از دید من ایران همیشه بین معدود کشورهایی بوده و هست که اگر به تعهدتان پایبند باشید و کاری را که باید، انجام دهید دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. شما پول‌تان را می‌گیرد و به هر آنچه شرط کرده بودید خواهید رسید

جدیدترین شماره هفته‌نامه "تجارت‌فردا" که امروز منتشر شده عکس و تیتر اصلی خود را به جیان‌پیترو بندتی مدیرعامل کمپانی عظیم دانیلی اختصاص داده که هفته گذشته برای شرکت در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران به تهران آمده بود.

بندتی 71 ساله که شرکت‌اش بین سه شرکت بزرگ دنیا در حوزه ساخت کارخانجات و ماشین‌آلات صنعت فولاد قرار می‌گیرد در توصیه‌هایش به مسئولان ایران از آنان می‌خواهد با تنش‌زدایی و انجام برخی اصلاحات برای کاستن بوروکراسی حاکم بر فضای کسب‌وکار، حکمرانی فولاد منطقه را به دست آورند.

تجارت‌فردا علاوه بر گفت‌وگو با بندتی میزگردی با حضور سه تن از فعالان صنعت فولاد ایران یعنی محمدحسن عرفانیان، رسول خلیفه سلطانی و رضا شهرستانی ترتیب داده تا به چالش‌های این صنعت در ایران بپردازد. بازدید سرزده حسن روحانی از وزارت نفت، رفت‌وآمدهای هیات‌های تجاری خارجی به ایران، نوسان در بورس اوراق بهادار و بازدهی بازارهای مختلف از دیگر پرونده‌هایی است که تجارت فردا به آنها پرداخته است.

این هفته‌نامه اقتصادی هم‌چنین مساله خصوصی‌سازی یا واگذاری دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال را نیز پیگیری کرده و با امیررضا خادم و عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این مودر گفت‌وگو کرده است. اما جیان‌پیترو بندتی که در گفت‌وگو با تجارت‌فردا سخنان جالب‌توجهی در مورد صنعت فولاد ایران و ظرفیت‌های بالای آن دارد که در زیر خلاصه‌ای از آن را می‌خوانید:

  *ما امیدواریم این صنعت آینده شکوفایی در این منطقه داشته باشد و با تداوم سیاست خارجی کنونی ایران و کاهش تنش‌های سیاسی در دولت آقای روحانی خوش‌بین هستیم که ایران به سمت بهبود روابط بین‌الملل و در نتیجه افزایش تجارت خارجی و به ویژه صادرات فولاد حرکت کند.

*ایران با کشورهای منطقه یک تفاوت ویژه دارد و آن هم حضور متخصصان و مهندسان فراوان با قابلیت‌های بالاست. این حرف را به این خاطر که اکنون در ایران هستم و فعالیت می‌کنم، نمی‌گویم. همه می‌دانند ایران نیروهای حرفه‌ای زیادی دارد.

*ایران یکی از معدود کشورهای دنیا، شاید بین دو یا سه کشور است که هم سنگ‌آهن دارد و هم انرژی و هم مردم خوب. *شما در ایران یک مشکل بزرگ دارید. مثل همان مشکلی که ما در ایتالیا داریم: بوروکراسی. انجام هر کاری در کشورهای ما زمان‌بر است، هزینه زیادی می‌خواهد، آزاردهنده و خسته‌کننده است و این همه به خاطر بوروکراسی زیاد است.

*از دید من ایران همیشه بین معدود کشورهایی بوده و هست که اگر به تعهدتان پایبند باشید و کاری را که باید، انجام دهید دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. شما پول‌تان را می‌گیرد و به هر آنچه شرط کرده بودید خواهید رسید.

*بعد از سلام‌علیک تلفنی آقای روحانی و آقای اوباما وضعیت صنعت در ایران هم بهتر شده چون ثبات و امید بیشتری به وجود آمده است. *اگر مقدار کمی تعدیل و اصلاح در سیاست‌های نظام حاکم اقتصادی و سیاسی صورت بگیرد بدون شک می‌توان حکمرانی فولاد منطقه خلیج فارس را به نام ایران زد.

*اگر شما از معادن و کارخانجاتی که دارید منطقی استفاده کنید هیچ کشوری نمی‌تواند با شما رقابت کند.

*متاسفم که این را می‌گویم اما ایران بسیار شبیه به ایتالیاست (خنده). ایران و ایتالیا در برخی موارد کاملاً شبیه هستند؛ مثلاً در سرعت انجام کارها. بوروکراسی قاتل سرعت و نوآوری ماست.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =