مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 28 دی 1392

سردار کریم کشوری، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از مرگ پنج عضو یک خانواده در شهر کوزران خبر داد و به مهر گفت: این اتفاق تلخ و ناگوار در پی اختلافات خانوادگی روز پنجشنبه بوقوع پیوسته است.
این حادثه حوالی ساعت هفت صبح روز پنجشنبه 26 دی در منزل مسکونی مقتولین به وقوع پیوست که چهار عضو یک خانواده توسط عضو دیگر قتل عام شدند.
در این حادثه تاسف بار یک مادر و سه فرزند پسرش توسط یکی دیگر از پسران خانواده با شلیک گلوله به قتل رسیدند.
قاتل پس از قتل مادر و سه برادر خود با شلیک گلوله به زندگی خود نیز خاتمه داد.
بنابر اظهارات پدر خانواده، قاتل مشکلات روحی و روانی داشته و از چندی قبل نیز اختلاف هایی میان اعضای خانواده ایجاد کرده بوده است.
پرونده این حادثه در مراجع قضایی و انتظامی در دست بررسی است.

 

قتل به خاطر سرقت 2 فقره چک
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری فردی که با انگیزه سرقت دو فقره چک اقدام به قتل دوست خود کرده بود، خبر داد.
به گزارش فارس، حسین بیدمشکی به خبرنگاران گفت: در پی کشف جسد جوانی در تاریخ 19 دی ماه 92 در خیابان پروین اعتصامی، اقدامات همه‌جانبه پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد.
در ابتدای ورود به پرونده، اولیای دم مقتول برای تشکیل پرونده فقدانی به دایره فقدان اداره جنایی پلیس آگاهی مراجعه کردند اما پس از رؤیت عکس جسد کشف شده مقتول را مورد شناسایی قرار دادند، لذا پرونده به کارآگاهان ویژه قتل سپرده شد و بلافاصله اظهارات والدین مقتول اخذ و ضمیمه پرونده شد.
طی اقدامات فنی و پلیسی به عمل آمده محرز شد که مقتول قبل از مرگ با فردی به نام حمید تماس‌های مکرر داشته و از سویی طی اظهارات والدین مقتول، دوست مقتول به نام مجید آخرین فردی بود که همراه مقتول بوده است.
با مدارک و مستندات به دست آمده کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی محل اختفای آن دو نفر را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه نامبردگان را با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و برای بازجویی به پلیس آگاهی منتقل کردند.
در مراحل اولیه تحقیقات، متهمان دستگیر شده منکر هرگونه ارتباط با موضوع قتل شدند اما با بازجویی‌های فنی به عمل آمده متهم ردیف دوم- حمید- گفت: در 17 دی ماه حدود ساعت 23:00 مجید با من تماس گرفت و از من خواست برای انجام کاری به منزلی بروم لذا پس از حضور در منزل، جوانی را داخل اتاق با دست و پای بسته دیدم و از مجید علت این کار را جویا شدم و او این‌گونه پاسخ داد که این فرد ارتباط نامشروع داشته و می‌خواهم او را بکشم اما من مخالفت کردم و خواستم با پلیس 110 تماس بگیرم که مجید مانع ابن کار شد و فقط از من خواست تا چند ساعتی آنجا باشم تا او به منزل خود برود و برگردد.
در این رابطه در بازجویی‌های فنی به عمل آمده مجید با مشاهده مدارک و ادله موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ناچار لب به اعتراف گشود و بیان کرد از چندی قبل به فکر سرقت اموال در گاوصندوق مقتول بودم تا اینکه در ساعت 22:00 مورخه 17 دی ماه مقتول را به منزل دعوت کردم و در حال نوشیدن چای ناگهان از پشت با چوب به سر مقتول زدم و دست و پایش را بستم و چون می‌خواستم برای سرقت به نمایشگاه بروم نیاز بود یک نفر مراقب مقتول باشد لذا به دوستم حمید زنگ زدم و موضوع را رابطه ناموسی مطرح کردم تا مجاب شود و با من همکاری کند سپس از حمید خواهش کردم چند ساعت آنجا بماند تا من به منزل بروم.
حمید قبول کرد و من به محل نمایشگاه مقتول رفته اقدام به سرقت دو فقره چک‌های خود، سند پراید، پژو 206 و سند نمایشگاه از داخل گاوصندوق کردم؛ سپس پژو 206 را سرقت کردم و نزد مقتول برگشتم، حمید به منزل خود رفت و من تا غروب 18 دی مقتول را حبس کردم سپس با طناب او را خفه و جسد را در خیابان اعتصامی انداختم.
صحنه قتل با حضور مقام قضایی بازسازی و پرونده تکمیلی در این خصوص تشکیل شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

 

باند حرفه‌ای سرقت از مشتریان بانک‌ها در مشهد متلاشی شد
فرمانده انتظامی مشهد گفت: 2 تن از گردانندگان باند سرقت از مشتریان بانک‌ها در مشهد دستگیر شدند آنها تاکنون به 15 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
به گزارش فارس، احد کریمی به خبرنگاران گفت: از چندی قبل گزارش‌هایی مبنی بر سرقت لوازم داخل خودروهای سواری مشتریان بانک‌ها در مشهد به فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد و طرح ویژه‌ای برای پیگیری موضوع در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت.
افسران آگاهی کلانتری نجفی مشهد موفق شدند در اقدامی اطلاعاتی و پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس عاملان سرقت را سوار بر پراید شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.
متهمان که قصد سرقت داشتند و دنبال سوژه‌ای مناسب می‌گشتند با اطلاع از حضور پلیس در یک قدمی خود از محل گریختند.
ماموران انتظامی به تعقیب خودرو پرداختند و با شلیک تیر هوایی آن را متوقف کردند، در این عملیات دو جوان 19 ساله که از غرب کشور به مشهد آمده‌اند دستگیر و در برابر شواهد و ادله موجود اعتراف کردند که با همدستی فرد دیگری در مقابل بانک‌ها کمین و با زیر نظر داشتن مشتریانی که وجوه نقد دریافت می‌کردند به تعقیب این افراد می‌پرداختند.
آنان در موقعیتی مناسب وقتی فرد مورد نظر از خودرو پیاده می‌شد اقدام به سرقت لوازم داخل سواری می‌کردند.
وی با اشاره به این مطلب که متهمان تا کنون به 15 فقره سرقت در مشهد اعتراف کرده‌اند، افزود: تحقیقات از این افراد که احتمال می‌رود در دیگر شهرها و استان‌های کشور نیز مرتکب سرقت شده باشند ادامه دارد.

 

انفجار گاز سفری 5 مصدوم بر جا گذاشت
نشت گاز سفری و انفجار ناگهانی آن در خانه مسکونی، 5نفر از اعضای یک خانواده را در خیابان سی متری هوایی روانه بیمارستان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی شنیده شدن صدای مهیب انفجار، ساعت 13:20 دیروز جمعه تماس های متعددی با سامانه 125 آتش نشانی برقرار شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه 60 را به صدا درآورد و نیروهای عملیات بلافاصله به سوی محل حادثه در خیابان سی متری نیروی هوایی، خیابان مهرآور، خیابان بوعلی حرکت کردند.
حمید بهزادی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه گفت: در محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه 9 واحدی مسکونی دیده می شد که در آشپزخانه طبقه اول انتشار گاز از یک سیلندر اجاق سفری انفجار شدیدی را در پی داشت که در اثر آن شیشه های واحد مسکونی خرد شده و به اطراف پرتاب شده بود و قسمت هایی از دیوار های خانه نیز ترک برداشته و وضعیت خطرناکی را برای ساکنان به وجود آورده بود.
بر اثر شدت این رخداد 5 نفر از اعضای خانه به نام های مهناز 54 ساله، زهرا 75 ساله، فرناز 48 ساله، حمید 35 ساله دچار آسیب دیدگی شده بودند که توسط امدادگران از خانه خارج و برای مداوا در اختیار امدادگران اورژانس قرار گرفتند.
آتش نشانان با قطع برق و شیر اصلی گاز شهری، ایمن سازی های اولیه را انجام داده و سیلندر گاز سفری را به مکان امن منتقل کردند.

 

سقوط کارگر جوان از ارتفاع 20 متری
بی احتیاطی و بی توجهی به اصول ایمنی هنگام کار سقوط کارگر جوان را از روی داربست ساختمان در حال ساخت رقم زد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، درپی تماس کارگران یک ساختمان در حال ساخت با سامانه 125 مبنی بر سقوط کارگر جوان از ارتفاع، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 9:25 صبح امروز شنبه آتش نشانان ایستگاه 11 را به محل حادثه در جنوب به شمال بزرگراه آفریقا، بالاتر از میدان آرژانتین اعزام کرد.
در محل اعلام شده یک ساختمان در حال احداث مشاهده شد که کارگر جوانی در هنگام پایین آمدن از پله های ناایمنی که توسط کارگران با استفاده از داربست های ساختمانی ساخته شده بود از طبقه همکف به اعماق 20متر زیر ساختمان سقوط کرده و به شدت دچار مصدومیت شده بود.
در این حادثه آتش نشانان به سرعت محل حادثه را ایمن سازی کرده و از خطرات احتمالی دیگر جلوگیری کردند و با بکارگیری تجهیزات و ابزار نجات کارگر 26 ساله ایرانی را بر روی برانکارد نجات فیکس کرده و با احتیاط به سطح زمین و سپس زنده تحویل امدادگران اورژانس دادند.

 

پرواز مرد جوشکار از طبقه هفتم ساختمان
بی احتیاطی کارگر جوشکار در هنگام کار بر روی اسکلت فلزی ساختمان در حال ساخت، سقوط وی را از طبقه هفتم به طبقه سوم در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی وقوع این رخداد شاهدان با سامانه 125 تماس گرفتند و این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز بی درنگ زنگ ایستگاه 53 را ساعت 16:50 دیروز جمعه به صدا درآورد و آتش نشانان گروه امدادو نجات 13 بلافاصله بسوی محل حادثه در خیابان شریعتی، خیابان شهید قندی حرکت کردند.
عابدین شجاعی پور، افسر آماده منطقه 6 عملیات گفت: در محل حادثه کارگر 34 ساله ای بنام محمد که در حال جوشکاری روی اسکلت فلزی یک ساختمان در حال ساخت بود به علت بی احتیاطی و بر هم خوردن تعادل از طبقه هفتم بر روی اسکلت طبقه سوم سقوط کرده و گرفتار شده بود.
آتش نشانان ایمن سازی های لازم را انجام داده و با تجهیزات کامل نجات خود را به مصدوم رسانده و پس از انجام کمکهای اولیه وی را بر روی برانکارد فیکس کردند و برای اعزام به مراکز درمانی در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند.

 

سقوط بالابر ناایمن بر روی کارگر جوان
سقوط بالابر غیراستاندارد بر روی کارگر جوان مرگ دلخراش وی را هنگام کار در ساختمان نیمه کاره رقم زد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس تعدادی از شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه ستادفرماندهی آتش نشانی تهران پنجشنبه شب زنگ ایستگاه 6 و گروه امداد و نجات 4 را به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سمت خیابان قیطریه، خیابان روشنایی خیابان بهرام شمالی حرکت کردند.
محمدرضا وکیلی، معاون منطقه 3 عملیات گفت: با رسیدن به محل حادثه، یک ساختمان 7 طبقه در حال ساخت مشاهده می شد که کارگر 23 ساله(تبعه افغانستان) به علت سقوط بالابر حمل مصالح از طبقه پنجم، و برخورد شدید با وی که در طبقه اول ایستاده بود زیر بالابر گرفتار شده و قادر به حرکت نبود.
آتش نشانان بلافاصله با زدن کارگاه مناسب نجات، به وسیله تیفور، بالابر را از روی وی برداشته و پس از دسترسی به کارگر جوان، وی را بر روی برانکارد فیکس کرده و به طبقه همکف منتقل و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند، که متاسفانه مرگ وی توسط آنان اعلام شد.

 

مجرم اینترنتی زن‌نما دستگیر شد
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دو عملیات گسترده پلیس فتا برای دستگیری دو مجرم اینترنتی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ عرفانی افزود: فردی با مراجعه به پلیس فتا بیان داشت که چندی قبل گوشی تلفن همراه هوشمند را از طریق اینترنت خریداری و مبلغ دو میلیون و یکصد هزار ریال به روش پرداخت اینترنتی به حساب فروشگاه مورد نظر واریز کردم، اما زمان دریافت گوشی متوجه شدم فاکتور ندارد و کارآیی آن با تبلیغات صورت گرفته هماهنگ نیست و ضمانت هم ندارد.
متاسفانه این گونه سایت‌ها کالایی را با نصف یا یک چهارم قیمت اصلی در بازار تبلیغ کرده و با ایجاد حس ولع در کاربران و بدون هیچ ضمانتی در مورد مشکلات بعدی، اعم از پشتیبانی و غیره را به عهده ندارند و به محض دریافت پول پاسخ درستی به مشتری نمی‌دهند.
کارشناسان پلیس فتا عامل این اقدام کلاهبردارانه که جوانی 25 ساله و اهل یکی از استان‌های غربی کشور بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی به شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت زنانه در فضای مجازی از مردان کلاهبرداری می‌کرد، اشاره کرد و گفت: این فرد در یکی از شبکه‌های اجتماعی، خود را خانم معرفی کرده و با قرار دادن عکس خانمی در پروفایل شخصی خود، با قصد ایجاد آشنایی با افراد مختلف، پس از جلب اعتماد آقایان، با عناوین فریبکارانه‌ای کلاهبرداری می‌کرد.
یکی از شاکیان این پرونده جوانی 22 ساله بود که از متهم شکایت کرد و کارشناسان پلیس فتا با انجام گشت زنی‌های اینترنتی و اقدامات اطلاعاتی، مرد زن‌نما را شناسایی و دستگیر کردند.
این فرد پس از جلب اعتماد طعمه‌های خود عنوان می‌کرد که مبلغی قرض می‌خواهد و از شاکی پرونده مبلغ 6 میلیون ریال به صورت اینترنتی دریافت و از آن به بعد با او قطع ارتباط کرده است. تحقیقات از متهم ادامه دارد.

 

انهدام باند قاچاق انسان در ماکو
سرهنگ عبدالعلی پور، فرمانده هنگ مرزی به ایسنا گفت: سرکرده باند قاچاق انسان و متجاوزان مرزی در ماکو دستگیر شد
ماموران روزگذشته یکی از سرکرده‌ها و دو عضو باند قاچاقچیان انسان را دستگیر کردند.
وی با اشاره به بازجویی‌های انجام گرفته از دستگیرشدگان و اخذ سرنخ‌هایی از قاچاق اتباع خارجی از مرزهای این منطقه افزود: با دستگیری این قاچاقچیان انسان، تلاش برای دستگیری اتباع خارجی که توسط متهمان برنامه‌ریزی شده بود در دستور کار این هنگ قرار گرفت.
فرمانده هنگ مرزی ماکو ضمن اشاره به اعتراف متهمان در بازجویی‌های خود خاطر نشان کرد: با اعتراف عاملان خروج، بلافاصله ماموران مرزی با اعزام به منطقه مورد نظر موفق شدند طی عملیاتی چهار تبعه خارجی را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به یگان انتقال دادند.
عبدالعلی‌پور از توقیف 3 پرشیا از این متهمان که در جابجایی اتباع خارجی فعالیت داشتند، خبر داد.

 

مرگ 7نفر بر اثر گازگرفتگی
گازگرفتگی در شهرهای ایران 7 قربانی و 55 مسموم برجا گذاشت.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجر علت
1 جمعه 27 دی تالار عروسی در شهر عجب‌شیر جانباخته نداشت 55 نفر
بر اثر تصاعد گاز منوکسیدکربن از منفذ دودکش بخاری در تالار عروسی 55 نفر راهی بیمارستان شدند، در پی گزارش مورد مسمومیت با منوکسیدکربن در یکی از تالارهای عروسی شهر عجبشیر، بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس 115 استان آذربایجان‌شرقی، به محل حادثه اعزام شدند، تکنیسین‌های اعزامی با بررسی صحنه و پیداکردن عامل مسمومیت منوکسیدکربن که خارج‌شدن دودکش بخاری بود، 55 تن از میهمانان حاضر در این مراسم با علائمی همچون سردرد، سرگیجه و تهوع به بیمارستان عجبشیر منتقل شدند، در میان مسموم‌شدگان وضعیت عمومی سه زن باردار نسبت به دیگر مسموم‌شدگان وخیم است. خارج‌شدن منوکسیدکربن از دودکش بخاری
2 شنبه 28 دی شهرستان سلماس 2 نفر مسموم نداشت 2 شهروند سلماسی بر اثر گازگرفتگی جان باختند، این مرد و زن براثر نشت گاز منوکسیدکربن از آبگرمکن دیواری، دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست دادند نصب نامناسب آبگرمکن دیواری
3 شنبه 28 دی شهرستان کاشان 3 نفر مسموم نداشت گاز منوکسیدکربن سه قربانی گرفت، با اعزام اورژانس به محل حادثه دو نفر فوت شده بودند و نفر بعدی نیز در بیمارستان درگذشت استفاده کردن از زغال برای گرما در چادر
4 زمان حادثه مشخص نشده است نیشابور، محله‌ای واقع در فیاض‌بخش جنوبی 2 نفر مسموم نداشت

نشت گاز منوکسیدکربن در یک واحد مسکونی در جنوب نیشابور یک زوج سالخورده را به کام مرگ برد، فردی با اتاق فرمان مرکزآتش‌نشانی شهرستان نیشابور تماس گرفته و اعلام کرد که اعضای یک زوج سالخورده جان خود را از دست داده‌اند، پس از اعلام گزارش این حادثه تأسف‌بار، آتش‌نشانان و امدادگران اورژانس با حضور در محل حادثه و معاینه این افراد مرگ آنان را تایید کردند و پس از بررسی اجساد دریافتند که چند روزی از مرگ این زوج میانسال می‌گذرد، اجساد این زوج میانسال برای انجام تحقیقات بیشتر و بررسی چگونگی مرگ به نیروی انتظامی و پزشکی قانونی تحویل شد

با حضور کارشناس علت‌یابی در محل حادثه، از لوله‌ها و بخاری‌ها این ساختمان مسکونی بازدید به عمل آمد که در نهایت مشخص شد لوله خروجی دودکش آب گرمکن دیواری از دودکش جدا شده و گازهای کشنده به مرور از دودکش آب گرمکن دیواری وارد منزل مسکونی شده است
5 شنبه 28 دی استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان بروجن 1 نفر مسموم نداشت بی احتیاطی در استفاده از وسیله گاز سوز در چهارمحال و بختیاری پیرمردی را به کام مرگ فرستاد، این حادثه هنگامی روی داد که پیرمردی70 ساله از اجاق گاز برای گرم کردن اتاق کوچکش استفاده کرد علت مرگ قربانی این بی احتیاطی استنشاق گاز منوکسیدکربن اعلام شد

  47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    34 1
    اینا رو که تو بیست و سی نمیگه!
    • بی نام EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
      15 1
      اگه تو امریکا اتفاق می افتاد حتماَ می گفت اونم با چه اب و تابی