تسنیم نوشت:

به نقل از  پایگاه اینترنتی یاهو، سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی روز جمعه هشدار داد، اگر جهان می‌خواهد از ورود به دوره جدیدی از رشد کند اقتصادی و نرخ بالای بیکاری جلوگیری کند، انجام اصلاحات گسترده برای افزایش بهره‌وری و کاهش موانع جهت مبادلات تجاری ضروری است.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی در مطالعه‌ای با عنوان «پیش به سوی رشد» اعلام کرد که حرکت به سوی اصلاحات پس از بحران مالی جهانی کند شده است.

پیر کارلو پادوان، معاون دبیرکل سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی هشدار داد: «کاهش گسترده سرعت بهره‌وری پس از وقوع بحران مالی می‌تواند نشان‌دهنده ورود جهان به دوره جدید از رشد پایین اقتصادی باشد.»

وی افزود: «این نگرانی‌ها، که مدتی است در بین کشورهای عضو این سازمان شایع شده‌اند، اکنون اقتصادهای نوظهور را احاطه کرده‌اند و نرخ بالای بیکاری و کاهش مشارکت نیروی کار در بسیاری از کشورها موجب افزایش این نگرانی‌ها شده است.»

پادوان مشکلات مختلفی همچون کاهش تجارت جهانی، کاهش سرمایه‌گذاری و نرخ بالای بیکاری در بسیاری از کشورها را مورد اشاره قرار داد.

راه حل‌های پیشنهاد شده در این گزارش شامل کاهش موانع قانونی برای رقابت، آزادی بیشتر برای تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی و تغییر الگوی اخذ مالیات از نیروی کار به سمت مصرف، اموال و ارثیه هستند.

کشورهای مختلف با چالش‌های مختلفی مواجه هستند. کشورهای پرجمعیت نظیر آلمان، ژاپن و کره جنوبی نیاز به افزایش مشارکت از طریق جذب بیشتر زنان به بازار کار دارند.

در کشورهایی مانند انگلیس، استرالیا، کانادا و آمریکا، مشکلات دیگری همچون پایین بودن بهره‌وری و هزینه‌های بالای بهداشت و درمان وجود دارند. البته اصلاحات پیشنهادی دسترسی به آموزش و رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی را ارتقا بخشیده‌اند.

بسیاری از کشورهای دارای بازار نوظهور باید دسترسی به آموزش با کیفیت را افزایش دهند و تنگناهای زیرساختی حقوقی و فیزیکی را کاهش دهند. این کشورها همچنین باید کارکنان زیادی را از بازار سیاه وارد گروه استخدام رسمی کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =