تونست مشكل عوارضي پرديسو حل ميكرد آلودگي آب كه جا خود دارد
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    1 0
    جاااااااااااااااااااااااااااااااانم؟؟؟؟؟؟ متوجه نشدم؟؟ نشت فاضلاب به آب شرب ؟؟ یهنی چی؟ چطوری؟ شکستگی لوله؟!!!!!!!!!!
  • هادی A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    1 2
    واقعا برای شهروندانی که مجبورند در پردیس زندگی کنن متاسفم.که نا امکانات داره نه آب و هوای تمیز. همین میدون شوش خودمون خدایش خیلی بهتره!!!
  • حسن خزائی A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    2 0
    وقتی فرماندار محترم پردیس هم برای حفظ مقام وموقعیت خودش بجای معرفی ومجازات خاطیان خودش اصل موضوع آلودگی آب راانکار می کند ذیگر به چه کسی باید اطمینان کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدایا ما سلامت خود را بدست چه کسانی سپرده ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