۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
اعتراض یک مداح نسبت به فیلم «رستاخیز»

خبرگزاری فارس نوشت:

سید مجید بنی فاطمه مداح اهل بیت با انتشار یادداشتی نسبت به ساخت فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش اعتراض کرد. بنی فاطمه در بخشی از یادداشت اعتراضی خود در خصوص ساخته شدن فیلم «رستاخیز« نوشته است:گاهی سکوت جایز نیست... به همین دلیل برخود لازم دیدم در واکنش به ساخت و اکران فیلم «رستاخیز» در جشنواره 32 فجر نکاتی را یادآور شوم.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یارب الحسین (ع)، بحق الحسین(ع)، ، اشف صدر الحسین(ع)، به ظهور الحجه (عج)

یا رب الحجه (عج)، بحق الحجه (عج)، اشف صدر الحجه (عج)، به ظهور الحجه (عج)

گاهی سکوت جایز نیست... به همین دلیل برخود لازم دیدم در واکنش به ساخت و اکران فیلم «رستاخیز» در جشنواره 32 فجر نکاتی را یادآور شوم.

اگرچه پیش از این سابقه خوبی از آقای احمدرضا درویش در سینمای دفاع مقدس کشورمان در ذهن داریم و او را با فیلم های خوبش در این حوزه می شناسیم اما ماجرای کربلا و واقعه عاشورا جای تعارف و رودرواسی نیست. به همین دلیل بعد از نمایش و تحسین ِ تاسف انگیز فیلم «رستاخیز» در جشنواره فجر تصمیم گرفتم چند خطی بدون تعارف در مورد این فیلم ِ پُر اشکال بنویسم.

پرداختن به مسائل دینی و اعتقادی از طریق هنر کار حساس و پیچیده ای است. این پیچیدگی و حساسیت وقتی دو چندان می شود که یک اثر هنری به سراغ واقعه انسان ساز و فراموش نشدنی عاشورا می رود. در مورد حساسیت این موضوع همین بس که همه علمای بزرگ ما تا به امروز هر روایتی را که می خواهند نقل کنند، آن را دقیق و بررسی شده بیان می کنند تا مبادا تحریفی در این مورد صورت بگیرد یا داستان به گونه دیگری روایت شود.

حال سوال این جاست که سازندگان فیلم «رستاخیز» با چه کسانی برای ساخت این فیلم مشورت کرده اند و از چه مشاوران و متخصصان دینی و تاریخی استفاده کرده اند که خروجی این اثر تا این اندازه با اصل تاریخ در تضاد است و در بسیاری از موارد به سمت تحریف واقعه عاشورا رفته است؟ آیا نباید برای هرکاری به سراغ متخصص آن رفت؟ آقای درویش و دوستانشان تا به حال ارباب مقاتل حضرت سیدالشهدا (ع) را خوانده‌اند؟ اگر خوانده‌اند این چه برداشتی است که در «رستاخیز» ارائه داده‌اند؟ اگر هم نخوانده‌اند که کار بسیار اشتباهی کرده‌اند که بدون مطالعه به سراغ ساخت چنین فیلمی آمده اند...

مثلاً آیا هیچ عقل سلیمی به این موضوع رای می دهد که در آن معرکه و میدان جنگ بساط عشق زمینی یک مرد به یک زن پهن شود که در این فیلم شاهد آن هستیم؟ کجای تاریخ نوشته شده که عشق پسر حضرت حر (ع) به یکی از زنان کاروان سیدالشهدا (ع) باعث پیوستن او به سپاه حق شده است؟ (این موضوع نوعی توهین نیز به حضرت حر (ع) می باشد. در جایی که وهب مسیحی که یکی- دو شب از ازدواجش نگذشته، با دیدن امام حسین (ع) دین خود را تغییر می دهد و همراه با همسر و مادرش با حضرت عازم کربلا می شود....)

متاسفانه در این فیلم سینمایی آنطور نشان داده شده که بیشتر از آنکه پسر حر (ع) جذب عشق اباعبدالله (ع) شود به خاطر عشق زمینی خود به سمت سپاه آل الله (ع) کشیده شده که جای تامل و تاسف دارد!

به نظر می رسد آقای درویش که پیش از این سابقه درخشانی در حوزه سینما، مخصوصاً سینمای دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشته بستر خوبی را برای به تصویر کشیدن تخیلات خود انتخاب نکرده است. کربلا و واقعه عاشورا جای نمایش ذهنیات خود نیست. همه چیز این واقعه به صورت دقیق در کتب مربوطه روایت شده است و این موضوع جایی برای اشتباه باقی نمی گذارد. کار ما به کجا رسیده که فیلمسازان ارزشی ما به این سمت و سو کشیده می شوند و چنین آثاری می سازند!

اما این تمام ماجرا نیست و متاسفانه شاهد اتفاقات ناگوار دیگری نیز در این فیلم سینمایی هستیم. یک سوال ساده و البته مهم از آقای درویش دارم. برادر عزیز، آیا در مورد سریال «مختارنامه» و بحث های مرتبط با نشان دادن چهره حضرت ابوفاضل (ع) نظر آیت الله وحید خراسانی و علما، مراجع دیگر و مردم به گوش شما نرسیده است؟ شما نمی توانید بگویید که ما این بحث ها را نشنیده ایم! ما هم نمی توانیم در مقابل این مسائل سکوت کنیم آقای درویش! چرا طوری برخورد می کنید که گویی پنبه در گوش خود کرده اید؟ بی تفاوتی تا کجا؟ فکر نمی کنید بهتر است این جرات را به خودمان ندهیم که در مورد هر مساله ای کار خودمان را انجام دهیم؟ اینگونه موضوعات مسائلی است که یا نباید به سمت آن رفت یا اگر آن را دستمایه ساخت فیلم قرار دادید باید قواعد آن را به خوبی رعایت کنید. چطور جرات کردید تصویر حضرت عباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و... را در فیلم خود نشان دهید؟ بالاتر از همه این ها چطور این حق را به خود دادید که صدای حضرت زینب (س) را شبیه سازی کنید؟ گستاخی تا کجا؟

سینما محملی است برای به تصویر کشیدن دغدغه های اجتماعی، فرهنگی و ارزشی که می تواند باعث رشد و تعالی یک جامعه باشد و سینماگران در این مسیر وظیفه بسیار سنگین و البته خطیری بر دوش دارند و به همین جهت هم هست که کار این عزیزان بسیار ارزشمند و مهم تلقی می شود. بنده نیز با هنرهای نمایشی به خصوص سینما غریبه نیستم و با سختی های آن آشنایم و می دانم که همه بزرگان سینما قابل احترام هستند اما واقعاً جای تعجب است که چطور این فیلم با این همه اشکال تاریخی از سوی هیات داوران جشنواره فجر صاحب سیمرغ بهترین فیلم شده است.

در حالی که شنیده‌هایم حکایت از آن دارد که نه مخاطب عام و نه منتقدین سینما اقبالی به این فیلم نشان نداده اند، اهدای این جایزه به این فیلم پُر اشکال چه توجیه و منطقی دارد؟ تا آنجا که می دانم مبلغ بسیار زیادی هم برای ساخت این فیلم سینمایی هزینه شده است. مبلغی که قرار بوده صرف فیلمی شود که پیام آور ارزش های حادثه کربلا باشد اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداده... در روزگاری که بهاییت و وهابیت میلیاردها دلار برای تخریب اعتقادات شیعه هزینه می کنند، چه تاسف بار است که در کشور شیعه ایران فیلمی ساخته شود که با حقیقت عاشورا و امام حسین (ع) فاصله زیادی دارد.

البته انشالله آقای احمدرضا درویش قصد تحریف تاریخ و لطمه زدن به این واقعه تاریخی را نداشته و زحمت خود را کشیده است اما واقعیت این است که مشاهده چنین فیلمی با این اشکالات تاریخی از کارگردان خوش نامی چون احمدرضا درویش دردناک تر است.

وقتی نمی توانیم اثری در خور ِ شان واقعه عاشورا بسازیم، بیاییم و برای امام حسین (ع) فیلم نسازیم! چه اصراری داریم تصورات مردمی که از کودکی با امام حسین (ع) خو گرفته اند را با تخیلات خود تخریب کنیم؟ اجازه دهیم مردم در خلوت خود، با مطالعه تاریخ و پای منبرها حادثه کربلا را برای خود تصویر کنند و معرفت خود را با مطالعه زندگینامه و کتب خاصی که در مورد ائمه (ع) به رشته تحریر در آمده بالا ببرند نه با فیلم‌های شما!

در پایان جا دارد از سازندگان فیلم «شیار 143» که تصویر درستی از رشادت‌های مادران شهدا ارائه داده اند تشکر و قدردانی نمایم و همچنین به سرکار خانم مریلا زارعی تبریک عرض کنم و از ایشان بابت کار ارزشمندی که در مراسم اختتامیه در مورد تقدیر از مادران شهدا انجام دادند تشکر نمایم.

سید مجید بنی فاطمه. یهمن 92

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 132
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    22 10
    "رودرواسی" ؟!!... به نظرم این آقای مداح هدفش از نوشتن این نامه اینه که اسم خودش رو سر زبون ها بندازه!
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 1
    خوبه که بلاخره یکی یک حرفی راجع به این فیلم زد ولی کاش یکی مثل حاج محمود مطرح میکرد کسی از مجید بنی فاطمه ها یا میثم مطیعی ها خورده نمیگیره که جوابی بشنویم از سازنده فیلم
  • m IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 1
    دوباره شروع شد.....
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    14 7
    پرداختن به مسائل دینی کار آقای درویش نیست اما کار تو است؟سکوت جایز نیست اما نه از طرف شما و امثال شما بلکه از طرف متخصص آن.همین مونده بود آقایان منتقد سینما هم بشن که شدن .راستی از دوستتان اقای کریمی چه خبر
  • علیرضا سوری A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 2
    بهتر از نقادی نقد کردند.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 1
    خوارج و دیگر هیچ.
  • امجد A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    احتمالا آقایان مئاح خود را وارث تمام و کمال اما حسین می دانند و هرگونه دید و نظر دیگری که باعث کم رنگ شدن بازار آنان خواهند شد را بر نخواهند تابید
    • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      37 69
      برای این تنگ‌نظری شما متاسفم آقای امجد.
    • حسن A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      60 6
      باسلام بنده هنوز حيرانم كه اين منتقدين به فيلم رستاخيز چرا چشم هاي خود را بر روي اشعار سخيف ومبتذلي كه در مورد ائمه معصوم مان بخصوص امام حسين خوانده ميشود ميبندند و در مورد تعزيه كه تمامي شخصيت هاي ائمه را به بازي ميگيرند سكوت ميكنند ودم نميزنند ولي با چهره نمايي از امام زاده ها وا اسلاما وا حسينا سر ميدهند..آقايان به هزار ويك دليل وقايع كربلا را تحريف كردند فقط براي نفع مالي خويش ولاغير خداوند همه ما را اصلاح فرمايد آمين يا رب العالمين
    • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      38 16
      وقتی مراجع تقلید هستند شما چه کاره اید،؛این اصلا به شما ربطی نداره،شما سعی کنید تو مداحیتون تحریف به عمل نیارید،این کار ها را نمی خواید انجام بدید،دیگه نباید جای مراجع صحبت کتید
    • حقیقت گو IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      24 17
      ایشان مثل هر فرد دیگری "آزاد" هستند نظر خود را بگویند و گفته اند. حالا مشکل شما چیست؟ آزادی و آزادی بیان که فقط برای بچه قرتی ها نیست!!!!! ایشان به دور از توهین نقدهای خود را به فیلم جناب آقای درویش بیان کرده اند که البته ممکن است این نقدها درست یا نادرست، بجا یا نا بجا باشد. لطفا ظرفیت داشته باشید و با منتقد از هر طبقه و گروهی که باشد درست و با منطق برخورد کنید نه احساسی و به دور از ادب!!!! یک مقدار از رئیس جمهوری که بهش رای داده اید یاد بگیرید و در عمل از روش ایشون پیروی کنید و نه فقط در حرف و شعار!!!
    • علی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      12 38
      به نام خدا،خبر آنلاین،لطفا نظرات را گلچین نفرمایید،مداحی برای امام حسین بازار گرمی نیست،حقیقت محض است.، که بازارکسی به خطربیفتد،نقدی بود به فیلم آقای درویش،،حالا چون یک مداح نقد کرده،به سخره کشیدن آسان شود..
    • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      8 23
      برادر عزیز. اونایی که سید به خاطرشون ناراحته رو میشناسی؟درسته بیایم تو یه فیلم تصویر اونا رو نشون بدیم در صورتی که بعد ممکنه اون بازیگر هزارتا نقش دیگه رو بازی کنه؟
    • احمد A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      8 14
      آقای امجد کاری نداشته باش که چه کسی این مطلب را نوشته و شما از آن خوشت می آید یا نه بنگر که چه چیزی را مطرح کرده و چه می خواهد بگوید و بعد نظر بده آقای بنی فاطمه مداح خوب اهل بیت مطالب بسیار ارزنده ای را بیان کرده اند شما هم اگر تاریخ کربلا را مطالعه کنید متوجه خواهید شد خیلی بده که انسان بدون اطلاع نظر بده
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      29 11
      این مــــــــــداح ها رو بهشون بدید ... ریاست جمهوری را هم خوستار میشن
    • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      11 8
      دوست عزیز شما اگر صاحب نظر بودید بهتر بود نوشته ایشون رو نقد میکردید نه اینکه بیاد تخریب کنید...
    • سید مهدی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      7 11
      چند ماهه دیگه موقع اکران که گندش دراومد ومراجع نذاشتن چهره حضرت ابولفضل نشون داده بشه میفهمی که چی کلاهی رفته سر ملت این همه سال بودجه صرف این کار کردن حتی گفتن اجازه این فیلم از مراجع گرفته شده که ظاهرا تکذیب شد ببینید ایت الله وحید خراسانی وبقیه چه نظری به این فیلم میدن همه اینا یه طرف دادن جایزه جشنواره فجر به این فیلم یه طرف خدا به میرباقری طول عمر بده که هر وقت مختار وامام علی رو میبینم بازم جذابه اگه نیت ادم درست بشه فیلم خوب در میاد
    • طه A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      7 12
      نه خیر . هیچ کس وارث تمام و کمال امام حسین نیست.امام حسین برای من و شماست.اما توجه نکردی.ایشون دو اشکال کرد.به جای اینکه بیایم توجیه کنیم بهتر نیست پاسخ داشته باشیم.... داداش من هر دروغی که تو یه فیلم گفته میشه رو که نمیشه گذاشت به حساب آزاد اندیشی...
    • بی نام GB ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      19 12
      والا اونجوری که به نظر میاد اقایان مداحان صاحب و وارث همه چیز هستند و هیچ چیزی رو هم بر نمیتابند
    • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      8 12
      هر چقدر میتونین تخریب کنین مداحان و هیئت هارو به حق امام حسین و عنایت امام زمان زره ای از ارادتمون به این در و صاحبش کم نمبشه از قدیم الایام امام حسین تو هیئتا و پای منبرشناسانده شده حالا تو هی زور بزن و بگو اونا خودشون رئ وارث امام حسین میدونن نخیر وارث کربلا و امام حسین آقا ی عزیزمون امام زمان(عج) است ولا غیر
    • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      4 3
      اعتراض که نمیشه کرد. سکوت میکنم. همین کافیه!
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      6 6
      سلام من به مداحان کاری ندارم.فیلم رو هم ندیدم.اما بندی هم که در حرفهای آقای بنی فاطمه بود رو قبول دارم که واقعه عاشورا جای نمایش ذهنیات نیست.دوستی که انتقاد میکنی بند آخر رو هم ببین منظورم تشکر از عوامل فیلم شیار143. امیدوارم هر چه زودتر آقای درویش هم جواب بدن تا ابهامات برطرف بشه.
    • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      5 1
      حرف دلم رو زدی.....
    • بی نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      15 9
      همین کم مونده بود این مداحان برن بالای منبر و فتوا بدن.
    • دانیال IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      8 2
      اینکه که واقعه عاشورا رو تغییر بدن که درست نیست.
    • مسعود IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      7 18
      نخیر عزیزم . فعلا مداح ها موضع گیری کردند . مثل اینکه با جماعت نوکر اهل بیت مشکل داری فقط سوال کرده از کدام منبع؟ همین......... مشکلیه
    • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      5 5
      جناب امجد ایشان نظر خودشون رو گفتن و مطمئنا با اطلاعات بیشتری این فیلم را به نقد کشیده اند شما هم سعی کن دنبال حقیقت باشی تا هوچی گری!! ضمنا مداحان عزیز اگر برای رضای خدا کارکنند که میکنند در نزد خدا و ائمه دارای مقام والایی هستند که به حساسیت آنها در مسائل دینی باید توجه شود و به آنها جواب منطقی و مستدل داد !!! در آخر من شنیدم جناب درویش از آیت الله سیستانی اجازه گرفته اند که شخصی را بجای حضرت ابولفضل انتخاب کرده و به تصویر کشیده اند!!
    • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      4 1
      نکته دیگر اینکه فیلم رستاخیز جوایزش در قسمتهای فنی بوده و حتی فیلمنامه آن نیز نامزد بهترین ها نبوده است
    • حسین A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      5 1
      من که فیلم را ندیده ام و از داستانش هم خبر ندارم ولی اگر صحبتهای آقای بنی فاطمه مغرضانه نباشد جای تأمل دارد .
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      13 7
      واقعا این مداح ها فکر کردن کی هستن؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 0
    کسی که فیلم را به خوبی نبیند اینطور نظر می دهد. تصویر از عاشورا نان بری کردن مداحان است؟!
  • پندار A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 1
    پیشنهاد : هر کسی اعتراض داره بره با سرمایه شخصی فیلمی که دوست داره بسازه تا مردم و اهل هنر ببینند و قضاوت کنند
  • افشین A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 3
    یکاره می فرمودید اقای درویش فکر نمی کنید برای ساخت این فیلم باید با اقای بنی فاطمه مشورت می کردید؟ جناب بنی فاطمه شاید اگر دوستان عزیز هم صنف شما و عزیزان همفکر مجلسی اون اتفاقات رو برای عصبانی نیستم بوجود نمی اوردن، فیلم اقای درویش سیمرغ نمی گرفت تا شما یک روز بعد از اتمام جشنواره تازه یادت بیاد اعتراض کنی. در ضمن اگر کمی پای منبر همکاراتون بشینین متوجه تحریف تاریخ توی مدح و سخنانشون میشین در این مورد هم شهید مطهری بسیار سخنرانی داشتن که ظاهرن بی تاثیر بوده. خوبه که هرکس در مورد کاری که توش تخصص داره اظهار نظر کنه نمیشه که عزیزانی مثل شما برای تمام شاخه های هنری،اقتصادی،اجتماعی و ... اظهار نظر کنن کاش یاد بگیریم کمی برای طرز فکر افراد ارزش قائل بشیم و الکی هجمه درست نکنیم
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 2
    حساسیت شما قابل احترام هست اما سالهای سال مراسم شبیه خوانی برگزار شده و حتی نسخه حضرت زینب نیز توسط مرد ان خوانده می شده.بعضا حتی بوده اند شبیه خوانانی که در زندگی خصوصی خود مشکلاتی هم داشته اند اما همیشه توجه مردم به واقعه عاشورا بوده و نه اشخاص.از کودکی بیاد دارم که در مراسم شبیه خوانی شمر خطاب به حضرت ابوالفضل می گفت : نه من شمرم نه تو عباس !نه اینجا کربلا باشد ...البته حساسیت ها در زمینه عاشورا زیاد است و ممکن است در مورد مداحی هم سوالاتی مطرح باشد که به نوعی برخی از آنها تحریف و بی احترامی تلقی شود
  • علي IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 7
    آنان كه صاحبان وعالم هستند بايد فيلم در باره عاشورا بسازند نه درويش واگر اينكار را ميخواسته بكند 100% بايد مشورت ميكرد تحقيق ميكرد كه خدشه اي به روز عاشورا وارد نسازد البته از اين گروه كه از فتنه روز عاشورا سال 88 حمايت ميكنند بعيد نيست چنين كار نسنجيده اي مشكل درويش وامثال درويش نيست مشكل مسئولين نظام هستند كه اجازه ساخت چنين فيلمي را ميدهند لازم بذكر است كه بنده فيلم را نديدم انشاء الله كه اهانت به روز عاشورا و72 تن كه از جان مال وزندگي و.... گذشتند ودر كنار امام حسين (ع) براي اسلام جنگيدند نباشد خدايا از گناهان ما در گذر و ما را به راه راست هدايت كن هميشه هميشه طرفداران حق اندك بودند وناحق بسيار
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    20 5
    بابا دست بردارید ، فکر کردید اما حسین را سند زدید به اسم جد و آبادتان ، شما بیشتر نگران دکان مداحیتان هستید ، دکانتان تعطیل شود کی برای یکی دو ساعت به شما میلیون میلیون پول بدهد
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    22 3
    از هفت کش چه خبر
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    16 5
    در این کشور دین شناس تر از این مداح وجود نداشت؟
  • ali IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 0
    ببخشید شما؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 0
    وقتی ایت اله سیستانی انرا تایید میکنند ایشان چکاره هستند یا به قول مرحوم مطهری دکانشان تعطیل میشود
  • حسن IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 7
    با تشکر از اقای بنی فاطمه امام حسین خط قرمزماست ارباب هنراین رابدانند
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 0
    "اجازه دهیم مردم در خلوت خود، با مطالعه تاریخ و پای منبرها حادثه کربلا را برای خود تصویر کنند و معرفت خود را با مطالعه زندگینامه و کتب خاصی که در مورد ائمه (ع) به رشته تحریر در آمده بالا ببرند نه با فیلم‌های شما!" از این جمله مشخصه که شما نگران خودتان و منبر هایتان هستید و نه آنچه تلاش کرده اید در این نامه نشان دهید
  • مرتضی A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 0
    فیلم رو ندیدم و نمی تونم نظر بدم، اما همین که آقای بنی فاطمه برای بیان اعتراضش از نوشتن یادداشت و نه نفرین علیه سازندگان وسط مجلس عزاداری استفاده کردند اتفاق خوبیه!!!
  • سعید IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 0
    شما حتی درین حد فیلمو متوجه نشدی که پسر حر (ع) کسی رو که عاشقش شده بود فقط تصور می کرد نه اینکه واقعا در سپاه اما حسین وجود داشته باشه...
  • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    12 6
    با آقای بنی فاطمه موافقم. متاسفانه وقتی هنرمند به خودش اجازه می‌ده بدون کارشناسی مناسب به این نوع مسائل ورود کنه، می‌تونه آسیب‌های جدی به بار بیاره. هنرمند و هنر نباید توی این نوع مسائل بی گدار به آب بزنه چون ابعاد گسترده و فراخ حوادثی از این دست، نیاز به یه بررسی دقیق و موشکافانه داره و هر کاری توی این حوزه باید با نظر متخصصین دین و جامعه شناسان انجام بگیره. هنرمندهای صنعت سینما که متاسفانه نسبت به بسیاری از مسائل آگاهی حداقل هم ندارن باید به خودشون بیان
  • رسول A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    7 1
    همه این حرفا را زد که اون نکته آخررا بگه : وقتی نمی توانیم اثری در خور ِ شان واقعه عاشورا بسازیم، بیاییم و برای امام حسین (ع) فیلم نسازیم.... به این خاطر این حرفا زد چون نونه این مداحا توی همین عاشوراست و ... این آقایون خودشونا عقل کل میدونن ... بابا شما ها یه روضه خونی بیش نیستید والا انقدر شعر و غزل نگید
  • امير IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 1
    ايشان دوست محمود كريمي نيستند!؟؟؟؟
  • مرتضی A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    9 0
    اگر بحث تحریف است ، که باید گفت اکثر مداحان دستی بر این آتش دارند و با روایاتِ کذب خود چنان لطمه ای به پیکر شیعه و تشیع زده اند که مورد سوء استفاده هر روه ی وهابیون قرار گرفته است. برادر عزیز ؛ آقای بنی فاطمه ، آنجایی که همکاران شما با مسائل و اسناد دروغین این واقعه ی عظیم و مقدس را آلوده به خیال پردازی میکنند ، شما کجا بودید و هستید ؟؟؟؟ ای کاش مطالب شهید مطهری را در خصوص تحریف واقعه عاشورا بخوانید... ای کاش به خودتان و همکارانتان هم متذکر شوید که حضرت علی اکبر قصد ازدواج در شب عاشورا نداشت ای کاش ... ای کاش شما وارث امام حسین و یارانش نبودید و نباشید
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    13 4
    این مداحان میترسنددروغهاشون رو بشه چون برای گرم شدن مداحیشون هرچی میاد به ذهنشون میگن ‏‎ ‎
  • بی نام CN ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    16 6
    به تجارت شما آسیبی وارد شده است؟ از برادرتان جناب محمود خان درخواست کنید تا با یک تیر عوامل این مهم از بین برده شوند
  • پریا A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    34 7
    هر چی باشه از افسانه سرایی های عجیب شما برای گرفتن گریه خیلی خیلی خیلی بهتر بود .
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 0
    روزي كه دوست و رفيقتان پرده حرمت مداحي اهل بيت را با سلاح گرم پاره كرد چرا اعتراض نكرديد ؟ من از شما مي پرسم چرا قبل از اينكه برويد و تحقيق كنيد كه از مشورت كرده اند اينگونه برآشفتيد ؟ آرام باشيد و هركاري را به اهلش بسپاريد
  • رضا A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    12 2
    طرف اسم پسرش رو میذاره " رستم" بعد خودش جرات نمیکنه صداش کنه ؛ حکایت این آقایونه.
  • فاطمه سادات A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    20 6
    همه مثل شما از مکالمات خصوصی امام حسین(ع) و حضرت زینب(ع) در خیمه ها به صورت مو به مو و کلمه به کلمه مطلع نیستن شرمنده!!!! در ضمن سواد شما در حدی نیست که فیلم اقای درویش رو درک کنید.
  • بی نام US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    17 4
    ببین کی داره از «تحریف عاشورا» حرف میزنه! شما خودتون اولیم متهم تحریف واقعه عاشورایین که واسه گریه گرفتن از پا منبری ها، هر جور بخواین روز عاشورا رو تفسیر می کنین! شما لطفا ساکت !!!
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 1
    هر چي باشه بعيد ميدونم از ضربه اي كه بعضي از مداح ها به ساحت امامًحسين وارد ميكنند بيشتر نباشه!
  • زهرا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    10 0
    همانطور كه شما مداح عزيز به خود اجازه مي دهيد كه راجع به سينما و تاريخ اسلام اظهار نظر كنيد آقاي درويش هم به خود اجازه داده اند كه در حد د انش خود فيلمي از كربلا تهيه كنند . شما پاتو از گليمت بيشتر دراز نكن . تمام اين اظهار فضل ها فقط جنبه تبليغ براي خودتان را دارد چرا كه اگر حسيني بوديد حسيني رفتار مي كرديد و حسيني قضاوت مي كرديد . هركه پاي منبر شما باشد حسيني ست و بقيه يزيدي هستند !!!!!
  • امید IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 0
    دوستان مداح در مراسم عزاداری انواع تحریف و گاه مطالب کذب رو مطرح میکنند بدون هیچ نظارتی تا جایی که صدای علما هم در اومده پس خواهش میکتم نقد این فیلم رو به اهلش بسپارید.
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 0
    شما چطور اعتراض یک مداح را انعکاس دادید اما اعتراض میلیونها بختیاری به اهانت سریال سرزمین کهن را انعکاس ندادید؟
  • ال پاچینو A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    46 6
    باز خوبه بیانیه داد،هفت تیر نکشید!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    7 0
    خود خدا پنداری گرفتن این مداح ها...
  • بی نام KZ ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    7 0
    امیدوارم با ساخت چنین فیلمهای پر هزینه ای به در آمد شما برادر مداح عزیز لطمه ای وارد نشده باشد که در این صورت برادران همیشه در صحنه بصورت خودجوش درب تمامی سینماهای کشور را تخته خواهند کرد.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 0
    دقیقا بدبختی ما همینجاست. طوری از چهره حضرت عباس و صدای حضرت زینب صحبت می‌کنیم که انگار موجودات فرازمینی بودند. اصل مطلب رفتار و کردار پیامبر و ائمه بود که مداحان مملکت ما به خوبی آن اصول را زیر پا می‌گذارند. (نمونه‌اش فایل صوتی شوخی های شنیع مداحین و اسلحه کشی یکی دیگر از آن‌ها). کاش جناب بنی فاطمه و دیگر مداحان عزیز، جای تعصب روی ظواهر، بر مبنا و اصول ائمه پافشاری می‌کردند. دین اسلام دین اخلاق است؛ آیا شما به اخلاقیات پایبندید؟...
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    30 5
    شما جماعت مداح خودتون سرآمد ذکر حرف های بی اساس از واقعه عاشورا هستید جناب!!!
  • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    35 6
    شما هم مجوز هفت تیر دارید؟
  • علیرضا A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 2
    عشق پسر حر به آن زن "استعاری" بود و اصلا حضور اون زن همیشه در ابهام بود، خیلی سطحی نگریست برداشت این مداح.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 0
    اگر دیگران به حرفشان گوش ندهند احتمالا با شلیک گلوله حرفشان را میگویند
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 0
    این چه لباسیه این دوست ارزشی پوشیده؟
  • حسن SK ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    13 3
    من نمیدونم این مداحان گرامی تو کدوم مدرسه مذهبی یا حوزه علمیه درس خوندند که اینقدر ادعاشون میشه
  • پرنیان A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 1
    دغدغه این مداح قابل تقدبره، ولی بالاخره باید از یه جایی شروع بشه، در همین کتب معتبری که ایشون میگه مطالبی هست که واعظان و خطیبان از گفتنش ابا دارند، در ضمن هستند کسانی که در بالای همین منبرها تصاویر ضعیفی و اشتباهی از واقعه کربلا به تصویر می کشند و کشیده اند، خود جناب میر باقری هم اعلام کرد که من به کاری که می کنم اعتقاد دارم و لزومی به نشان ندادن چهره حضرت عباس یا نور گذاشتن روی صورت ایشان نمی بینم، در ضمن اگه صدا گذاشتن حضرت زینب اشکال داره پس سریال ولایت عشق امام رضا (ع) پر از اشکاله که...
  • آرش A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 7
    عوض اینکه به مداح ها بی احترامی کنی ببین چی گفته نبین کی گفته تشکر
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 0
    رفتار و گفتار مداحان محترم تا جایی رسیده که فریاد علمای مملکت را برآ ورده است اینهم یکی از آنها است ایشان هنوز نمیدانند که در مسایلی که به آنها مربوط نیست نباید دخالت و اظهار نظر کنند و هنوز در 8 سال گذشته سیر میکنند
  • هفت IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 1
    " در مورد حساسیت این موضوع همین بس که همه علمای بزرگ ما تا به امروز هر روایتی را که می خواهند نقل کنند، آن را دقیق و بررسی شده بیان می کنند تا مبادا تحریفی در این مورد صورت بگیرد یا داستان به گونه دیگری روایت شود." ... دلیل اینکه به شخصه پای مداحی و مجالس مداحان نمی شینم همین نکته است !!!
  • حمید صحرایی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 0
    بین اینهمه مردم والبته علما که این فیلم را دیدند،فقط شما به نتایج بالا رسیدی؟از کی تا حالا مداح صاحب نظر در امور دینی شده؟یک فیلم از زمان شروع و سناریو تا مرحله فیلم برداری و اکران بارها توسط وزارت ارشاد کنترل میشود. برحسب قانون که البته بر پایه شرع بنا شده، ساخت فیلمهای مذهبی و حتی غیر مذهبی و فیلمهای تبلیغاتی بر اساس چهار چوب خاص و با گذر از قوانین وزارت ارشاد به اکران میرسد. وگرنه هرکس برای خود نظری دارد و لابد نظرات 75میلیون نفر باید لحاظ شود.
  • ali IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 1
    ببخشید این ها که خودشون در هر ماسمی یک داستان و روایت از ماجرای کربلا در می آورند و گاهی حتی حرمت ها را هم حفظ نمی کنند
  • بابک IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 0
    تا فیلم رو نبینم نمی تونم اظهار نظر کنم
  • شروین A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    22 3
    مداحی یه شغله؟بقیه سال چکار میکنن؟تز میدن؟خیلی آدمای مهمی هستن آیا؟
  • مهدی A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 1
    اتفاقا یکی از عوامل تحریف کربلا خود شما مداح ها هستید که در هر روضه ای که می خوانید شاهد یه داستان جدید هستیم در صورتی که مقتل چیز دیگه ای میگه.....پس خواهشا وارد مبحث نقد سینما نشید.همکاران محترمتون به اندازه کافی خبرساز شدن.خوب نیست با این چیزا خودتون رو مطرح کنید
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    7 0
    آیا "مداحان" طبقه ای غیر از باقی مردم جامعه مثل کارمندان، رفتگران، سبزی فروشان و ... هستند که اعتراض آنها بصورت ویژه باید مورد توجه قرار گیرد؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 2
    جالبه که اصلا یا ندیدین فیلم رو یا نفهمیدید قضیه رو یا با پیش داوری و عصبیت مخصوص از وسطش به بعد ول کردید فیلم رو... اینقدر حساسیت شما البته قابل تحسینه ولی اون چیزی که باعث تاسفه اینه که توی همین مداحی ها با شعرهای سخیف و لس آنجلسی و الفاظی که شایسته ی امامان و معصومین نیست به قول خود مجلس گرم میکنن اعتراض نمی کنید که جسارت شده و چطور جرات کردید...
  • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 2
    باريکلا...ايول ايول حاج مجيد ايول...خوب گفتي مرد.
  • ناااام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 1
    به نظر مي رسد اين آقا كلا سواد فيلم ديدن ندارند... در نتيجه شما لطف كنيد در همون حوزه كاري خودتون دست به ابتكارات بزنيد... شايد هم ناراحتي شما از قسمت اول فيلم... جايي كه امام حسين (ع) خطاب به معاويه گفتن مداحان در صف جلو هستند و عالمان لجام بر دهان...
  • مذهبي A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 1
    من هم به اين آقا ميگم بيا و كاسه داغ تر از آش نشو. مثل اينكه شما خودتو بالاترين مرجع شناساندن دين و مقدسات ميدوني. بابا هروقت بدون يك ريال دريافتي مداحي كردي اونوقت خودتو بچسبون به ائمه و نظر بده.
  • حامد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 13
    واقعا برای آقای درویش متاسفم برای ساخت چنین فیلم توهین آمیزی.در ضمنآقای امجد آقایان مداح با مقاتل زندگی می کنند وبیشتر از امثال شما از واقعیات عاشورا مطالعه دارند خواهش می کنم این روشنفکری خودتان را نگهدارید برای خانواده خودتان.درود بر تمام نوکران واقعی امام حسین(ع)
  • اریا A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 1
    دلم برای امام حسین میسوزه که جهاد کرد و در نهایت رشادت و دلیری به شهادت رسید تا پیغام ایستادگی در برابر ظلم و ستم رو برسونه...و حالا عده ای امدن و اون بزرگوار رو ضعیف و مظلوم می انگارن و قصد انحصار آرمانهای امام حسین رو دارن و بر سرش میجنگن!!!!!!!بخدا تاسف داره......
  • فرهاد سبزی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 3
    حالا وقتی که آقای حسن روحانی می گوید یک عده کم سواد چرا درباره قرارداد ژنو اظهار نظر میکنند واقعاً حق دارند که ناراحت بشوند دیگه . آخه یک نفر مداح که در حوزه فیلم و هنر و درام و نویسندگی سواد ندارد و به خود حق می دهد که درباره فیلم رستاخیز اظهار نظرکند ، آدم نباید عصبانی بشود !؟
  • بی نام RS ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 1
    همانطور که شما مداحان جرات همه کار و هر حرفی را از تریبون حضرت امام حسین(ع) دارید ایشان هم از تریبون هنر ... مگه شما با خواندن چند بیت مثلا مداحی فکر کردید نماینده تام الاختیار حضرت هستید؟؟
  • محسن A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 4
    چرا به خود اجازه اظهار نظر در زمینه هایی که اصلا تخصص ندارند میدهند؟ مگر مامنتقد سینما یا تاریخدان در کشور نداریم؟
  • مهدی A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 0
    نه قشنگ هر چی شما مداح ها بگید درسته:))
  • فرزاد A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    7 2
    جمعش كن برادر شما مداحيت رو ادامه بده تو هر كاري نظر نده اه
  • علیرضا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 1
    آقایون مداح هر دروغی رو بگن تا اشک مردم رودر بیارن مجازه...حتما میگن تو مقاتل نوشته...
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 1
    به به من البته قیلم رو ندیدم اما اگر ببینم واقعا اینطور بوده موافقم با سی مجید
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 1
    مگه تو تعزیه ها نقش حضرت زینب (س) نداریم، که اونم توسط یه آقا خونده میشه؟ اگر کراهت داره که صدای ایشون رو توی فیلم داشته باشیم، پس نباید شبیه خونی هم برای این شخصیت عزیز در نظر بگیریم. لازم به یادآوریست که تحریف تاریخ تشیع از هر کسی سر بزنه ناشایسته، اما بسیاری از مداحان هم با دانش سطحی خودشون مرتکب چنین اشتباهی می شن
  • احمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    43 98
    عالی بود.
    • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      5 11
      کجاش عالی بود؟
    • یاشار IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      19 6
      آقایان مداح کارشناس یادین شناس نیستندکه بخواهنداظهارنظرکنند.
  • امید A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 1
    جناب بنی فاطمه احتمالا از شما صاحب نظرتر در مسایل دینی وجود دارد شما فقط یک مداح هستید نه فقیه
  • محمدرضا A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 0
    اگه ما نخواهیم شما تو هر چیزی نظر بدید که چی خوبه چی بد باید چکار کنیم حالا خوبه اقایون سولد سینمایی ندارن وگرنه جشنواره را با شروع واختتامیه خودشون انجام میدادن
  • جوان IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 3
    من ترجیح میدم این فیلم رو نبینم. شما چه طور؟
  • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 4
    بر خلاف موضع گیری های سیاسی جماعت مداح، این حرف ها انصافا بحق بود. دم و دستگاه سیدالشهدا شوخی بردار و بازیچه نیست. جا داره حضرت آیت الله وحید خراسانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع، یک بار دیگه ضرب شصتی نشون این جماعت بدن.
  • بی نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 1
    مداح محترم؛ حضرت ابوالفضل و حضرت علی اکبر و حتی حضرت زينب معصوم نيستند که نمايش تصويرشان مشکل داشته باشد! ضمنا شبيه سازی صدا برای اولين بار نيست که اتفاق ميفته، صدای امام رضا هم که معصوم هستن در سريال ولايت عشق شبيه سازی شده بود! هرچند من نميدونم کجای اينا بی احتراميه!
  • محمد IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 5
    نظراقای بنی فاطمه کاملا صحیح است باید اقای درویش نظرکارشناسان دین را لحاظ میکرد تاخدای نکرده در حادثه کربلا تحریف یاانحرافی دیده نشود
  • پدرام IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 1
    بهتره اقای بنی فاطمه مصاحبه وزیر ارشاد در روزنامه قانون و پاسخ ها به این شبهات رو بخونه بطور مثال مهر تایید آیت الله سیستانی بر فیلم رستاخیز اشاره شده، فکر نمیکنم آقای بنی فاطمه از آیت الله سیستانی دلسوزتر به شیعه باشند
  • م م A1 ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    17 0
    از زمانیکه بجای پیرو حسین (ع) بودن ، عزادار حسین (ع) شده ایم ؛ در عزای همیشگی مانده ایم . چه هوشیارانه دگر گون کرده اند پیام حسین (ع) را ...
  • بی نام A1 ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 1
    سجاده نشين با وقاري بودم/بازيچه دست كودكانم كردند(ازدرويش انتقاد كردين،از زارعي تشكر؟شما هم چون سينما رو نمشناسين،در موردش ننويسيد،
  • بی نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    7 1
    ماشاله مداحان عزیز در همه زمینه ها صاحب نظر هستند دیپلماسی ,سینما , هفت تیرکشی و...
  • بی نام AU ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 4
    بازم طبق معمول یکسری فکر میکنند فقط عقاید وطرز فکر خودشون درسته. وهرکی جور دیگه ایی فکر کنه اشتباه میکنه، آقای مداح شما پای منبری وفیلمساز هم فیلم میسازد باید هرکسی بتواند آزادانه آنچه را در نظر دارد بیان کند، اینکه ما تصور کنیم مردم مثل گوسفندان وهرکس احیانا یک نظر اانحرافی را بیان کرد مردم بدون فکر خواهند پذیرفت منحرف خواهند شد اشتباه است، اگر مردم ما اینقدر امکان لغزش داشته باشند که که بیان هر اندیشه به خیال شما اشتباهی چه از طریق فیلم تلویزیون یا روزنامه یا حتی تریبون های آزاد مردم را به لغزش وادارد یا اذهان عمومی تشویش شود، چگونه باید به رای مردم اعتماد کرد؟ پس مثلا انتخابات هم معنی ندارد یکسری اصلح بیایند برای همه تصمیم بگیرند
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 1
    آقای مداح ما هم خیلی از مقاتل که شما در مداحیاتون میخونید برا درآوردن اشک مردم با فلسفه عاشورا مغایر میدونیم.من این فیلم را ندیدم اما دلایل این مداح هم دلیل نیست بهانه است...
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    12 6
    الهم عجل لولیک الفرج
  • امیرعلی A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    7 1
    من نمی دانم یک کارگردان تا به حال درباره ی مداحی اظهار نظر کرده که حالا عکس آن را شاهدیم ؟ در ضمن بعضی از مداحان بیش از برخی از کارگردان ها عظمت واقعه ی عاشورا و مظلومیت آقا امام حسین ( ع ) را کوچک می کنند .
  • جهان IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 1
    جالبه مداح ها امروزي در هر زمينه اي ميخواهند صاحب نظر باشن وهمه اين نظرها را هم به امام حسين وصل كنن !
  • آرش GB ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    8 3
    برادر من، عزیر من ، بدانید و آگاه باشید که ؛ شما فقط مداح هستی، نه کارشناس یا خدای ناکرده صاحبنظر. دیگه زیادی دارید خودتونو تحویل میگیرید.!!!!!
  • سینا A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    5 1
    بسی مبارک باشد، ورژن مداح منتقد سینمایی هم رونمایی شد! ایشالا فردا پس فردا، مداح متخصص سلولهای بنیادی، مداح متخصص جراحی چشم و... هم از جامعه خیلی متخصص و مفید مداحان برای پیشرفت و تعالی میهن تقدیم خواهد شد.
  • ایرانی A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 3
    آقای امجد شما فیلمو ببین داداش بعد نظر بده خواهشا الکی و از روی احساس نظر نده آقای بنی فاطمه راست میگه در مورد هر چیزی که نباید فیلم ساخت این کارو اهلش باید انجام بدن مثل فیلم تمام عیار و تاریخی مختارنامه که اهلش انجامش دادن و همه هم استقبال کردن و فاخر شد....
  • خودم IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    7 1
    آقای محترم! وقتی که بعضی از شماها در مداحیتان آهنگ فلان خواننده لس آنجلسی را بازخوانی یا ریمیکس می کنند چرا هیچ چیزی نمی گویید؟وقتی بعضی از شماها فقط و فقط به خاطر بعضی علایق دنیوی مداحی می کنندچرا هیچ چیزی نمی گویید؟ و شما که از ائمه دفاع می کنید چرا و چراهای بسیار دیگر.پس حرفهای مذکور شما جای بسیار تردید دارد ونشان دهنده دلسوزی شما نیست.
  • رضا A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    5 2
    وقتی نمی توانیم اثری در خور ِ شان واقعه عاشورا بسازیم، بیاییم و برای امام حسین (ع) فیلم نسازیم!
  • آرش GB ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 2
    آقای مداح فکر نمی کنید بهتر است این جرات را به خودمان ندهیم که در مورد هر مساله ای کار خودمان را انجام دهیم؟!!!!!! اجازه دهیم مردم در خلوت خود،پای منبرها حادثه کربلا را برای خود تصویر کنند ؟؟؟؟!!!!! حتما پای منبر شما؟؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 3
    جناب مداح از طرف خود و همفکراشون این نظر رو دادند .دلیلی نداره ما حرف های ایشان رو قبول کنیم. خواهش میکنم کمی با تفکر وبه دور از تعصب صحبت کنید.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 3
    آره بشينن پاي منبر شما تا هر دروغي كه دوست دارين بگين بخاطر در آوردن اشك ملت
  • بی نام US ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 4
    چیه نون دونیتون که سر جاشه. اعتراض واسه چیه؟
  • محمد IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    13 3
    دین و اسلام فقط شما مداحا می شناسید و بس!
  • پیمان A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 2
    قضیه بالا رفتن آب و ابوعطا و.. است
  • پارسا IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    29 4
    همین که این آقای مداح به جای تفنگ، قلم به دست گرفته خودش یک نکته ی مثبت است!
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    11 2
    امام حسین ع هم قرار است انحصاری باشد؟ و فقط یک عده راجع به این بزرگوار حق صحبت دارند؟
  • با نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    13 3
    این مداحان برای گریاندن مردم ( به قول خودشان اشک گرفتن از مردم) حاضرند هزار و یک داستان تخیلی را تعریف کنند،حالا شبیه سازی صدای حضرت زینب را گستاخی می دانند!؟ گستاخی این است که به اسم امام حسین دستمزدهای میلیونی بگیرید! گستاخی این است که چهار بند سینه زنی را با آهنگ ترانه ها بخوانید! گستاخی این است که مداح جماعت بیاید در خیابان مردم را کتک بزند! ... راستی..شما هم تفنگ داری؟
  • سمنانی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 2
    من قبول دارم رستاخیز اصلا نباید این همه سیمرغ درو میکرد ولی مداح ها هم خیلی بیشتر از اختیارشون دار ن میرن جلو.درویش جان بپا با اسلحه نیان سراغت
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    2 4
    فکر میکند هدف آقایون از تهیه کردن این گونه فیلم ها ارشاد من و شماست نه بابا اینها به فکر جیب خودشون هستند و براشون هم فرق نمیکنه چی میسازن فقط یه چیزی باشه که مشتری داشته باشه مثلا شاید نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل عباس (ع) و تماشای آن برای خیلی ها جذابیت داشته باشه و آنها را روانه سینماها کنه. لطفا با اعتقادات مردم بازی نکنید.
  • سعيد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    6 24
    امثال آقاى درويش از ساخت اينگونه فيلمها قصد مطرح كردن خود را دارند....
    • منتقد A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      10 3
      علی الحساب که مداح ها برای مطرح شدن به هر دری میزنن!! جناب اقای درویش نیازی به این کارها ندارن ایشون از کارگردان های خوب و شریف سینمای ایران هستند.
  • نويد و IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    7 1
    مداح عزيز تحريفات در واقعه عاشورا كه از تريبون خود شما دوستان اغاز گرديد٠تا ان جا كه رهبر را وادار به تذكر كرديد٠به مداحى همكاران خود در زمانيكه از خود بى خود ميشوند گوش كنيد٠٠٠٠زبان سينما هم گمان ميكنم بسيار رسا تر و دلنشين تر باشد تا صداى گوش خراش بعضى از دوستان٠٠٠٠لطفا به دنبال راه هاى ديگرى براى شهرت باشيد تا نقد فيلم
  • حسن.ل A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 5
    باعرض سلام خدمت هموطنان به عرض می رسانم: 1-نه تنها جناب آقای بنی فاطمه(به عنوان یک مداح شناخته شده )بلکه هر فرد مسلمانی این حق رادارددردفاع ازمقدسات خوداظهارنظرنمایدخصوصا که ایشان در یک نقد منصفانه وبااحترام،این اقدام راانجام داده است لذا دوستانی که به ایشان ایراد گرفته اندبایدقدری منصفانه با اظهارنظرایشان برخوردکننددرغیراین صورت احتمال اینکه عرصه برای هرگونه اظهارنظرغیرمودبانه فراهم شود،وجودخواهدداشت. 2.ضمن ادای احترام خدمت جناب آقای درویش وعوامل فیلم ازایشان استدعا دارم درخصوص مسایل شبهه برانگیز فیلمشان ازنظرات مراجع بزرگواراستفاده کنند،قطعا اگر به این نتیجه برسند که حتی مثلافیلم به اکران درنیاید ،انشاالله نزدخداوند متعال ومردم مسلمان ایران مقام والاتری پیداخواهند کرد. انشاالله
  • علیرضا سوری A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    4 1
    هم رستاخیز و هم چ فیلم خوب و اثر گذاری نبودند.