اعتماد نوشت:

پس از چند سال انتظار سرانجام تعدادی از دانشجویان ستاره‌دار به عرصه دانشگاه و تحصیل بازگشتند. رضا فرجی دانا، وزیر علوم و پیش از او جعفر توفیقی، سرپرست موقت وزارت علوم از پایه‌گذاران اصلی بازگشت اساتید، مسوولان دانشگاهی و دانشجویان ستاره‌دار بودند؛ اتفاقی که با خود نشاط و امید را به دانشگاه‌ها بازگرداند. این تغییر و تحولات اگرچه فراگیر و جامع نبود ولی در همان گام‌های ابتدایی با استقبال و حمایت دانشگاهیان رو به رو شد. البته این استقبال‌ها و حمایت‌ها تمام ماجرا نیست. وزارت علوم به همان اندازه‌یی که در دانشگاه‌ها محبوب است در مجلس مخالف دارد.  فرجی‌دانا همچنین در این گفت‌وگوی کوتاه تاکید می‌کند وزارت علوم به‌دنبال حاشیه‌سازی و جنجال نیست. او همچنان از بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها حمایت می‌کند و می‌گوید هدف از این بازگشت فعالیت‌های سیاسی نیست. 

آقای فرجی دانا، برخی از نمایندگان بر این نظر هستند که شما از اصل اعتدال عدول کرده‌اید و انتصابات اخیر شما را مصداق همین امر می‌دانند.

ما در وزارت علوم اصل را بر توانایی و شایستگی‌ها گذاشته‌ایم. ما در انتصابات نه حزبی و نه جناحی عمل می‌کنیم. در شرایط فعلی دانشگاه‌ها احتیاج دارند که به دور از کارهای سیاسی و با تکیه بر شایستگی‌ها و تجربه فعالیت کنند لذا طبیعی است که ما از افراد مجرب در وزارت علوم استفاده کنیم.

اما، در مجلس شاهد بودیم که نمایندگان موافق گفته‌های شما نبودند و قانع نشدند.

نمایندگان اختیار دارند که اظهارنظر کنند و دولت همچون گذشته از اظهارنظر و انتقادهای سازنده استقبال می‌کند.

نظر شما در رابطه با کارت زردی که مجلس به شما داد، چیست ؟

نظری ندارم. بنده حرف‌هایم را در جلسه طرح سوال با صراحت اعلام کردم.

در دوره شما و آقای توفیقی تعدادی از دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها بازگشتند. این اتفاق با مخالفت برخی نمایندگان و به ویژه کمیسیون آموزش روبه‌رو شده است. نظر شما در این رابطه چیست؟

بنده همان‌گونه که در طرح سوال قبلی خود از انتصابات دفاع کردم در رابطه با بازگشت دانشجویان ستاره‌دار نیز بر این نظر هستم که دانشجویان می‌توانند ادامه تحصیل دهند و بنده تا پایان از این تصمیم وزارت علوم دفاع می‌کنم. در واقع طرح سوال‌های مکرر و تذکرات نمی‌تواند باعث شود که سیاست‌های اعتدالی وزارت علوم را کنار بگذارم.

ولی نمایندگان مجلس، تحصیل دانشجویان ستاره‌دار را عامل جنجال‌سازی و حاشیه‌سازی در دانشگاه دانسته و بارها اعلام کرده‌اند که وزارت علوم با اقدامات خود آرامش دانشگاه‌ها را بر هم زده است.

هدف ما از بازگشت دانشجویان ستاره‌دار فعالیت‌های سیاسی نیست. وزارت علوم به دنبال حاشیه و جنجال نیست.

چندی پیش آقای زاهدی، رییس کمیسیون آموزش اعلام کرده بود که وزارت علوم تعدادی از دانشجویان را بدون کنکور و آزمون وارد دانشگاه‌ها کرده است.

چنین چیزی درست نیست. ما در رابطه با بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و همچنین سایر دانشجویان اطلاعات و استعلام‌هایی در اختیار کمیسیون آموزش قرار داده‌ایم.

به نظر می‌رسد که نمایندگان با استعلام وزارت علوم در رابطه با بازگشت دانشجویان قانع نشدند و از وزارت اطلاعات نیز درخواست استعلام کرده‌اند.

نمایندگان می‌توانند  که برای اطمینان از موضوعات مطرح شده و برای از بین رفتن شبهات از سایر نهادها کمک بگیرند کما اینکه ما در همین رابطه بارها به کمیسیون آموزش توضیح داده و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دادیم.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    27 0
    احسنت به این وزیر
  • داري A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    2 0
    آفرين به اين وزير ! چي ميشد تعداد اين آدما تو اين مملكت بيشتر بود ؟
  • سمنانی A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    1 0
    خداییش انتصابات به اصلاح طلب ها میچربه.کارت هم درسته.این مملکت و مدیر هاش اصلاح میخوان.از توفیقی حتما راهنمای بگیر