مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 20 اسفند 1392

مرد سرایدار که به صورت سریالی از خانه زوج پزشک 300 میلیون تومان سرقت کرده بود، با تیزهوشی مرد صراف شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، 24 دی ماه امسال فردی به یک صرافی در خیابان جمهوری مراجعه و از مالک صرافی درخواست کرد تا مقادیری ارز خارجی شامل 3000 دلار آمریکا ، 2500 یورو و ... به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان را به ریال ایران تبدیل کند. در ادامه مالک صرافی به وی مشکوک، بلافاصله موضوع را به پایگاه هفتم پلیس آگاهی اطلاع و کارآگاهان این پایگاه نیز با حضور در صرافی اقدام به دستگیری احمد 42 ساله کردند.
احمد پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی خود را سرایه دار یک مجتمع مسکونی در شمال تهران معرفی و مدعی شد که ارزهای خارجی کشف شده ، متعلق به یکی از ساکنان خارجی مجتمع _ تبعه یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا است که در اختیار او قرار گرفته تا وی آنها را به پول ایران تبدیل کند.
با توجه به اظهارات احمد، کارآگاهان با شناسایی مجتمع مسکونی مذکور در منطقه تجریش خیابان مقصودبیک به محل مراجعه و با وجود تایید اظهارات احمـد مبنی بر سرایه دار بودنش در مجتمع مسکونی مذکور ، متوجه شدند که فردی با مشخصات اعلامی از سوی وی به عنوان مالک ارزهای خارجی به دست آمده سکونت ندارد.
در ادامه تحقیقات، احمـد که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت اعتراف و عنوان داشت: ارزهای خارجی فوق را از منزل آقا و خانم پزشکی سرقت کردم که در داخل ساختمان سکونت دارند.
بار دیگر کارآگاهان به مجتمع مسکونی مراجعه و این بار با شناسایی یک زن و شوهر پزشک و متخصص به عنوان صاحب وجوهات نقد سرقت شده، پی بردند که این زن و شوهر اطلاعی از سرقت نداشته !!! و تصور هرکدامشان در خصوص کسر پول از منزل آن بوده که طرف مقابل - خانم دکتر تصور می کرد که همسرش پول ها برداشته و بالعکس - اقدام به برداشتن پول ها از داخل گاوصندوق کرده و به همین علت موضوع را پیگیری نکرده اند.
در ادامه تحقیقات، شکات پرونده پس از حضور در پایگاه هفتم در اظهارات خود عنوان کردند: مدتی بود که علاوه بر کم شدن وجوه نقد داخل گاوصندوق، متوجه کم شدن برخی از وسایل داخل خانه از قبیل یک تابلوفرش، یک قالیچه دستباف و حتی گردنبند شده بودیم اما تصور ما آن بود که این وسایل از سوی یک خانم نظافتچی که کارهای نظافت خانه را انجام می داد برداشته شده که با توجه به نداشتن دلیل و همچنین زمان کافی برای طرح شکایت!!! و تصور این موضوع که این خانم به علت فشار اقتصادی اقدام به برداشتن اموال از داخل خانه کرده، از طرح شکایت منصرف شده و تنها عذر وی را خواستیم.
با توجه به اظهارات شکات در خصوص سرقت سایر اموال داخل خانه، متهم به سرقت تمامی این اموال از جمله انگشتر برلیان اعتراف و به کاراگاهان گفت: اوایل مهرماه بود که آقا و خانم .... به سفر خارج از کشور رفتند. پس از رفتن آنها، در حالیکه در حال تمیز کردن پله های داخل مجتمع بودم ، متوجه شدم که آقا و خانم ... ، دسته کلید خانه شان را بر روی در جای گذاشته اند!! ؛ به همین علت و بدون هیچگونه مشکلی داخل خانه شده و پس از پیدا کردن مدارک و دفترچه خرید گاو صندوق داخل خانه موفق به پیدا کردن رمز گاوصندوق شدم.
متهم در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آن روز هیچگونه سرقتی انجام ندادم و حتی پس از بستن در خانه و بازگشت آقا و خانم ... به تهران، موضوع جای ماندن دسته کلید را به آنها اطلاع داده و آنها نیز بسیار تشکر و قدردانی کردند تا اینکه تصمیم به انجام سرقت های خود از داخل خانه آنها گرفتم.
متهم در خصوص نحوه سرقت های سریالی نیز به کارآگاهان گفت: با توجه به اطلاعات دقیقی که از زمان حضور و خروج آقا و خانم دکتر داشتم، هر بار که آنها از خانه خارج و به محل کارشان می رفتند با دسته کلیدی که از روی دسته کلید اصلی تهیه کرده بودم به راحتی وارد خانه شده و هر بار مقادیری از وجوه نقد داخل گاوصندوق را سرقت می کردم. پس از چندین فقره سرقت و با سوء استفاده از اعتمادی که آقا و خانم دکتر به من پیدا داشتند، مطمئن بودم که آنها به هیچ عنوان از من شکایت نخواهند کرد و به همین علت اقدام به سرقت انگشتر برلیان، تابلو فرش ، فرش دست باف و ... از داخل خانه آنها کرده و در کمال تعجب متوجه شدم که حتی با وجود سرقت این اموال ، آنها به هیچ عنوان طرح شکایتی در خصوص سرقت از خانه شان نکرده و اصلا این موضوع برای آنها مهم نیست!!!!.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، دو نفر نیز به عنوان خریدار اموال مسروقه دستگیر و مقادیری از اموال مسروقه از جمله انگشتر برلیان و فرش دست باف نفیس از آنها کشف و به مالباختگان بازپس داده شد.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام ارزش 300 میلیون تومانی پرونده گفت: با توجه به ارزش بالای وجوهات نقد و دیگر اموال سرقت شده و در ادامه تحقیقات، متهم در اعترافاتش عنوان داشت که با استفاده از قسمتی از وجوهات نقد مسروقه اقدام به خرید یک باب منزل مسکونی در منطقه میدان امام حسین (ع) کرده که این منزل نیز شناسایی و مراتب به بازپرس پرونده اعلام شد. متهم نیز با صدور قرار قانونی میلیاردی و پس از تکمیل تحقیقات به زندان اعزام شد.

 

سرقت اینترنتی به بهانه پرداخت شهریه دانشگاه
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری صاحب کافی‌نتی در شهر اندیشه به جرم سرقت اینترنتی از حساب بانکی مشتری به بهانه پرداخت شهریه دانشگاه خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ اصغر باقریان در این رابطه گفت: در پی رسیدگی به شکایت خانم جوانی مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی‌اش تحقیقات پلیس جهت بررسی پرونده آغاز شد.
باقریان ادامه داد: شاکی که خانمی دانشجوست در اظهارات خود ادعا کرده برای پرداخت شهریه دانشگاه به کافی‌نتی در اندیشه مراجعه کرده و صاحب کافی‌نت به بهانه قطع بودن سیستم، کارت عابر بانک و رمز دوم وی را گرفته و از او خواسته تا روز بعد جهت اخذ کارت عابر بانک خود مراجعه کند.
وی افزود: شاکی پس از گذشت یک روز مجدداٌ به کافی نت مراجعه کرده و صاحب کافی‌نت دوباره با اعلام قطعی سیستم از عدم پرداخت شهریه خبر می‌دهد که شاکی پس از مراجعه به یک کافی نت دیگر متوجه خالی شدن حساب بانکی خود شده و با مراجعه به کلانتری 12 اندیشه موضوع را به اطلاع پلیس می‌رساند.
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران ادامه داد: با توجه به ابعاد فنی موضوع، پرونده به پلیس فتا ارجاع و متهم فراخوانده شد و مورد بازجویی قرار گرفت، اما متهم هیچ کدام از اظهارات شاکی را قبول نکرده و اظهار بی‌اطلاعی کرد.
باقریان عنوان کرد: به دلیل عدم پذیرش سرقت انجام شده توسط صاحب کافی‌نت کارشناسان پلیس، فضای مجازی را برای یافتن ردپای سارق در اینترنت مورد بررسی قرار داده و توانستند نحوه برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شاکی، توسط متهم را رصد کرده و آثار بجا مانده از متهم در فضای مجازی را شناسایی کنند.
باقریان تصریح کرد: صاحب کافی‌نت با دیدن مدارک به دست آمده چاره‌ای جز اعتراف به سرقت انجام شده نداشته و اظهار کرد: مبالغ به سرقت رفته را جهت خرید شارژ تلفن همراه از طریق اینترنت مورد استفاده قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: پرونده به همراه متهم جهت صدور حکم به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

 

نجات 14 صیاد سرگردان ایرانی در آبهای آزاد
یک فروند لنج صیادی ایرانی که توسط دزدان دریایی مورد تجاوز قرار گرفته بود توسط ناوگروه نیروی دریایی ارتش نجات یافت.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریاداردوم سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: یک فروند لنج صیادی ایرانی که در محدوده آبهای آزاد مشغول به صیادی بود توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار گرفت و دزدان دریایی ضمن وارد کردن صدمات، کلیه اقلام موجود در لنج اعم از مواد غذایی، سوخت و اموال ارزشمند لنج را ربوده و با هدایت لنج به نقطه نا معلوم در دریا آن را رها و گریختن بودند.
دریادار جره افزود: به دنبال اعلام مالک لنج صیادی به نیروی دریایی مبنی بر مفقود شدن لنج و عدم برقراری ارتباط، تیم امداد و نجات ناوگروه بیست ونهم پس از یک هفته جستجو در محدوده احتمالی مفقود شدن، موفق به یافتن لنج سرگردان شده که 14 خدمه لنج را پس از ارائه خدمات مورد نیاز به سواحل ایران منتقل و به کمک منطقه سوم نیروی دریایی لنج را به صاحب خود بازگرداندند.
وی اظهارداشت: طی چند روز گذشته نیز یک فروند کشتی تجاری ایرانی که به علت نقص فنی در مسیر متوقف شده بود نیز مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت که با هوشیاری و اقدام به موقع تیم محافظ کشتی و حضور ناوگروه بیست و نهم دزدان دریایی متواری و تیم فنی نیروی دریایی نیز با ارائه کمک فنی نقص کشتی تجاری مرتفع و تحت حمایت ناوگروه به مقصد عزیمت کرد.
شایان ذکر است مالک لنج وکلیه خدمه زحمتکش لنج نیز از اقدام به موقع ناوگروه نداجا و نجات جان آنها از سرگردانی و مرگ قریب الوقوع که ناشی از عدم وجود مواد غذایی بویژه آب شیرین و سوخت جهت تحرک لنج بوده قدردانی کردند.

 

انفجار گاز ساختمان 3 طبقه مسکونی را ویران کرد
بر اثر انفجار مهیب گازشهری در جنوب شرق تهران بخشی از ساختمان سه طبقه مسکونی فرو ریخت وخسارات مالی فراوانی ببارآمد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، وقوع انفجار شدیدی در ساعت 15:32 دقیقه دیروز دوشنبه توسط شهروندان به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 78 با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان رهسپار شهرک رضویه، 20 متری امام خمینی شدند.
حسین جانثار، رئیس ایستگاه 78 آتش نشانی تهران در این باره گفت: نیروهای آتش نشانی درکمتر از 2 دقیقه به محل حادثه رسیده و عملیات امدادرسانی و امداد و نجات آن را آغاز کردند. بررسی های اولیه حاکی از آن بود که بیشترین خسارت در محل وقوع انفجار در طبقه سوم این ساختمان و در داخل یک واحد مسکونی وارد شده بود.
حسین جانثار تصریح کرد: قدرت انفجار به حدی بود که دیوارو پنجره قسمت شمالی طبقه سوم بکلی تخریب شده و به حیاط منزل وملک های مجاور فرو ریخت. این انفجار همچنین موجب تخریب دیوار قسمت خروجی پشت بام و خرد شدن شیشه های این ساختمان و منازل اطراف شد.
جانثار علت اولیه وقوع این حادثه را نشت گاز از آبگرمکن و ایجاد جرقه و یا شعله ناگهانی اعلام کرد و در مورد نحوه عملیات نیروهای امدادی در این حادثه ابراز داشت: آتش نشانان پس از قطع گاز و برق ساختمان بلافاصله به چند گروه تقسیم شده و برای یافتن افراد آسیب دیده به جستجو در داخل این ساختمان سه طبقه پرداختند که خوشبختانه هیچ کس پیدا نشد.
وی با اشاره به این که این حادثه آتش سوزی چندانی در پی نداشت، اضافه کرد: البته نیروهای عملیاتی در هنگام تجسس در ساختمان های اطراف، پسر 11 ساله ای بنام میلاد را یافتند که در زمان بروز انفجار در پشت بام منزل مجاور حضور داشت. این پسر بچه که بر اثر انفجار و پرتاب اشیا و نخاله های ساختمانی دچار مصدومیت شده بود بلافاصله توسط عوامل اورژانس در محل به صورت سرپایی درمان شد.

