هیئت مدیره خانه سینما ابقا شد / تبعیت مدیریت دولتی از مخالف‌خوان‌ها

مجمع عمومی خانه سینمای ایران بدون برگزاری انتخابات، اعضای هیئت مدیره فعلی را برای یکسال دیگر ابقا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق اعلام قبلی مجمع عمومی خانه سینمای ایران با حضور نمایندگان اصناف و با دستور جلسه انتخاب هیئت مدیره جدید روز بیستم اسفندماه در خانه سینما برگزار شد، اما آنچه سرنوشت این مجمع را تعیین کرد نه خواست و تلاش اعضای صنوف و هیئت مدیره کنونی، بلکه دستور مقامات دولتی بود.

نمایندگان تمامی صنوف شامل پنج نماینده از 31 صنف خانه سینما که کاندیداهای اصناف را هم شامل می شد، عصر سه‌شنبه بیستم اسفندماه در خانه سینما گرد هم آمدند و در تالار سیف الله داد حاضر شدند تا در روزهای پایانی سال سرنوشت خانه سینما برای دو سال پیش رو روشن شود، اما ساعاتی قبل از شروع به کار مجمع یک خبرگزاری خبری منتشر کرد که نشان می‌داد قطعا مجمع کارکرد مورد انتظار را نخواهد داشت.

در این اخبر آمده بود رئیس سازمان سینمایی دستور داده انتخابات خانه سینما برگزار نشود،به دلیل چنین دستوری در این خبر اشاره نشده بود، اما از خبرهای پیشین این خبرگزاری روشن بود که ماجرا به همان بحث قدیمی قانونی بودن صنوف و مسائلی از این دست بازمی گردد.

بعد از حضور نمایندگان اصناف در تالار سیف الله و حضور علیرضا رضاداد به عنوان مشاور رئیس سازمان، مجمع عمومی کار خود را آغاز کرد. شک و تردید در مورد اینکه این تجمع به انتخاب هیئت مدیره می رسد یا خبر ادامه داشت تا آنجا که بعد از مطرح شدن خبرهایی در مورد خوانده شدن متنی از سوی رئیس سازمان سینمایی، خبر ابقای یک ساله هیئت مدیره کنونی منتشر شد.

فرهاد توحیدی، امیر اثباتی،ابراهیم مختاری، مرتضی رزاق کریمی، محمد سریر، محمدرضا موئینی، سیروس الوند اعضای هیئت مدیره و محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل و محمدمهدی خادم بازرس خانه سینما هستند.

جوسازی‌ها در مورد خانه سینما و قطعا مهمترین اتفاق پیش روی آن، انتخاب هیئت مدیره از چندی پیش در رسانه های مخالف این نهاد صنفی آغاز شده بود، همان رسانه هایی که در جریان جشنواره فیلم فجر نیز در مورد برخی فیلم ها خط و نشان می کشیدند و در نهایت نیز مدیریت جشنواره از همان خط ها تبغیت کرد. حالا در مورد خانه سینما عملا حمله ها کمرنگ تر و کم بنیه تر بود، اما باز هم مدیریت دولتی سینما تسلیم شدن در مقابل اعتراض ها را ترجیح داد.

ابقای هیئت مدیره کنونی خانه سینما قطعا اتفاق ناخوشایندی نیست، که همین افراد برای برپا ماندن خانه سینما سه سال در مقابل محکم ترین حمله ها ایستادند، اما نکته در اینجاست که اگر قرار بود در همان سه سال محمدمهدی عسگرپور در مقام مدیرعامل خانه سینما و یا فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره چنین تسلیم انتقادها شوند که امروز دیگر نه خانه سینمایی بود و نه هیئت مدیره ای که بر سر برگزاری انتخابات آن و یا ابقای هیئت مدیره اش صحبت شود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =