تسنیم نوشت:

عربستان به دنبال فراخواندن سفیر خود از دوحه تصمیم دارد این بار دفاتر شبکه الجزیره قطر را تعطیل و مجوز فعالیت آن در این کشور را لغو کند.
روزنامه العرب چاپ لندن نوشت که سازمان رسانه‌های دیداری و شنیداری عربستان تصمیم دارد به شبکه الجزیره قطر دستور تعطیلی دفاتر این شبکه در عربستان و لغو مجوز فعالیت آن را اعلام نماید.

«عبد العزیز الخمیس» سر دبیر روزنامه مذکور در صفحه شخصی خود در سایت اجتماعی توییتر نوشت: دستور تعطیلی دفاتر الجزیره در عربستان صادر و از سازمان رسانه‌های دیداری و شنیداری این کشور خواسته شده است تا لغو مجوز فعالیت الجزیره را به این شبکه ابلاغ کند.

در همین رابطه برخی منابع نیز گزارش دادند که امارات و بحرین نیز تصمیمات مشابهی برای ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در این کشور و لغو مجوز فعالیت آن اتخاذ خواهند کرد.

سه کشور عربستان، امارات و بحرین روز چهارشنبه گذشته در اقدامی بی سابقه سفرای خود را از دوحه فراخوانده و اعلام کردند که این کار آنها به دلیل عدم پایبندی قطر به توافقنامه عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بوده است.

این در حالی است که برخی منابع خلیج فارس پیش بینی کردند که سه کشور مذکور به اعمال فشار خود علیه قطر ادامه خواهند داد و در مرحله بعدی قطر را از شورای همکاری خلیج فارس اخراج خواهند نمود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    5 0
    قطر هم دفاتر شبکه العربیه را می بندد