حمایت شاعر پیشکسوت آئینی از چند صدایی شدن جشنواره شعر فجر / شعر فجر متعلق به همه است

محمدعلی مجاهدی شاعر آئینی بر حضور صداهای مختلف در هشتمین دوره جشنواره شعر فجر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره شعر فجر ابراز امیدواری کرد که در این دوره از جشنواره، شعار چند صدایی محقق شود تا مانع هر گونه دل چرکینی از جشنواره شعر فجر شود. 

مجاهدی، گفت: چند صدایی بودن نشانه حضور فراگیر اصل هنر و قداست در این عرصه است. انقلاب اسلامی ایران برای همگان است و بالتبع شعر فجر نیز متعلق به همه ایرانیان است.

وی با اشاره به سلایق مختلف شاعران گفت: ممکن اختلاف سلیقه‌ای در میان شاعران وجود داشته باشد اما این امر نباید منجر به حذف گروه‌ها و افراد از حضور در جشنواره شعر فجر شود. هر یک از این بزرگان در طول 35 سال انقلاب اسلامی ایران و 8 سال دفاع مقدس حضور تاثیرگذاری در عرصه شعر و ادب داشته‌اند و نباید آن‌ها را از عرصه فرهنگ و هنر حذف کرد. 

مجاهدی درباره اجرایی شدن این شعار در جشنواره شعر فجر گفت: باید درایت و مدیریتی اعمال شود و به سلیقه‌هایی که با امهات اهداف انقلاب اسلامی ایران در یک راستا قرار دارند، اجازه داده شود که در این جشنواره شرکت کنند. نباید به گونه‌ای رفتار شود که از این موضوع مستمسکی برای طرح مسایلی علیه کشور شود.

عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره شعر فجر ادامه داد: اگر در دوره‌های گذشته شاهد آن بودیم که بسیاری از این شاعران در جشنواره شرکت نداشتند، اما در این دوره قرار است گروه‌های مختلف در جشنواره شرکت کنند. معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سابقه و دیدگاه‌های منبسط فکری که از او سراغ داریم مطمئنا در این عرصه راهگشا خواهد بود. امیدورایم که در این دوره از جشنواره شعار چند صدایی محقق شود تا مانع هر گونه دل چرکینی از جشنواره شعر فجر شود.

مجاهدی با تاکید بر جدا بودن راه شاعرانی که در برابر ارزش‌های انقلاب قرار دارند، گفت: البته پر واضح است که عده‌ای هستند که در برابر نظام و ارزش‌های آن قرار دارند که حساب آن‌ها از این موضوع جداست و هیچ کس هم آرای آن‌ها را نمی‌پذیرد. افرادی که در دوره‌های گذشته در جشنواره شعر فجر حضورنداشته‌اند به معنای آن نیست که جزو این گروه افراد محسوب شوند.

وی افزود: اگر در حال حاضر آرامشی وجود دارد به دلیل شهیدانی است که خون خود را در راه انقلاب هدیه کرده‌اند. باید این نعمت را پاس بداریم و کفران نعمت آن است که خون این شهدا را نادیده بگیریم.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =