مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 7 اسفند 1392

پسر نظافتچی که برای سرقت چند الگو زن 50 ساله ای را به قتل رسانده بود پس از 9 ماه فرار از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، ساعت 21 روز پنجم خردادماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع قتل در خیابان آذربایجان - خیابان گلشن به کلانتری 129 جامی اعلام شد.
با حضور عوامل کلانتری و اکیپ بررسی صحنه قتل اداره دهم مشخص شد زنی 50ساله در محل سکونتش در طبقه اول یک مجتمع مسکونی، بر اثر اصابت ضربات چاقو توسط قاتل یا قاتلان به قتل رسیده است.
دختر مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 7 عصر از محل کار به خانه بازگشتم. وقتی قصد ورود به داخل خانه را داشتم متوجه شدم به علت قرار داشتن کلید در پشت در، امکان باز کردن در وجود ندارد. به تصور اینکه مادرم در داخل خانه است، زنگ خانه را زده اما از او هیچ خبری نشد و این در حالی بود که صدای تلویزیون نیز از داخل کاملا به وضوح شنیده می شد.
با دیدن کفشهای مادرم در کنار در ورودی اطمینان پیدا کردم که او در داخل خانه حضور دارد. با گذشت حدود 15 دقیقه به کمک همسایه طبقه بالا اقدام به شکستن درب خانه کرده و پس از ورود به داخل خانه با جسد مادرم روبرو شدم که خون زیادی از وی بر روی زمین و لباس هایش ریخته شده بود.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم از طریق اهالی ساختمان اطلاع پیدا کردند که آن روز نظافتچی ساختمان برای نظافت راه پله ها ساختمان به محل جنایت مراجعه و حتی وسایل نظافت را نیز از مدیر ساختمان دریافت کرده اما با این وجود از او هیچ خبری در داخل ساختمان نبود.
کارآگاهان که به غیبت جوان نظافتچی مشکوک شده بودند اطلاع پیدا کردند که نظافتچی ساختمان، جوانی 30 ساله و تبعه کشور افغانستان است که هفته ای یک بار برای نظافت به ساختمان مراجعه و هر بار نیز پس از انجام نظافت، حقوق خود را به صورت روزمزد و به صورت کامل دریافت می کند اما با این وجود اهالی ساختمان هیچ اطلاع دقیقی از محل سکونت وی در اختیار ندارند.
تحقیقات در خصوص ناپدید شدن جوان نظافتچی به نام درویش در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته بود که بررسی صحنه جنایت نیز حکایت از آن داشت قاتل یا قاتلین بدون هیچگونه تخریب درب اصلی وارد ساختمان شده و مقتوله نیز درب خانه اش را برای آنها باز کرده که همگی این دلایل و شواهد حکایت از آن داشت که قتل توسط فرد یا افرادی انجام شده که به راحتی به داخل ساختمان تردد داشته است.
در شرایطی که عوامل تشخیص هویت، تیم پزشکی قانونی و کارآگاهان اداره دهم در حال انجام اقدامات اولیه در محل جنایت بودند، شناسایی انگیزه احتمالی جنایت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
با توجه به ناپدید شدن جوان نظافتچی و احتمال ارتکاب سرقت، از دختر مقتول خواسته شد تا با بررسی داخل خانه به کارآگاهان اعلام کند که آیا وسایلی از قبیل پول، طلا و جواهرات و دیگر اموال باارزش از داخل خانه به سرقت رفته یا نه ؟ که دختر جوان به کارآگاهان اعلام کرد النگوهای مادرم در دستش نیست.
دختر مقتول به کاراگاهان گفت: در طول چند سال مادرم اقدام به خرید تعدادی النگو کرده بود و فکر می کنم که تعداد آنها در حدود 20 حلقه می شد و همیشه به شوخی می گفت: این النگوها را پس از مرگم به یادگار نزد خودت نگهدار تا اگر روزی به پول نیاز پیدا کردی با فروش آنها مشکل حل شود.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت دقیق درویش 31 ساله و ساکن در منطقه هشت متری جوادیه راه آهن شدند. با شناسایی محل سکونت درویش در منطقه جوادیه راه آهن، کاراگاهان به این محل مراجعه و اطلاع پیدا کردند که درویش همزمان با زمان جنایت از تهران خارج شده است.
با اطلاع از خروج غیرقانونی درویش از کشور، هماهنگی های لازم از طریق پلیس بین الملل انجام شد تا نهایتا کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که درویش به اواخر بهمن ماه به ایران مراجعت کرده و در حال حاضر نیز در تهران - منطقه خلازیر به عنوان کارگر ساده ساختمانی مشغول به کار شده است. بلافاصله محل کار و استراحت درویش در منطقه خلازیر شناسایی شد و ماموران ساعت یک بامداد او را دستگیر و به اداره دهم پلیس منتقل کردند.
درویش که در زمان دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود ، پس از انتقال به اداره دهم و آغاز تحقیقات صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت:هر بار که برای نظافت راه پله ها به ساختمان مراجعه کرده بودم برای گرفتن آب گرم به در خانه اهالی ساختمان مراجعه می کردم و در چندین نوبت نیز به در خانه مقتول رفتم.
اولین بار زمانیکه مقتول قصد داشت تا ظرف آب را به من تحویل دهد، چشمم به النگوهای دستش افتاد. پس از آن، هربار که مقتول را در ساختمان ملاقات می کردم به یاد النگوهای او می افتادم و زمانیکه به بهانه های مختلف از قبیل گرفتن آب داغ به درب خانه اش می رفتم مجددا طلاها را در دستش می دیدم و اطمینان پیدا می کردم که هنوز طلاها را دارد تا اینکه تصمیم به سرقت آنها گرفتم.
متهم در ادامه به کارآگاهان گفت: روز جنایت پس از گرفتن وسایل نظافت از مدیر ساختمان، به بهانه گرفتن آب داغ به در خانه آن زن رفتم. در حالیکه مقتول برای آوردن آب داغ به داخل آشپزخانه رفته و در آپارتمان را باز گذاشته بود، با چاقویی که برای سرقت خریده و زیر لباس خود مخفی کرده بودم وارد خانه شدم و اطمینان پیدا کردم که او در خانه تنها است.
مقتول با مشاهده من در داخل خانه اش بسیار تعجب کرد و زمانی که متوجه شد من قصد سرقت طلاهایش را دارم، قصد داد و فریاد در ساختمان را داشت که به او مهلت نداده و چند ضربه با چاقو به او زده و پس از سرقت طلاها به سرعت از ساختمان خارج و از محل فرار کردم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

تعقیب و گریز مرگبار پلیس با سارق سوناتا/ تصادف با خودروها و عابر پیاده
سارق سوناتا که پس از فرار از دست ماموران با چند خودرو و عابر پیاده تصادف کرده بود پس از دقایقی تعقیب و گریز با شلیک پلیس قبل از انجام گروگانگیری، کشته شد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح جزئیات تعقیب و گریز مرگبار ظهر امروز سارق خودرو در پایتخت به مهر گفت: ساعت 12 امروز چهارشنبه گشت آشکار پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در محدوده میدان هلال احمر به یک سوناتای قهوه ای رنگ مدل 2012 مشکوک می شود که در بررسیهای اولیه مشخص شده است خودرو روز گذشته از محله شهرزیبا سرقت شده است. بلافاصله پس از مشخص شدن سرقتی بودن خودرو ماموران به راننده دستور ایست می دهند اما او بدون توجه به این دستور اقدام به فرار می کند.
وی ادامه داد: ماموران برای متوقف کردن راننده سه تیر هوایی شلیک کردند که خودرو متوقف نشد. پس از آن با شلیک چند گلوله لاستیک جلو و عقب سوناتا مورد هدف ماموران قرار گرفت و پس از آن راننده تعادل خود را از دست داده و با چند خودروی عبوری و عابر پیاده تصادف می کند.
به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران راننده خودرو هنگام فرار تعدادی دسته چک و گوشی تلفن همراه را به بیرون از خودرو پرتاب کرد که پس از بررسی مشخص شد که آنها سرقتی هستند.
وی ادامه داد: سرانجام خودرو در میدان منیریه متوقف شد که راننده اقدام به فرار با پای پیاده کرد. این در حالی است که این سارق قصد داشت با ورود به یکی از خانه های منطقه صاحب خانه را گروگان بگیرد که مورد هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته شد.
محمدیان تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد راننده سوناتا فردی به نام امید 30 ساله است که 8 فقره سابقه زورگیری، سرقت به عنف، مواد مخدر و سرقت خودرو را دارد.
وی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده مقدماتی با دستور بازپرس شعبه 2 دادسرای امور جنایی خودرو به پلیس آگاهی و جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.

 

قاتل طلافروشی محله تعاون در کرمانشاه دستگیر شد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: افرادی که اقدام به سرقت از یک طلافروشی در محله تعاون شهر کرمانشاه و قتل طلافروش کرده بودند توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.
به گزارش فارس، سردار کریم کشوری در جمع خبرنگاران افزود: دو نفر با ماشین مسروقه در محله تعاون کرمانشاه اقدام به سرقت طلافروشی و قتل طلا فروش کرده بودند. این حادثه تأسف‌باری بود که تا آن لحظه سرنخی وجود نداشت که پلیس آگاهی نیروی انتظامی از همان لحظات نخست بررسی‌های لازم را انجام داد.
به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، پلیس با بکارگیری شگردهای تخصصی در کمتر از دو هفته در تاریخ 6 اسفندماه سال جاری مخفیگاه سارقان مسلح و قاتل را شناسایی کرد.
وی با اشاره به دستگیری قاتلان در یک عملیات غافلگیرانه پلیس افزود: این افراد در مراحل اولیه به سرقت با ماشین مسروقه و قتل صاحب مغازه اعتراف کردند.
کشوری از ارتکاب جرایم دیگر توسط این افراد خبر داد.

 

دستگیری رمال و دعا نویس در شهرستان بناب/ قیمت هر جلسه رمالی 200 الی 300 هزار تومان
فرمانده انتظامی شهرستان بناب آذربایجان شرقی از دستگیری کلاهبرداری که با دریافت مبالغی هنگفت اقدام به رمالی و دعانویسی می کرد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سلطانی وش گفت: در پی گزارش های رسیده مبنی بر رمالی و دعانویسی فردی کلاهبردار که در یکی از محلات بناب ساکن بود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.
در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد وی با سوء استفاده از ضعف اعتقادی عده ای و با اخذ مبالغ هنگفت برای بچه دار شدن، ازدواج و باز شدن بخت دختران، رفع مشکلات زناشویی، ترس و احضار جن، سحر و جادو اقدام به دعانویسی و رمالی می کند.
سلطانی وش در ادامه گفت: تیم رسیدگی کننده پرونده با جمع آوری مستندات لازم در این خصوص و در عملیاتی این کلاهبردار را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
فرد کلاهبردار در هر جلسه رمالی بین 200 تا 300 هزار تومان از افراد مراجعه کننده دریافت می کرد. در بازرسی از منزل وی تعداد زیادی کتاب، ادوات رمالی و خرافی، دوربین های فیلمبرداری مداربسته، تبلت و فیلمهای مستهجن کشف شد، فرد دستگیر شده در تحقیقات بعمل آمده به صراحت به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف کرد و گفت که با این آلات فیلمبرداری از کلیه اقدامات مجرمانه خود مستندسازی کرده و از قربانیان خود سوء استفاده می کرده است.
سرهنگ سلطانی در پایان اظهار داشت: با شناسایی تعدادی از افراد متضرر شده از جانب این کلاهبردار و اخذ شکایات متعدد، وی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

کشف 800 سکه تقلبی در الیگودرز
فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز استان لرستان از کشف 800 سکه تقلبی و دستگیری یک متهم در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذلقی گفت: در پی مراجعه یک شهروند و اعلام اینکه فردی در ازای فروش 800 سکه تقلبی، مبلغ 120 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با تحقیقات گسترده و هماهنگی مقام قضایی متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم پس از تحقیقات اولیه به جرم خود معترف و تحویل مرجع قضایی شد.

 

مهار آتش 3 باب مغازه در شنبه‌بازار انزلی
سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی انزلی از مهار آتش سه باب مغازه در منطقه شنبه‌بازار این شهر خبر داد و به فارس گفت‌: مقارن ساعت 15 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه تماس تلفنی شهروندان منطقه شنبه بازار انزلی خبر از وقوع یک حادثه آتش‌سوزی داد.
احمد جعفری افزود: ایستگاه نواب آتش‌نشانی وارد عمل شد و با مشاهده دود سنگین درخواست نیروی کمکی کرد که ایستگاه دیگر به همراه دو تانکر آبرسان و نیسان حمل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.
سرپرست آتش‌نشانی انزلی با بیان اینکه سه باب مغازه در شنبه بازار انزلی در حال سوختن بود، گفت: احتمال سرایت آتش به دیگر مغازه‌ها وجود داشت به همین دلیل آتش‌نشانان از چند جهت اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
وی با اشاره به اینکه با تلاش نیروهای آتش‌نشان کانون آتش‌سوزی مهار شد، خاطرنشان کرد: این حریق در یک عملیات نفس‌گیر و طاقت‌فرسا پس از 1.5 ساعت به طور کامل مهار شد و از سرایت 100 درصدی آتش به دیگر مغازه‌ها به دلیل بافت قدیمی جلوگیری شد.
جعفری با بیان اینکه دلیل این حادثه اکنون در دست بررسی است، یادآور شد: در این عملیات 13خودروی آتش‌نشان، دو تانکر آب‌رسان، نیسان حمل دستگاه تنفس و تجهیزات نجات به همراه 29 نفر نیروی آتش‌نشان نقش داشتند.

 

آتش بی احتیاطی در منزل مسکونی
بی توجهی به اصول ایمنی در هنگام پر کردن گاز سفری، منجر به آتش سوزی منزل مسکونی در صالح آباد شرقی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 17:21 دیروز سه شنبه آتش نشانان ایستگاه های 47، 35 و گروه امداد و نجات 6 را به محل حادثه در صالح آباد شرقی، کوچه ده متری دوم کوچه خسروزاده اعزام کرد.
عباس زارعی، معاون منطقه 7 عملیات گفت: در محل حادثه که یک منزل مسکونی دو طبقه بود مالک ساختمان با استفاده از سیلندر 11 کیلویی گاز، اقدام به پر کردن غیراصولی گاز سفری کرده بود که بر اثر آن انفجار خفیفی صورت گرفته و با آتش سوزی همراه بود.
در این حادثه آتش نشانان بی درنگ برق و گاز ساختمان را قطع کرده و با بکارگیری تجهیزات و دستگاه های تنفسی وارد منزل مسکونی شده و 6 نفر از اعضای این خانواده را که یک مرد 50 ساله، بانوی 48 ساله، دو دختر 18 ساله و یک زوج 24 و 18 ساله بودند را از داخل خانه خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.
زارعی افزود: بنا به گفته اعضا، یک نوزاد یک ماهه نیز داخل منزل مسکونی بود که آتش نشانان با انداختن یک پتو به داخل محل آتش سوزی رفته و پس از خارج کردن، وی را به آغوش خانواده بازگرداندند.

 

آتش سوزی گسترده انبار جعبه و پالت چوبی
آتش سوزی انبار جعبه و پالت های چوبی در چهاردانگه با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه در مدت کوتاهی مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ساعت 21:44 سه شنبه شب با اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک انبار بزرگ جعبه و پالت و مشاهده شعله های آتش از فاصله دور، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اقدام به اعزام همزمان نیروهای 3 ایستگاه 12، 87، 81 و تانکر 38 به صورت کمکی به آتش نشانی چهاردانگه، خیابان کلانتری کرود که نیروهای ایستگاه 12 در کمتر از 3 دقیقه به محل آتش سوزی رسیده و عملیات مهار آتش را آغاز کردند.
مهدی فتحی، افسر آماده منطقه 4 عملیات گفت: با رسیدن به محل حادثه مکانی به وسعت 5000 متر مربع و مملو از جعبه های میوه و پالت های چوبی دیده می شد که بخشی از آن به مساحت 300 متر مربع کاملا شعله ور شده و آتش سوزی آن در حال گسترش و سرایت به اطراف بود.
آتش نشانان بلافاصله با استفاده از خودروهای سنگین وی‍ژه خاموش کردن آتش سوزی از چندین جهت عملیات مهار و خاموش کردن آتش سوزی را آغاز کردند و در مدت زمان کوتاهی موفق شدند از سرایت آتش به انبار جعبه ها و پالت همجوار جلوگیری کرده و آتش سوزی را به طور کامل مهار و خاموش کنند.

 

توقیف پراید با 56 میلیون ریال خلافی
رئیس پلیس راه استان زنجان از توقیف پراید با 56 میلیون و 110 هزار ریال خلافی در آزاد راه زنجان-قزوین خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالعلی رشتیانی گفت: در راستای اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ماموران پلیس راه زنجان، یک پراید را متوقف و سوابق آن را مورد بررسی قرار دادند. با استعلام صورت گرفته مشخص شد که خودرو 56 میلیون و 110 هزار ریال جریمه پرداخت نشده داشته، که توقیف و روانه پارکینگ شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد رهنما SE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    6 33
    جناب خبر آنلاین شما با این خبر مردم را علیه یک ملیت تحریک می کنید. چه ضرورتی داره که ملیت مجرم را بنویسید؟! من ایرانی هستم ولی کار بد، بد است. ملیت مهم نیست. چه طور برای بقیه موارد که مجرم هموطن خودمون بود ملیت را ننوشتید؟ خاورمیانه به اندازه کافی بحران داره. نیازی نیست که شما هم نفرت قومی را گسترش بدید.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      0 6
      واقعا با شما موافقم
  • بی نام US ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    16 3
    ما از پلیس متشکریم.
  • محمد IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    10 1
    پلیس محترم دستت درد نکنه که یک سارق جانی را به سزایش رسوندی .متشکریم
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    3 11
    کی میخونه این همه مطلب را ؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    1 0
    از مأمورین محترم اداره آگاهی صمیمانه قدردانی میکنیم که حافظ جان و مال و امنیت مردم این سرزمین هستند خدا قوت و خسته نباشید