 

کانون پرورش فکری در آتش سوخت
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب خبر داد و به ایسنا گفت: در پی اعلام یک مورد حادثه حریق گسترده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب، ستاد فرماندهی با توجه به گزارش حادثه، آتش‌نشانان شش ایستگاه را به همراه تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.
سید جلال ملکی با بیان اینکه بیش از 30 آتش‌نشان در محل حضور داشتند، گفت: پس از حضور در محل مشاهده شد که حریق در زیرزمین این ساختمان به مساحت هزار مترمربع رخ داده و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات بالایی است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شدت حریق به حدی بود که آسمان منطقه را فرا گرفته بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گزارش شده بود، تعدادی از کارگران در این محل محبوس شده‌اند، آتش‌نشانان عملیات خود برای نجات این افراد را آغاز کرده و پس از مدتی سه کارگر را به شکل معجزه‌آسایی از میان دود و آتش خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.
ملکی با بیان اینکه سقف چوبی زیرزمین این محل کاملا شعله‌ور بود، گفت: در حال حاضر شعله‌های آتش در این ساختمان به طور کامل مهار و اطفا شده، اما آتش‌نشانان به منظور انجام لکه‌گیری و یافتن علت حادثه در محل حضور دارند.

 

نجات کارگر از میان شعله های رنگین آتش
یک کارگر فروشگاه رنگ فروشی که در میان آتش سوزی مهیب انبار رنگ بدام افتاده بود با اطفای به موقع شعله های آتش توسط آتش نشانان دو ایستگاه از میان دود و آتش و مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، وقوع این آتش سوزی در ساعت 13:29 دقیقه دیروز دوشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 4 و 3 به همراه خودروی حاوی دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در خیابان مصطفی خمینی، نرسیده به چهار راه سیروس اعزام شدند.
موسی قیامی، افسر آماده منطقه 5 آتش نشانی تهران گفت: آتش سوزی در انبار رنگ فروشی بوقوع پیوست که حضور به موقع آتش نشانان و سرعت عمل بالای آنان در خاموش کردن آتش مانع از سرایت شعله های آتش به انبارهای مجاور شد.
وی با اعلام این که این آتش سوزی در همان لحظات اولیه با تلاش آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد، افزود: آتش نشانان توانستند کارگر 40 ساله رنگ فروشی را نجات داده و همچنین مانع از سرایت آتش به انبارهای مجاور شدند.

 

مرگ دلخراش یک کارگر ساختمانی در سقوط از طبقه چهارم
کارگر جوانی که در حال کار کردن در طبقه چهارم یک ساختمان در حال ساخت بود بر اثر سقوط به طبقه منفی یک به طرز دلخراشی جان خود را از دست داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت این خبر در ساعت 15:45 دقیقه امروز سه شنبه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 70 را به محل حادثه در بزرگراه آیت الله سعیدی، چهار راه یافت آباد اعزام کرد.
به گفته افسر آماده منطقه 4 عملیات سازمان آتش نشانی تهران، در یک پاساژ مبل در حال احداث، یک کارگر افغانی بنام سراج 18 ساله در طبقه چهارم مشغول کار بر روی بالابر دستی ویژه حمل مصالح بود که به علت نامعلومی به پایین این ساختمان و طبقه منفی یک سقوط کرد.
مهدی فتحی افزود: در جریان این حادثه این کارگر به هنگام سقوط به دلیل برخورد های مکرر با داربستهای فلزی این ساختمان از ناحیه سر و صورت دچار آسیب دیدگی شدید شد.
آتش نشانان پس از رسیدن، اقدامات و کمک های اولیه لازم را انجام داده و با ایمن سازی کامل محل، این کارگر جوان را به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند که آنان پس از معاینات اولیه، فوت این شخص را تایید کردند. جسد این کارگر برای انجام تحقیقات لازم و نیز بررسی علت مرگ و چگونگی بروز این حادثه به نیروی انتظامی سپرده شد.

 

کلاهبردار دفترچه های بیمه در بهارستان دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان غرب استان تهران از دستگیری فردی که از طریق جعل دفترچه های بیمه اقدام به کلاهبرداری می کرد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود عبدالمالکی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اخباری در خصوص کلاهبرداری یک شخص از طریق جعل دفترچه های بیمه در نسیم شهر بدست آوردند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. آنان بعد از کسب اخبار تحقیقات گسترده ای را در این زمینه شروع و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی موفق به دستگیری متهم شدند.
وی عنوان داشت: ماموران در بازرسی از منزل متهم چندین جلد دفترچه بیمه به همراه مهر اداره بیمه تامین اجتماعی و دستگاه تاریخ زن که به طرز بسیار ماهرانه ای در جاروبرقی منزل جاسازی شده بود راکشف کردند.
عبدالمالکی در ادامه بیان داشت: متهم در بازجویی های خود به جعل انواع دفترچه بیمه با همکاری شخصی دیگری با معرفی خود به عنوان کارمند اداره بیمه اعتراف کرد.

 

توقیف پژو پارس با 55 میلیون ریال تخلف
فرمانده انتظامی فارس از توقیف پژو پارس با 55 میلیون ریال خلافی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیروس سجادیان گفت: ماموران پلیس راه شیراز - اصفهان با توجه به گزارش های ثبت تخلفات رانندگی به یک پژو پارس مظنون شده و به راننده دستور توقف دادند.
وی با بیان اینکه راننده خودرو با به جا گذاشتن خودرو از محل متواری شد، افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این خودرو از ششم بهمن ماه سال 1391 تا پنجم اسفند ماه سال جاری 106 مورد تخلف داشته و 54 میلیون و 850 هزار ریال جریمه نقدی شده است.
سردار سجادیان گفت: این خودرو به پلیس راه شیراز- اصفهان انتقال و اعمال قانونی در این خصوص صورت گرفت.

 

مزاحمت مرغ ماهیخوار برای رهگذران پایتخت نشین


مرغ ماهیخواری که برای رهگذران و مسافران منتظر در ایستگاه اتوبوس مزاحمت ایجاد کرده بود توسط نیروهای آتش نشانی بدام افتاده و به پارک پردیسان منتقل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، چند تن از شهروندان با مراجعه به ایستگاه 90 آتش نشانی اعلام کردند که یک پرنده بزرگ در پیاده رو با حمله به رهگذران باعث ترس و مزاحمت شده است که آتش نشانان این ایستگاه بلافاصله پس از هماهنگی با سامانه 125 و ستاد فرماندهی این سازمان در ساعت 9 صبح امروز به شهر ری، میدان مادر، خیابان شهید غیبی روانه شدند.
به گفته رضا بابایی، فرمانده آتش نشانان اعزامی، این پرنده که یک مرغ ماهیخوار بود به علت اینکه قادر به پرواز نبود در اطراف یک ایستگاه اتوبوس شهری برای مردم ومسافران مزاحمت ایجاد می کرد. آتش نشانان بلافاصله دست بکار شده و با استفاده از ابزار مخصوص این پرنده زخمی را صید کرده و سپس آن را برای درمان و نگهداری تحویل مسئولین پارک پردیسان دادند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    16 8
    قسمت سرقت پزشکه خیلی دردناک بود. چقدر باید یه آدم درس بخونه و کار کنه تا یه پولی گیر بیاره، بعد این آريالای سرایدار به راحتی و با سوء استفاده از اعتمادی که بهش داشتند، میرفته دزدی :| واقعن اخلاق مرده در این مملکت!
    • على A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      23 12
      دوست بى نام زياد دلتون براي اين دكترا نسوزه مطمعن باش وقتي براي يه عمل ساده ١٠ ، ٢٠ ميليون مي گيرن اونها هم دارن به نوعى دزدى مي كنن ، دزدى إز خودشون زياد برا شون مهم نيست