مهر نوشت:

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر خلاف انتظار، وضعیت دانشگاه‌های آزاد تهران نسبت به سایر شهرستان‌ها نامناسب است و در تهران واحدها عمدتا در ساختمان‌های پراکنده و قدیمی قرار دارند.

محسن هاشمی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد واحد همدان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای مهرماه که در این مسئولیت کار خود را آغاز کردم و با توجه به اینکه تصمیم‌گیری‌ها و کارها باید عاقلانه و هدفمند صورت گیرد از تمام واحدها بازدید می‌شود تا اطلاعات دقیقی از وضعیت آن‌ها داشته باشم.

محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه تعداد واحدهای دانشگاه آزاد بیش از ۴۰۰ مرکز و با در نظر گرفتن مراکز سما به بیش از ۸۰۰ واحد می‌رسد، افزود: در همین راستا تاکنون از بیش از ۱۰۰ واحد دانشگاه آزاد در سراسر کشور بازدید شده است.

وی با اشاره به بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد در شب گذشته اظهار کرد: دانشگاه همدان نسبت به سایر دانشگاه‌های آزاد از لحاظ معماری و برنامه‌ریزی وضعیت بسیار مناسبی دارد و می‌توان گفت از دانشگاه‌های تراز اول کشور است و باید به عنوان یک نمونه مناسب به سایر دانشگاه‌های آزاد شناسانده شود.

وی گفت: در این دانشگاه هیچگونه احساس کمبودی حس نمی‌شود و همه امکانات بیش از حد انتظار است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با داشتن ۱۲ هزار دانشجو و این تعداد ساختمان و فضای علمی از سرانه کشوری بالاتر است.

محسن هاشمی رفسنجانی ادامه داد: به طور معمول از مرکز به واحدهای دانشگاه آزاد کمک مالی نمی‌شود و تنها در بازدیدها سیاست‌گذاری‌های کلی مشخص و ابلاغ می‌شود.

وی در خصوص تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد گفت: بر خلاف انتظار وضعیت دانشگاه‌های آزاد تهران نسبت به سایر شهرستان‌ها نامناسب است و در تهران واحدها عمدتا در ساختمان‌های پراکنده و قدیمی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ مرکز ساختمانی واحد دانشگاه آزاد اسلامی به صورت پراکنده در تهران وجود دارد، افزود: این واحد ها در طول ۴  سال آینده در چند سایت تجمیع می‌شوند.

وی تاکیدکرد: دانشگاه آزاد ۱۳۰ مرکز دارد و به دلیل کمبود دانشجو بعضی از این واحدها دچار بحران مالی هستند و در مکان‌های نا مناسبی فعالیت می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی گفت: به این واحدها فرصتی داده می‌شود و اگر نتوانند مشکلات مالی خود را برطرف کنند ادامه فعالیت آن‌ها به مراکز بزرگتر سپرده می‌شود.

وی افزود: در بودجه سال آینده یک سوم بودجه اختصاص داده شده به دانشگاه‌ها مربوط به فعالیت عمرانی در آن‌هاست و روسای واحدها باید این بودجه‌ها را در بخش عمرانی هزینه کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامين A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    4 1
    فكر كنم اقاى هاشمى وضع دانشگاه ازاد نجف اباد و نديده،اونجا رو ببينه ميگه اوضاع بحرانيه