ایسنا نوشت:

طبق تازه‌ترین آمار از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در آفریقای جنوبی ۱۴۶ کرگدن به دست شکارچیان کشته شده‌اند.

شکار ۱۴۶ راس کرگدن در آفریقای جنوبی از ابتدای سال جاری میلادی نشان می‌دهد که هر روز ۲.۵ کرگدن در حیات وحش این منطقه کشته شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته کاهش جزئی ۰.۵ درصدی داشته است.

آفریقای جنوبی نسبت به سایر کشورهای جهان زیستگاه بیشترین تعداد کرگدن‌های بومی است اما جمعیت این علفخواران طی سالیان اخیر به دلیل شکار بی‌رویه با هدف به دست آوردن شاخ کرگدن‌ به شدت کاهش یافته است.

بنابر آماری که هفته گذشته از سوی پارک ملی آفریقای جنوبی منتشر شد، «پارک ملی کروگر» همچنان با کشتار ۹۵ کرگدن در کانون بحران شکار غیرمجاز است.

به نقل از پایگاه اینترنتی مونگابی، شکارچیان این حیوانات را با هدف استفاده از شاخ آن‌ها سلاخی می‌کنند. این شاخ‌ها یا برای مصارف پزشکی در طب سنتی چین به شکل پودر درمی‌آیند یا برای ساخت مجسمه‌های سمبلیک در شرق آسیا به فروش می‌رسند. با این حال تاکنون هیچ‌گونه شواهد علمی وجود مواد دارای خاصیت درمانی را در شاخ کرگدن‌ها اثبات نکرده است. اما شکارچیان همچنان و بدون توجه به این مسئله کرگدن‌ها را هدف گلوله قرار داده و در حالی که هنوز زنده هستند شاخ‌های آن‌ها را جدا می‌کنند.

آفریقای جنوبی زیستگاه دو گونه اصلی کرگدن‌ها یعنی کرگدن‌های سفید (Ceratotherium simum) و کرگدن‌های سیاه (Diceros bicornis) است. کرگدن‌های سفید در حال حاضر در فهرست قرمز IUCN در گروه گونه‌های در «معرض تهدید» قرار دارند و کرگدن‌های سیاه نیز در این فهرست به عنوان گونه‌های «به شدت در معرض خطر» شناخته می‌شوند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =