پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی مخفیگاه مردی که با بدل اندازی کارت عابر بانک ، حساب مشتریان را خالی می کند از مردم کمک خواست.

به گزارش ایسکانیوز یک بانوی میانسال ، بامداد 13 آبان 1388به شعبه چهارم دادسرای ناحیه 12 تهران رفت و شکایتی تسلیم کرد.

وی به بازرس «کوراوند» گفت : عصر دیروز - 12 آبان - در خیابان 15 خرداد به سراغ یک خودپرداز بانک رفتم تا از حسابم پول برداشت کنم اما دستگاه خراب بود.همان موقع مردی جوان که پشت سرم ایستاده بود گفت می تواند کمکم کند. او کارتم را گرفت و چند بار آزمایش کرد اما تلاشش بی فایده بود.

شاکی ادامه داد : چند لحظه بعد با گرفتن کارت عابر بانک از آنجا به سمت دستگاه دیگری رفتم.

تازه در آنجا بود که متوجه شدم آن کارت ، متعلق به من نیست.اول خیال کردم حواس جوان خیرخواه که داوطلب کمک شده بود پرت شده و او اشتباه کرده است.به همین دلیل فوری به طرف بانک قبلی که چند صد متر بیش تر فاصله نداشت رفتم اما از جوان شیک پوش ، هیچ خبری نبود.

این زن اضافه کرد : با ناراحتی و عذاب وجدان به سمت خانه ام برگشتم و در تاکسی ، چند مسافر گفتند که احتمال دارد جوان مورد نظر کلاهبردار باشد.

من هم به او شک کردم اما چون در آن ساعت ، بانک تعطیل بود صبر کردم و امروز به شعبه مورد نظر رفتم.متاسفانه حدس مسافران تاکسی و اعضای خانواده ام درست بود و شیاد ناشناس200 هزار تومان از حسابم برداشت کرده بود.200 هزار تومان دیگر هم به حساب یک عابر بانک دیگر منتقل شده بود و ...

پرونده به دستور بازپرس «کوراوند» به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ سپرده و رسیدگی تخصصی آغاز شد.کارآگاهان در نخستین شاخه تجسس به بانک مورد نظر رفتند اما آن شعبه ، دوربین مدار بسته نداشت و چهره نگاری متهم با توجه به کم دقتی شاکیه ، نتیجه نداد.

شش روز از دستبرد شیک گذشته بود که مرد 65 ساله ای به دادسرای ناحیه 12 رفت و شکایت مشابهی تنظیم کرد.وی اظهار داشت : عصر بود که به سراغ دستگاه خودپرداز بانک رفتم تا از حسابم پول برداشت کنم و داروهای زنم را بخرم.همان موقع یک مرد جوان سرگرم برداشت پول از دستگاه شبکه شتاب بود و من که سواد چندانی ندارم از او کمک خواستم.

پیرمرد ادامه داد : کارتم را به آن جوان سپردم و رمز را هم که دخترم در کاغذی یادداشت کرده بود به او دادم.آن جوان ناشناس پس از چند لحظه گفت که دستگاه خراب است و کارت را به من برگرداند.

سپس به بانک دیگری رفتم و در آن شعبه فهمیدم که کارتم سوخته است.بدون دریافت داروها به سراغ همسرم رفتم که داخل مطب منتظرم بود و با هم به خانه برگشتیم.صبح امروز - 19 آبان - به بانک مربوط رفتم و در کمال تعجب ، کارمند آنجا گفت کارت متعلق به من نیست.بدین ترتیب مشخص شد آن جوان ، کارت سوخته را به من داده و 400 هزار تومان از حسابم برداشت کرده است.

افسران پایگاه هفتم پلیس آگاهی پس از شنیدن اظهارات شاکی به شعبه مورد نظر رفتند و با همکاری صندوقدار و بررسی دوربین های مداربسته ، تصویر متهم را به دست آوردند.

این تصویر نشان می داد پلیس با یک دزد بدل انداز و کلاهبردار حرفه ای رو به رو است و در روزهای بعد ، پرونده های مشابهی گشوده شد.

در همین رابطه رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت اعلام کرد : با توجه به تصویر موجود ، تحقیق میدانی ماموران برای ردیابی و بازداشت مجرم ادامه دارد.سرهنگ «علی غیاثوند» به ایسکانیوز گفت : چون احتمال می رود تبهکار تحت تعقیب در سایر مناطق تهران نیز با همان شیوه دست به دزدی بزند از رسانه ها درخواست می شود تصویر بدون پوشش او را منتشر کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 33362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =