تویوتا نخستین بار در تاریخ فروش محصولاتش در امریکا مکان نخست را از نظر تعداد خودروهای فراخوان شده از این کشور کسب کرد.

روزنامه یو اس ای تودی نوشت طی سال 2009 شرکت ژاپنی تویوتا چهار میلیون و 800 هزار خودرو را به منظور رفع نقصهای خطرناک برای سلامتی سرنشینان به تعمیرگاهها فرستاده است.یکی از مهمترین نقایصی که شرکت تویوتا قصد بر طرف کردن ان را دارد رفع مزاحمت زیر پایی جلو صندلی راننده برای پدال ترمز است که البته تا پیش از ماه اوریل میسر نخواهد شد. شرکت تدبیر موقتی در این زمینه اندیشیده که بر اساس ان اندازه پدالهای گاز کمی کوتاهتر می شود تا به کف خودرو نرسند و با زیر پایی تماس نداشته باشند.

براساس این گزارش مکان دوم فراخوان خودرو ها به شرکت فورد اختصاص دارد که طی سال گذشته چهار میلیون و 500 هزار خودرو را فراخوان کرده است. نقص محصولات این شرکت با سوئیچ کنترل ترمز مرتبط است که می تواند موجب اتش سوزی در خودرو شود. مکان سوم جدول به شرکت جنرال موتورز اختصاص یافته که دو میلیون و 300 هزار خودرو را فراخوان کرده است.

مکانهای بعدی به شرکتهای هیوندا، نیسان، کریسلر، هوندا، ولوو، کیا، مزدا،‌ فولکس واگن، میتسو بیشی، سوبارو، جگوار، مرسدس بنز، ماسراتی، فراری، لند روور و ب.ام.و اختصاص یافته است. این گزارش می افزاید در سال 2009 پانزده میلیون و 200 هزار خودرو در امریکا فراخوان شده که تقریبا دو برابر سال 2008 است. در میان نقایصی که به خاطر انها خودرو ها فراخوان شده اند هم مشکلات جدی در زمینه ایمنی و هم نقصهای جزئی وجود داشته است. همچنین گروه خودروسازی تویوتای ژاپن از تصمیم خود برای کاهش قیمت تولیدات خود خبر داده است.

تویوتا اعلام کرد قصد دارد در مدت سه سال قیمت تولیدات خود را 30 درصد کاهش دهد. این گروه بویژه از تولید کنندگان خود خواسته است قیمت خودروهای تولیدی تا سال 2013 را 30 تا 40 درصد کاهش دهند. تویوتا که برای دومین سال متوالی با زیان مالی روبرو شد، به صورت خاصی از رقابت شدید رنج می برد بویژه اینکه افزایش بهای این رقابت این گروه را به مخاطره انداخته است.

این گروه همچنین از افزایش تولید خود در ماه نوامبر به 719 هزار و 362 دستگاه خبر داد که در مقایسه با سال قبل افزایش 22 درصدی را نشان می دهد. سهام تویوتا در پی اعلام این خبر 2.2 دهم درصد افزایش یافت.

تویوتا علاوه بر این، به توافق خود با شرکت خودروسازی فولکس واگن المان از سال 1991 برای توزیع محصولات ان در ژاپن پایان داد. بر اساس این توافقنامه134 نمایندگی گروه ژاپنی خودروهای المانی را نیز ارائه می کردند. این نمایندگی ها از سال 2010 با قراردادهای مستقیم با فولکس واگن می توانند به این کار ادامه دهند. فولکس واگن در سال 2008 با 45 هزار و 522 خودرو نخستین مارک وارداتی ژاپن بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 33851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۲
    0 0
    خدا رو شكر ما اينجا سايپا و ايران خودرو داريم ... ماشينامون همشون سالمه