به مناسبت نوروز و بهار ۹۳، چند مجسمه در مناطق پر تردد تهران نصب می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کورش گلناری دبیر بخش خیال نو طرح استقبال از بهار سازمان زیباسازی شهر تهران درباره فراخوان بخش خیال نو که در عرصه مجسمه و چیدمان شهری است گفت: «فراخوان ما در دو بخش متمرکز و نیمه متمرکز صورت گرفت. در این بخش ۷۳۰ اثر از ۵۴۰ هنرمند طی سه دوره فراخوان دریافت شده و پس از بررسی هیات داوران ۸۰ اثر از ۷۵ هنرمند انتخاب و این مجسمه‌های شهری به صورت متمرکز و غیرمتمرکز در شهر نصب خواهند شد.»

به گفته او ۱۴مجسمه در محل‌های پر تردد شهر مانند پل پارک وی، میدان صنعت، انقلاب و بهارستان نصب می شود: اما عمده کار ما امسال این است که به جای چراغانی در چند نقطه با استفاده از پارچه و نور نوعی چیدمان محیطی ایجاد کنیم

گلناری این نقاط را سیدخندان، میدان صنعت، میدان ونک، میدان حسن آباد و پل پارک وی و حسن آباد اعلام کرد. 

او درباره دائم و موقت بودن آثار هم گفت: «سعی کردیم کارهایی که ماندگاری بیشتری دارند را انتخاب کنیم البته در می‌انشان آثار موقت هم هست اما شما می‌بینید که گاهی آثار موقت هم ۲ سال است که در شهر مانده‌اند. واقعیت این است که بیشتر جوان‌ها در فراخوان‌ها شرکت می‌کنند و معتقدم باید با آن‌ها به گونه‌ای دیگر برخورد کرد. سعی کردیم هر چند فرصت کم بود اما حداکثر تاثیر را در جهت کیفیت آثار انتخابی داشته باشم. »

گلناری زمان نصب مجسمه‌ها در شهر را تا ۲۵ اسفندماه اعلام کرد و گفت: در مجموعه آثار مجسمه‌های بهاری از کارهای ۲ متری تا ۹ متری را می‌توان دید.

47247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 0
    فقط امیدورام تا روز اول سال نو , یک دفعه این مجسمه ها ناپدید نشوند!