۰ نفر
۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
10 دلیل برای خرید یک تبلت ویندوزی

تبلت؛ تقریبا هر کاربری سعی کرده یکی از آنها داشته باشد.

 

اولین قصد برای خرید یک تبلت برای آوردن به خانه می تواند از نوع اپل یا سامسونگ باشد. هر کدام از این دو برند سیستم عامل آی او اس و اندروید را پیشنهاد می دهند اما مایکروسافت با ویندوز 8 از کاربران می خواهد تا بیشتر به فکر خرید یک تبلت ویندوزی باشند تا اپلی و سامسونگی!

آی پد پرفروش ترین تبلت محسوب می شود و در همین حال تبلت های اندرویدی می روند تا در این رقابت تنگاتنگ اپل را جا بگذارند.

بدلایلی که می گوییم خرید تبلت ویندوزی می تواند یک تصمیم معقولانه قلمداد شود.

حق انتخاب، اولین دلیل است تا یک کاربر ترغیب به خرید گردد. تقریبا هر سازنده عمده پی سی، تبلت نیز عرضه می کند: اچ پی، لنوو، دل، ایسوس، سونی،ساموسنگ، ایسر و ...

از 8 تا 13 اینچ می تواند یک تبلت ویندوزی باشد. سایز تبلت یک سوی ماجراست و قیمت مصرف کننده نیز تاثیر گذار است تا جایی که با 250 دلار می توانید یک تبلت ارزان ویندوزی بخرید. اخیرا ایسوس مدلی بنام ترانسفورمر بوک T100 را با داک استیشن به قیمت 300 دلار (900 هزار تومان) راهی بازار کرده است.

 

2- پلاگ کردن انواع و اقسام ابزارهای کامپیوتری به تبلت ویندوزی یکی دیگر از دلایل خرید می تواند باشد. هارد درایو، دی وی دی رایتر، مانیتور اسکترنال، تلویزیون، کیبورد و موس در این راستا تعریف می شوند . وقتی ابزار مذکور را به تبلت وصل می کنید، به راحتی جواب می گیرید.

 

3- تبلت های ویندوزی در ابتدا خیلی خوب نبودند اما هر روز بهتر از روز قبل شده اند و به سرعت فراگیر شده و نیازهای کاربران را پاسخ داده اند.ویندوز 8.1 به خصوص درخواستهای کاربران را به خوبی جواب داده و تجربه لمسی بودن را به اوج خود رسانده است.

ویژگی های جدید در آپدیت یک ویندوز 8.1 نیز بر مزایای استفاده از تبلت ویندوزی افزوده است. هدف استفاده از تبلت ویندوزی به جای لپ تاپ است و کاربران بیشتر از روز قبل راضی می شوند که با ان تجربه جدید کسب کنند.

 

4- انجام وظایف دوبل، با تبلت هیبریدی ویندوزی می توانید هم تبلت داشته باشید و هم لپ تاپ و با یک چرخش می توانید نوع نیاز خود را مشخص کرده و برطرف سازید. با تبلت 10 و 12 اینچی در واقع وقتی کیبورد به آن وصل است، در واقع در حال استفاده از یک لپ تاپ هستید.

ویندوز هنگام چرخش تبلت هیبریدی به نرمی سوئیچ می شود.

 

5- وجود آفیس آنهم نسخه کامل آفیس حلال مشکلات یک کارمند در اداره است و با داشتن آفیس کامل روی تبلتی که لپ تاپ می شود، همه چیز به نفع کاربر تبلت ویندوزی می چرخد. وجود نسخه های آفیس روی سایر پلتفورم ها مانند وجود آفیس روی ویندوز به صورت بومی نمی شود و این یک مزیت بزرگ برای دارندگان تبلت ویندوزی است.

از لحاظ هزینه نیز وقتی تبلت ویندوزی یا آفیس می خرید، در سری های جدید البته آفیس از قبل نصب شده وجود دارد، برایتان ارزان تر از آفیس روی آی پد و اندروید با همان کارآیی ها می شود.

 

6- انجام واقعی کارها روی تبلت ویندوزی مزیت دیگری است که باید بدان اشاره کرد. همان طور که قبلا اشاره شد، اغلب کمپانی ها برای ادامه کار به آفیس محتاجند و نمی خواهند هزینه اضافی نیز پرداخت کنند. بنابراین خرید تبلت با سایز بزرگ که آفیس با حداقل قیمت روی آن نصب شده می تواند ایده آل باشد. تبلت های ویندوزی می تواند تمامی درخواستها را هندل کرده و جواب دهد.

 

7- وجود اپ های متنوع؛ هر چند تعداد اپ ها روی ویندوز استور کمتر از اپ استور و گوگل پلی است، اما فروشگاه ویندوز به سرعت در حال رشد بوده و برنامه ها را می توان در تنوع گسترده تری داشت، ضمن اینکه تبلت با نسخه کامل ویندوز، وسعت عمل بیشتری پیدا می کند و تا زمان عرضه اپ ها، می توانند از نرم افزارهای معمولی ویندوز بهره مند گردند.

 

8- تمام مرورگرهای وب روی تبلت های ویندوزی کار می کنند با این تفاوت که روی تبلت ویندوزی درست مانند پی سی کار می کنند و تجربه دسکتاپ را روی تبلت می آورند.

 

9- چند کارگی روی صفحه دسکتاپ یکی دیگر از مزیت های تبلت ویندوزی است. مانند صفحه دسکتاپ ویندوز شما به راحتی به چند برنامه هم زمان دسترسی دارید اما در مورد اپل و اندروید باید مراحلی را بگذرانید تا دسترسی سریع به چند کارگی پیدا کنید. در تبلت ویندوزی دو اپ در یک جا حضور دارند و ویندوز را مطابق با تسک مورد نیازتان می چینید. به هر حال دسترسی به اپ ها در ویندوز روی یک صفحه راحت تر از سایر پلتفورم هاست. (دیدن این مقاله خالی از لطف نیست)

 

 

10 - کمپانی های می آیند. کمپانی های می روند بویژه در دنیای موبایل این آمدن و رفتن سریع رخ می دهد. نوکیا و پلتفورم های آن، اریکسون و پالم و ... را حتما یادتان هست. اما ویندوز پشت تبلت داستان دیگری دارد که به این آسانی ها نمی رود. در دسترس بودن آنهم در درازمدت می تواند یکی دیگر از مزیتهای خرید تبلت ویندوزی محسوب می شود.

 

منبع: زد دی نت

56501

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قلی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    90 63
    یک دلیل برای نخریدن یک تبلت ویندوزی: ایران رو تحریم کرده هیچ نرم افزاری قابل دانلود نیست
    • بی نام FI ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      73 2
      اتفاقا یه دلیل خیلی خوب برای خریدنه چون با وجود تحریم اکثر نرم افزاراش به صورت کاملا مفت در سایتهای فارسی در دسترسه
    • بی نام FI ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      44 3
      location تغییر بده هر نرم افزاری می خوای دان کن
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    51 11
    كاملا درسته من موافقم
    • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      31 28
      تا جریان تندرو و پایداری هست خوابشو هم نخواهیم دید
  • vahid IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    یک دلیلی که همه ی این 10 دلیل را بر باد میدهد: بسیار گران است!!!
    • بی نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      46 11
      الان لومیا 525 نوکیا جزو موبالیهای ارزون هست و ویندوزم داره توجه کنید که ویندوز نیست که باعث گرون شدن یه موبایل یا تبلت میشه ضمنا گوشی های اندروییدی ارزون هنگ میکنن ولی ویندوز هنگ تو کارش نیست مطمئن باشید با قیمت برابر برنده ویندوز هست...
    • پیک موتوری IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      20 78
      و البته یه دلیل دیگه هم هست ، تبلت واسه استفاده مولتی مدیا و وبگردیه نه کار شرکتی ، بنابرین چرا آدم باید با ویندوز سر و کله بزنه وقتی آندروید خیلی راحتتر این کارارو انجام میده؟
    • پیک موتوری A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      23 18
      اینایی که منفی دادن با تبلتاشون اتوکد و فتوشاپ و جی ای اس و آفیس ( تایپ) نرم افزار حسابداری کار میکنن ، استفاده مولتی مدیا و وب ندارن که !!!!! ویندوز فونم ویندوز نیست دوست عزیز گرچه من خودم به شخص محیطشو دوست دارم ولی هیچ compatibility با ویندوزای دیگه نداره !
    • امیرحسین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      13 5
      مثلاً سرفیس پرو با قیمت سه ملیون تومان در حد یک کامپیوتر معمولی رم 4 گیگ کار می کنه ، به نظرم از نظر قیمتی خیلی مناسب باشه نسبت به سایر تبلت ها
    • امیرحسین IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      6 2
      این مطلب رو بخون ، می فهمی قیمتش نسبت کاراییش خیلی مناسبتره http://www.khabaronline.ir/detail/339172/ict/hardware
  • بی نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    69 5
    یه دلیلم برای نخریدنش یه خوبشو بخوای بگیری سه چهار میلیون پات می یفته باید ارزونتر بشه
    • بی نام A1 ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      6 10
      تبلت 8 اینچی دل ونیو یا 64 گیگ حافطه رو میشه با قیمتی نزدیکه 1.100 خرید
  • بی نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    6 33
    یه دلیل هم خسته شد مردم از ویندوزه بس دیگه یک چهارم بلند پروازی های گوکل تو هیچ شرگتی نیست برای همینه که مردم از ویندوز بدشون میاد
    • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
      1 1
      فک کنم منظورتون ماکروسافت بود نه گوگل
  • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    8 2
    شماره یک کو پس :)
  • سامان A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    9 24
    روزی خواهد رسید که گوگل از مایکروسافت در تعداد فروش سیستم عامل کامپیوتر در کشور های با سرعت اینترنت بالا ( برای تراکنش ابری ) پیشی بگیرد. ضمنا نوکیا و اریکسون با شرکتی مثل گوگل قابل قیاس نیست. اندروید و کروم از این به بعد جزو 2 تای اول همیشه می مانند
  • بی نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    6 11
    شرکت اپل هم عمر خیلی طولانی دارد، و اندزوید هم توسط گوگل پشتیبانی می‌شود که هیچ گاه حذف نخواهد شد. تبلت قرار نیست لپتاپ باشد، چون در هر حال کار تایپ و ... بدون کیبورد و ... جالب نخواهد بود. اگر چنین نیازی باشد می‌توان به "اوبونتو تاچ" هم فکر کرد! با این تفاوت که سیستم عامل واقعن رایگان است!
  • vahid IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    56 8
    خواهشا دیگه از این متنای خنده دار ننویسین با حفظ احترام فکر کنم دیگه همه بدونن تبلت ویندوزی بهتره، اما کمترین قیمتش 3/6 میلیونه که با بهترین لبتاب های موجود در بازار برابره،شاخاش که به 7 میلیونم می رسه. این مدلیم که گفتی 300 دلار یا 900 تومان، 900 که هیچی،1 تومن اگه میدی یا می تونی برام گیر بیار فورا برات کارت به کارت کنم اینی که میبینین ملت تبلت آندروید گرفتن دستشون از ندونستن این 10 نکته نیست،از سر نداریه برادر...
  • مهدی A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    9 2
    من که تمام دار و ندارم رو دادم یه تبلت اندرویدی و کاملا ازش راضی هستم . تبلت ویندوزی واسه افرادی خوبه که به اینترنت سریع و دائمی دسترسی دارند ، چونکه دائم باید اطلاعاتش آپدیت بشه . آندروید هم همینجوره ، ولی ویندوز 8 دیگه کاملا به اینترنت وابسته ست .
  • بی نام JP ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    96 6
    تبلت بخرید، باهاش صفحه پیوندها را ببینید :))
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    7 15
    این دلایل برای کاربرای خارجی خوبه. قیمت تبلت های ویندوزی زیاد است، استفاده از تبلت با ویندوز 8/8.1 ان هم با این اینترنت در به داغون و سرعت پایین اینترنت در ایران و همین طور محدودیت حجمی و فیلتر خوب نیست. در ضمن حجم آپدیت های ماهانه ویندوز 8/8.1 خیلی زیاده. تحریم های مایکروسافت را هم در نظر بگیرید.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    14 37
    یک دلیل دیگه اینکه وقتی میبینی رفیقات با wechat و whatapp و غیره کانکتن و تو نمیتونی
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      33 4
      whatapp و wechat برای ویندوز هم هست
  • هاشم IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    35 6
    درود بر مایکروسافت
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    19 3
    همشون گرون نیستن. یکو نیم هم هست. ایسوس.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    24 4
    همه مقاله یه طرف اون عکس جوونیای بیل گیتس هم یه طرف
  • امین A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    14 3
    دلایل دیگر اینکه با تبلت ویندوز میشه عملیات پرینت و اسکن انجام داد همچنین میشه با نرم افزارهای مهندسی کار کرد اما اندروید فعلن این قابلیت رو نداره
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    8 20
    چقدر پول گرفتی از تبلت فروشها که این مقاله رو بنویسی؟
  • سعید A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    9 3
    دوستان نمی دونم تا الان با ویندوز فون کار کردید یا نه ولی قطعا تجربه ای که دست میده هیچ کدوم سیستم عامل ها دست نمی ده واقعا یک سیستم عامل کاملی هست
  • نیما IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    4 3
    اگر شما بخواهید تبلت ویندوزی که قلم دار باشه برای نوشتن نه قلم بزرگ فقط تاچ و 10.1 اینچ هم باشه تقریبا 3 میلیون به بالا باید پول بدید و این نسبت به آندرویدی با همان امکانات قلم و 10 اینچ حدود 1.5 میلیون تومان است خیلی گران است و ارزش ندارد مخصوصا در حالتی که شما یک لپ تاپ هم داشته باشید.
  • هانی A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    3 0
    ایا با تبلت با سیستم عامل ویندوز و رم و سی پی یو مناسب،اتوکد هم میشه کار کرد؟
  • امید A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    4 1
    تبت ویندوزی بهتره .ولی قیمت اش بالاس.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    5 0
    تبلت ویندوز دار برای نصب برنامه اتوکد خوبه؟؟؟
  • دانیال A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    یه سوال داشتم تبلت ویندوز همهی برنامه ها که تو کاپیتان روش اجرا میشه بازی چطور قیمت هاش چقده؟؟؟
  • ارسلان A1 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 0
    سلام ....میخواستم بپرسم روی تبلت ویندوزی هرنرم افزاری میشه نصب کرد؟ مثلا سونار....کیوبیس..وکلا نرم افزارهای موسقی حرفه ای؟ این فروشنده ها میگن آره ولی ادم میترسه بخره بعد نشه...ممنون