مهرنوشت:

 

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: قیمت و معافیت انواع بلیت مترو و اتوبوس در سال 93 به تصویب رسید. اقبال شاکری با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: در جلسه امروز شورای شهر قیمت انواع بلیت سالانه مترو و اتوبوس در سال 93 به تصویب رسید.بر اساس تصویب شورای شهر قیمتهای سالانه کارتهای اعتباری اتوبوس به مبلغ 55 هزار تومان تصویب شد که شهروندان می توانند به اندازه 100 هزار تومان از آن استفاده کنند.
به گفته شاکری همچنین قیمت بلیت سالانه مترو 80 هزار تومان و با استفاده 120 هزار تومان به تصویب رسید. همچنین کارت بلیت مشترک مترو و اتوبوس به میزان 120 هزار تومان و با استفاده 150 هزار تومان تصویب شد. البته برای صدور کارتهای سالیانه، مبلغ 5 هزار تومان از شهروندان اخذ می شود که بعدا می توانند این مبلغ را با برگرداندن کارت پس بگیرند. این کارتها قابل استفاده در وسایل حمل و نقل خصوصی ارائه شده توسط شهرداری تهران است که برای همه خطوط تاکسی و اتوبوس و مترو که دارای خرید الکترونیکی هستند، قابل استفاده است.همچنین در سال آینده قرار شد که تاکسیهای شهر تهران برای استفاده شهروندان نیز به دستگاه الکترونیکی مجهز بشوند.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با اشاره به تخفیفات کارتهای اعتباری مبلغ دار نیز گفت: همچنین در جلسه امروز شورای شهر میزان تخفیف کارتهای الکترونیک برای اقشار گوناگون تصویب شد که اقشاری که معافیتهای گوناگون دارند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. برای دانش آموزان و دانشجویان 20 درصد تخفیف تعیین شده و همچنین برای خانواده های ایثارگران نیز پیشنهاد شد تا این قشر از جامعه به طور رایگان استفاده کنند. شهرداری موظف شد تا این تسهیلات را برای شهروندان هر چه سریعتر در اختیار بگذارد.
شاکری با اشاره به مبلغ کارت بلیت الکترونیکی مبلغ دار نیز گفت: این کارتها نیز به مبالغ گوناگون است که هر چه مبلغ آن افزایش پیدا کند درصد تخفیف آن نیز مشخص می شود و این نوع کارت های الکترونیک از 30 هزار تومان تا 100 هزار تومان تعیین شده است.
45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    27 0
    عجب .. این وسط یه چیزی هم که تقریبا به نفع مردم بود خرابش کردن . این دیگه اسمش بلیت سالانه نیست !
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    25 1
    کلا منظورش این بود که بلیط 55 تومنی شده 120 تومن.جل الخالق...
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    7 0
    نمیدون چرا دستگاههای کارتخوان اتبوسرانی کرج مثه تهران نیس که کارت مترو رو قبول کنه؟؟!!! با توجه به رفت وآمد بسیاری از مردم کرج به تهران با مترو و بعدش اتوبوسای درون شهری کرج کاش فکری برای این میکردن
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    26 0
    قیمتهای بلیط های غیر اعتباری مانند تک سفره و غیره چند میشه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    59 1
    چرا امسال فروش بليطهاي اعتباري يكساله مترو پس از چند بار اعلام انجام نشد؟ مي خواستيد سال بعد گرانتر بفروشيد؟ حتما همه متهم به گرانفروشي و كم فروشي هستند بجز شما ؟ فكر مي كنيد مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي تشويق شدند. واقعا خسته نباشيد!!!!
  • رویا IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    12 16
    باور کنید از شنیدن این خبر انقدر خوشحال شدم که خدا میدونه. نمی‌دونید چقدر هزینه شارژ اعتباری بلیط مترو توی یک ماه بهم فشار میاورد. یه جورایی به مرگ گرفتن که جماعتی مثل من به تب راضی بشن. یه سری درگیر این هستن که پورشه بخرن یا نه! یه سری هم مثه من واسه کارت یه ساله مترو ذوق می‌کنن!!!
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    5 2
    خدا کند که بیاید . دراین هوای کثیف و آلوده تا می گویید که ماشین شخصی نیاورید .
  • tt IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    30 0
    كارت يكساله كارتي كه با يك مبلغ مشخص خريد ميشه و در يك سال استفاده ميشه. كه نبايد سقف مصرف داشته باشه. يهو بگيد كارت اعتباري مبلغ دار با تخفيفه كه فقط در يك سال ميشه استفاده كرد.
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    42 2
    این دیگه سالانه نیست اعتباریه قبلا سقف مصرف نداشت شورای شهر فقط به فکر خودشه. کاش به فکر مردم بی گناه بود
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    17 0
    با اين ارقام كه ديگر يكساله بودن كارتها فايده اي ندارد. از اين رو مي توانستيد بگوييد كه مثلا هر كس كارت خود را بيشتر از 20 هزار تومان شارژ كند 10 درصد شارژ بيشتر و هركس مثلا بيشتر از 30 هزارتومان شارژ كند، 15 درصد شارژ بيشتر و همينطور الي آخر. اينكار نياز به 5 هزار تومان بابت كارت هم نداشت و در همين كارتهاي موجود نيز قابل اعمال بود. اين بازي برنده برنده بود چون هم مردم تشويق مي شدند و هم شما درآمد بيشتري داشتيد. پيچيده كردن كارها كار عاقلانه اي نيست و مردم را ناراضي مي كند
  • نیما IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    6 0
    مردمومن.طرف 120 تومن بده یه کارت مشترک مترو و اتوبوس بگیره به اندازه 150 تومن استفاده کنه!! اگه هر کارت را جداگانه بگیره که به صرفه تره. کارت مترو سالانه 80 - استفاده 120 ----- +40 کارت اتوبوس سالانه 55 - استفاده 100----- +45 کارت مشترک سالیانه 120 - استفاده 150----- +30!!!! خوب طرف کارت جداگانه بگیره +80 به صرفشه!!!
  • مریم IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    7 1
    دقیقا منم حساب کردم چون بلیط اتوبوس گرونتر از مترو هست دو تا کارت جداگانه بگیریم به صرفه تر هست تا یک کارت مشترک. به نظرم شهرداری و سازمان حمل و نقل عمومی مسخره شو درآوردن. واسه ما که کارمندیم و هر روز از مترو و اتوبوس استفاده می کنیم اگه یه کارت واقعا سالانه بدون سقف با مبلغ 200 هزارتومن میگذاشتن خیلی بهتر بود. من نمیدونم چرا انقدر لقمه رو پیچوندین دوره سرتون آخه. آخرشم خیلی به صرفه و خوب نیستن. من حساب کردم باید سالانه 4 تا کارت اتوبوس بخرم یک کارت مترو!!!!!!!
  • مهدی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    11 0
    آقا اصلا کلش مسخره اس تاپارسال یه کارت یه ساله میگرفتی سقف استفاده نداشت! یعنی چی!؟ اگه اسمش یه ساله اس سقف معنی نداره! پدر آمرزیده ها هر نفر در روز 1000 تومن خرج کرایه اش باشه سالانه میشه 360 هزارتمن چهطور با این گرونی میتونه از پس هزینه اش بر بیاد حد اقل بکنید بلیط مشترک رو 130 تومن مشترک بدون سقف! به خدا انصاف هم خوبه
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    7 0
    تو خدایه خورده از ناز ونعمت فاصله بگیرید،شایددرد ما روهم درک کنید
  • شهروند تهرانی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    4 0
    این شورای شهر اصلا به فکر مردم مخصوصا کارمندان نیست خودشان میبرن و میدوزن و تصویب میکنن اصلا نظر مردم را جویا نمی شوند بابا انصاف هم خوب چیزیه به خدا مثلا من کارمند جهت رفت و برگشت به اداره و منزل باید 6 بار از اتوبوس و مترو در یک روز استفاده کنم که با این شرایط مقرون به صرفه نیست.اگه کارت سالیانس پس چرا سقف تعیین می کنید توی هیچ جای دنیا اینطوری نیست اونوقت میگن با ماشین شخصی نیاین از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید.کارتهای سالیانه 55هزارتومانی سابق خیلی عالی بود
  • دبیر A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    6 0
    اصلا نمی صرفه فقط به فکر خودتان هستید
  • شهروند تهراني IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 0
    اين چه وضعيه ؟ چرا نظر مردم رو نميپرسن ؟ فقط به فكر اذيت كردن مردم بي گناه هستن ، تا كي اين همه ظلم رو بايد تحمل كرد؟ چرا به فكر رفاه مردم نيستيد؟ مترو ديگه منبع پول درآوردن شما نيست بايد براي آسايش و رفاه مردم باشه
  • راد A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 0
    ببخشید این کارت اسمش یک ساله نیست شما فکرمی کنید ما در دبیرستان ودانشگاه واحد ریاضی نداشتیم دست شما درد نکند