آیا کش و قوس تجمیع بیمه ها ربیعی را به مجلس می کشاند؟

تجمیع بیمه ها موضوعیست که برای بسیاری از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و دیگر سازمانها و شرکت های بیمه گر یک دغدغه مهم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، روز یکشنبه سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در نشست مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در ضرورت تجمیع بیمه ها گفت: کارشناسان دو وزارتخانه و بیمه ها هر چه سریعتر نسبت به تشکیل جلسات کارگروه های تخصصی برای تعیین تکلیف تعرفه های سال 93، بیمه پایه و بحث تجمیع بیمه ها اقدام کنند.وی گفت: این اقدام شما سنگ بنایی برای آینده نظام سلامت خواهد بود و اهمیت ویژه ای دارد زیرا وضعیت آینده بیمه، تعرفه ها و هزینه های پرداختی از جیب مردم را مشخص می کند.
اما درست چند ساعت بعدهمتی معاونت درمان تامین اجتماعی در این باره نیز درنشست خبری خود گفت: موضوع ادغام بیمه ها برای سازمان تامین اجتماعی مطرح نیست.
او درباره ادغام بیمه‌های درمانی گفت: موضوع ادغام بیمه‌های درمانی برای سازمان تامین اجتماعی مطرح نیست و سازمان بیمه سلامت باید تشکیل و سیاست‌گذاری‌های آن مشخص شود.
در همین زمینه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه براساس قانون سازمان تامین اجتماعی باید در سازمانهای بیمه ای ادغام شود گفت: به همین دلیل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی روزهای آینده به مجلس فراخوانده می شود.
عبدالرضا عزیزی در گفتگو با مهر گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه سازمان بیمه سلامت به منظور تجمیع سازمانهای بیمه ای تشکیل شد اما با گذشت مدت زمان زیادی هنوز تکلیف ادغام 17 سازمان بیمه گر مشخص نشده است.
وی به مهلت سه ماهه مجلس برای تجمیع بیمه ها اشاره کرد و گفت: مهلت سه ماهه به اتمام رسیده است و بعد از پایان یافتن بحث بودجه طی روزهای آینده وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه توضیحات و سوالات نمایندگان در خصوص اقدامات انجام شده به مجلس فرا خوانده خواهد شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد ادغام سازمان تامین اجتماعی در سازمانهای بیمه ای نیز تاکید کرد: براساس قانون سازمان تامین اجتماعی نیز همانند سایر سازمانهای بیمه ای باید ادغام شود و از تجمیع بیمه ها مستثنی نیست.
عزیزی با اشاره به اینکه سازمان خدمات درمانی و تامین اجتماعی باید یکسان خدمات ارائه دهند، گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی چون 5 درصد حق بیمه بیشتری پرداخت می کند به همین دلیل باید یا این حق بیمه کمتر شود و به اندازه بیمه شدگان خدمات درمانی برسد و یا اینکه حق بیمه سازمان خدمات درمانی اضافه شود.
این طرح با هدف همپوشانی بیمه‌ها در جهت تحت پوشش قرار دادن کلیه اقشار جامعه مطرح شده است و همچنین در این طرح به یکسان ارائه شدن کلیه خدمات پرداخته شده است.
چرا که با توجه به تفاوت خدمات در بین شرکت‌های بیمه مشکلاتی از قبیل: کیفیت نامطلوب خدمات بوجود می‌آید که در این طرح تصمیمی برای مرتفع سازی این مشکلات گرفته خواهد شد.
اما مسئولان سازمان نظام پزشکی به طور صریح عنوان کرده اند که اگر منابع مالی فراهم نشود نمی توان به تجمیع بیمه ها امیدوار بود.
عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران معتقد است تا وقتی پول وسط نباشد، طرح تجمیع بیمه ها کاری از پیش نخواهد برد.
دکتر ایرج خسرونیا، با تاکید بر لزوم تجمیع سازمان های بیمه گر درمان و تشکیل سازمان بیمه سلامت براساس قانون برنامه پنجم توسعه می گوید: باید بودجه ای تصویب شود که بیمه ها تقویت شده و قادر باشند خدمات خوبی به مردم ارائه دهند؛ چون اگر بیمه پول نداشته باشد به درد هیچ کاری هم نخواهد خورد.وی از دولت و مجلس می خواهد تا دیر نشده برای تامین اعتبار لازم اجرای این طرح فکری کنند چون فقط با صحبت کردن از تئوری ها طرح تجمیع بیمه ها پیش نخواهد رفت.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    12 3
    منابع سازمان تامین اجتماعی از زحمت سالها کارو تلاش کارگران بدست آمده و آنها اجازه دخل و تصرف در آن و یا شراکت در منابع را به به دیگران نمی دهند.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      3 8
      درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی وسایر بیمه ها به یک اندازه هزینه دارد.تنها راه نجات بیماران ازمخمصه درمان ادغام بیمه هاودرنتیجه عدالت دردرمان است
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    1 0
    کدام کارشناس؟ توی تامین اجتماعی که دیگه کارشناسی نمونده؟؟؟ همشون بازنشسته و یا تبعید شدند الحمدلله برنامه نبض این هفته نماینده سازمان تامین اجتماعی رو دیدیم که چه صحبتهایی می کرد که همش اقای یزدانی مجبور بود بهش بگه؟ اقا توضیحات شمما هیچ ربطی به برنامه نداره/