داستان زندگی دوگانه یک هنرمند و 3 زنی که در زندگی‌اش حضور داشتند

رمان مرد بزرگ درباره مردی نوشته شده است که به اختیار خود، جدا و مستقل از مابقی جهان هنر زندگی می‌کرد. او با سیاست و جنبش ضد جنگ نیز هیچ میانه‌ای نداشت

به گزارش خبرآنلاین، رمان «مرد بزرگ» نوشته کیت کریستنسن با ترجمه سهیل سمی در شاخه ادبیات جهان انتشارات ققنوس منتشر شد.

رمان «مردبزرگ» رمانی درباره «آسکر فلدمن نقاش فیگوراتیو است که دو زندگی نامه نویس همزمان درمورد زندگی اش تحقیق می کنند، یکی اسیر شهرت و شخصیت ظاهری او و دیگری در پی حقایق زندگی او و نیز زنانی که جوانی و عمرشان را به پای شهرت فلدمن ریخته اند. اما با آشکار شدن راز بزرگ زندگی فلدمن حوادث به شکل دیگری رقم می خورند.»

به عبارتی رمان «مرد بزرگ» نقدی بر جامعه هنری و روشنفکری آمریکاست و نخستین اثر کریستینسن محسوب می‌شود که توسط سهیل سمی به فارسی ترجمه شده است. به گفته سُمی این نخستین اثری است که از کریستینسن در ایران ترجمه شده و منتشر شده است.

این رمان با عنوان «The Great Man» در سال 2007 منتشر شد و یک سال بعد جایزه پن فاکنر را از آنِ خود کرد. این رمان داستان زندگی دوگانه یک نقاش و سه زنی است که در زندگی او حضور دارند و نویسنده در گذر از روایت زندگی این هنرمند، به زندگی مدرن آمریکایی می‌پردازد و جو هنرمندان و روشنفکران نیویورک‌نشین را ترسیم می‌کند. 

کیت کریستینسن در سال 1962 میلادی به دنیا آمد و در سال 2008 میلادی برای چهارمین رمان خود، «مرد بزرگ»، برنده جایزه پن/ فاکنر شد. «سوگ اپیکور» یکی از مطرح‌ترین آثار این نویسنده آمریکایی است.

در پشت جلد کتاب می خوانیم: «نیویورک تایمز در 9 اوت سال 2001 می‌نویسد: «آسکر فلد من» نقاشی‌های جسورانه و خلاقانه‌ای می‌کشد. آثار او از جمله تحسین‌شده‌ترین و موثرترین آثار هنری سال‌های اخیر بوده‌اند. این نقاش هنرمند در هفتم اوت، در آپارتمانش که چند دهه به همراه همسر و پسرش در آن زندگی کرده بود به دلیل حمله قلبی فوت کرد. فلدمن هنگام مرگ 78 ساله بود. آقای فلدمن تا آخرین لحظه زندگی‌اش هنرمندی متعهد و قابل بود. آثارش را اغلب موزه‌ها و گالری‌ها به نمایش می‌گذارند. نخستین و تنها سوژه این نقاش بزرگ انسان بود. چرا که معتقد بود انسان جلوه غایی حقیقت و زیبایی است. حقیقت در همه ابعاد آن از جمله ترس و مرگ و همین‌طور زیبایی. در هر صدف زیبایی که روی ساحل است، موجودی مرده و متعفن هست و از بسیاری جهات مسئله همین است. رمان مرد بزرگ درباره مردی نوشته شده است که به اختیار خود، جدا و مستقل از مابقی جهان هنر زندگی می‌کرد و با سیاست و جنبش ضد جنگ نیز هیچ میانه‌ای نداشت.»

«مرد بزرگ» در 304 صفحه و با قیمت 13 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین به تازگی کتاب «شیطان ذهن» با عنوان فرعی «کندوکاوی در اپیدمی افکار بد و وسواس‌گونه» نوشته دکتر لی بئر را با ترجمه مریم تقدیسی در شاخه روانشناسی منتشر کرده است. 

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «افکار بد» چیست؟ فکر کردن به ناشایست‌ترین مسائل در نامناسب‌ترین اوقات، افکار بد تلقی می‌شوند. این افکار، تمایلات و تصاویر ذهنی به سه دسته تقسیم می‌شوند: افکار ناشایست پرخاشگرانه، افکار ناشایست درباره روابط جنسی و افکار کفرآمیز مذهبی.

در این کتاب با جزئیات کامل و بررسی آخرین تحقیقات درباره علت وجود این افکار بخصوص علت آنها و این که زمانی که فرد آنها را تجربه می‌کند روبرو خواهید شد. نویسنده در این کتاب انواع افکار بدی را که بیمارهایش تجربه کرده‌اند و اختلالاتی را که ممکن است به ایجاد مشکلاتی جدی منجر شوند توضیح می‌دهد بخصوص اختلال وسواس و افسردگی بعد از زایمان و غیره... این افکار از آنچه فکر می‌کنیم رایج‌ترند و از نوع خفیف تا نوع وخیم را که تقریباً همه تصدیق می‌کنند گاهی به سرشان هجوم می‌آورد در بر می‌گیرند. در کمال تأسف، بسیاری از افراد بزرگسالی که از نوع وخیم این افکار رنج می‌برند، اغلب متقاعد می‌شوند که از لحاظ اخلاقی افراد بی‌کفایتی هستند که واقعاً دلشان می‌خواهد اعمال نفرت‌انگیزی انجام دهند.
«لی بئر» در مقام یک روانشناس در این کتاب تجربه‌های زیادی را که در طول 20 سال گذشته در زمینه اختلال وسواس فکری - عملی که اختلالی عصبی است و مشخصه آن وسواس‌های شدید فکری - عملی مانند شستن دست یا کنترل قفل درهاست کسب کرده است، برای خوانندگان علاقه‌مند توضیح می‌دهد.

کتاب «شیطان ذهن» در 207 صفحه و با قیمت 9هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =