فقط هالیوود است که می تواند چنین داستانی را بسازد؛ دو برادر به دار و دسته خلافکارهای خیابانی پشت می کنند و در عوض سعی می کنند ورزش کنند، ورزش بوکس.

فرخ حسابی: با اراده ای قوی آنها تبدیل می شوند به قهرمانان بوکس سنگین وزن جهان. اما درست زمانی که به اوج شهرت و ثروت می رسند، با یکی از سخت ترین مبارزات زندگی خود مواجه می شوند، مبارزه ای که ممکن است به قیمت از دست دادن همه چیز برای آنها تمام شود. اراذل و اوباش در سراسر کشور دیده می شوند و همه جا را اشغال کرده اند و این دو برادر احتمالا تنها کسانی هستند که می توانند از پس آنها بربیایند. آیا آنها می توانند این مبارزه نهایی و سرنوشت ساز را هم با پیروزی پشت سر بگذارند و کشور خود را نجات دهند. پس زمینه تصویر، ماشینهای آتش گرفته در هوای برفی، جنگهای خیابانی و زنان و مردانی است که در خط مبارزه قرار دارند، و جلوی تصویر این دو برادر با شجاعت وارد صحنه می شوند.

قول به مادر

این داستانی شبیه داستانهای قدیمی و کلیشه ای است. اما مشابه این داستان در واقعیت در حال رخ دادن در خیابانهای «کیِف» پایتخت اوکراین است. برادران «کلیچکو» واقعا قهرمان بوکس سنگین وزن جهان هستند و در این مقام با یکدیگر شریک شده اند، و کمربندهای معتبر قهرمانی بوکس جهان را بین خود تقسیم کرده اند چرا که آنها به مادرشان قول داده اند که هیچ وقت رو در روی هم برای مبارزه قرار نگیرند. برادر بزرگتر «ویتالی» در واقعیت دارد برای کسب ریاست جمهوری اوکراین تلاش می کند و در این را برادر کوچکتر «ولادیمیر» به او می کند.

هر دو برادر مثل یک برج قد بلند هستند و  فوق العاده تنومند و بیشتر زندگی خود را در رینگ بوکس گذرانده اند و جان خود را به خطر انداخته اند اما هیچکدام در اینکه دنیای سیاست اوکراین حوزه ای به مراتب خطرناک تر است، تردید ندارند. ولادیمیر در سال 2012 در این مورد گفت: «هیچ چیز سیاست و ورزش را نمی توان با هم مقایسه کرد. ورزش قوانین و حقوق و قاعده خاصی دارد اما در سیاست حتی اگر قانون هم باشد قاعده خاصی برای تضمین اجرای آن نیست. به ویژه در سیاست اوکراین، که کمی متفاوت از دیگر نقاط دنیاست.»

سیاست مرگبار اوکراین

ولادیمیر درست می گوید، سیاست اوکراین کاملا متفاوت است. نه تنها در پارلمان (مجلس) این کشور هر از چندی مشت و مشتزنی بین نمایندگان دیده می شود بلکه این رسم قدیمی هم هست که مخالقان یا به سرنوشتشان مرگ است یا زندان. سال 2001 بود که صدای ضبط شده رئیس جمهور وقت اوکراین «لئونید کوچما» منتشر شد که در آن دستور مرگ یک خبرنگار سمج را صادر کرد و مدتی بعد جنازه خبرنگار بیچاره، بدون سر در جنگلی یافت شد. «ویکتور یوشچنکو» یکی از وزرای آن زمان کوچما، تضمین داد که سوء تفاهمی رخ داده و اینکه رئیس جمهور هیچکس رانمی کشد اما مدتی بعد خود یوشنچنکو هم تقریبا به قتل رسید، چرا از کوچما جدا شد و به جناح مخالف او پیوست. او با دارویی زهرآلود مسموم شد که او را برای همیشه زشت کرد و از قیافه انداخت و این برای مردی که تا آن زمان لقب «خوش قیافه ترین مرد اوکراین» را داشت به معنی مرگ بود. سرنوشت «یولیا تیموشنکو» زنی که رهبر مخالفان بود را نیز تقریبا همه می دانند که چطور به زندان افتاد و حق حرف زدن از او گرفته شد.

ویتالی، مهره کلیدی

حلا ویتالی کلیچکو امیدوار است که بتواند به عنوان مهره کلیدی جبهه مخالفان دولت اوکراین ایفای نقش کند و به ریاست جمهوری برسد. البته خیلی ها به اینکه او بتواند به این پست برسد شک داشتند، او پیش از این دوبار در کسب عنوان شهردار کیف ناکام مانده بود.  اما تظاهرات خیابانی غیرمنتظره ای که از ماه نوامبر در اوکراین اغاز شد، اوضاع را عوض کرده. کلیچکو حالا یک چهره سمبلیک در میان معترضان است و تقریبا نظر همه کسانی که به تواناییهای او به عنوان یک سیاستمدار تردید داشتند را تغییر داده. او شانه به شانه تظاهرکنندگان ایستاده و از سرمای کشنده و بی رحمی پلیس دولتی نمی هراسد. پیام او برای ساختن جامعه ای نرمال و قانونمند به دل مردمی که از فساد و اختلاس در کشور خود خسته شده اند، نشسته. اگر فرصت برای انتخاباتی جدید فراهم شود، کلیچکو قطعا شانس زیادی برای برد خواهد داشت. اما مشکلات زیادی سر راه اوست. رئیس جمهور فعلی حامیانی دارد که به پشتوانه او به ثروت هنگفتی رسیده اند و آنها قطعا همه چیز را به هم می ریزند اگر دولت فعلی سرنگون شود. از آن مهمتر، روسیه همه کار خواهد کرد تا دولت اوکراین به دست افرادی مثل کلیچکو که حامی سیاست غربی هستند نیفتند.

252 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • baha IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 1
    دست مثل رضا زاده که همیشه با مردم بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!