مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 24 اسفند 1392

پسر جوان که برای ازدواج با دختر موردعلاقه اش برادر او را به قتل رسانده بود، قبل از فرار از کشور شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، ساعت 8 و 45 دقیقه پنجم بهمن امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، یک فقره کشف جسد متعلق به مرد جوانی به کلانتری 141 شهرک گلستان اعلام شد.
با حضور ماموران در محل کشف جسد واقع در شهرک امید دژبان - خیابان عطار نیشابوری ، جسد جوانی حدود 20 ساله در حالی کشف شد که از سوی قاتل یا قاتلین به داخل جوی آب منتقل و صورت جسد نیز به علت اصابت ضربات جسم سخت کاملا خون آلود و دچار شکستگی های شدید شده بود.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله و برای شناسایی هویت جسد به بررسی پرونده افراد فقدانی پرداخته و متوجه شدند که کمتر از 24 ساعت از زمان کشف جسد، یکی از اهالی شهرک امید دژبان به کلانتری 141 مراجعه و در خصوص فقدان پسر 22 ساله اش به نام امیـر اقدام به طرح شکایت کرده است. با شناسایی این خانواده و بررسی تصاویر به دست آمده از فقدانی (امیر)، کارآگاهان اقدام به شناسایی هویت جسد ناشناس کرده و برای اطمینان بیشتر ، خانواده فقدانی نیز به اداره دهم دعوت و آنها نیز هویت فرزند خود را شناسایی و تایید کردند.
با آغاز تحقیقات از خانواده مقتول، آنها در اظهارات خود عنوان داشتند: امیر ساعت 23 و 30 دقیقه چهارم بهمن امسال به همراه دو تن از دوستان خود به نام آرش و آیدین، از خانه خارج شده و از آن زمان دیگر به خانه مراجعه نکرده بود. بلافاصله محل سکونت آرش و آیدین (دو برادر) در شهرک امید دژبان شناسایی و هر دو نفر آنها پنجم بهمن و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شدند.
با آغاز تحقیقات از آرش و آیدین، آنها در اظهارات خود با تایید گفته های خانواده امیر عنوان داشتند: ساعت 23 و 30 دقیقه چهارم بهمن به دنبال امیر رفته و هر سه نفر، برای پیاده روی به پارک آبشار رفتیم. حدود ساعت 1 و 45 دقیقه بامداد بود که با ماشین، امیر را به در منزلش رسانده و از آن زمان دیگر هیچ اطلاعی از او نداریم.
بررسی اظهارات این دو برادر و همچنین دیگر اقدامات پلیسی نشان از تایید اظهارات آنها در خصوص عدم مشارکت و یا اطلاع از جنایت داشت که با انجام هماهنگی با بازپرس پرونده، هر دو نفر آنها آزاد شدند.
در ادامه رسیدگی به پرونده، طرح و بررسی فرضیه ها و انگیزه های مختلف جنایت از قبیل اختلاف خانوادگی، انگیزه مالی و ... در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات پلیسی متوجه شدند مدتی است که خواهر مقتول به نام مرجان 19 ساله با جوانی به نام احمدرضا 21 ساله آشنا شده و همین موضوع زمینه درگیری و اختلاف میان خواهر و برادر شده بود. با شناسایی هویت احمـدرضا، کارآگاهان به تحقیق از خواهر مقتول پرداخته و متوجه شدند که احمدرضا و مرجان هشت ماه پیش و از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با یکدیگر آشنا و از آن زمان به بعد، ارتباط آنها با یکدیگر بیشتر شده بگونه ای که سرانجام تصمیم به ازدواج گرفته و امیر نیز پس از اطلاع از این موضوع ، با ادامه آشنایی مرجان و احمدرضا مخالف می کند.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که احمـدرضا، فرزند یکی از تجار طلا و جواهر ایرانی است که پس از متارکه از همسرش و به همراه سایر اعضای خانواده اش از کشور خارج شده و در حال حاضر در کشور آمریکا زندگی می کند و احمدرضا نیز به واسطه وضعیت مناسب اقتصادی پدر و با در اختیار داشتن سه باب منزل در خیابان ولی عصر، تجریش و باغی در شهر بومهن، در آنها سکونت و تردد دارد.
با شناسایی محل های سکونت احمدرضا در مناطق تجریش، ولی عصر شهر بومهن، این محل ها تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفته و سرانجام احمدرضا صبح روز 22 اسفند در یکی از خانه های پدری واقع در خیابان ولی عصر، دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.
احمدرضا در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط با مرجان شده اما پس از مواجهه حضوری با مرجان، به ناچار به آشنایی خود و مرجان اعتراف کرد.
با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که احمدرضا در محل جنایت حضور داشته اما وی همچنان منکر هرگونه ارتکاب و یا اطلاع از جنایت می شود تا سرانجام کارآگاهان پی بردند که او قصد داشته تا 24 اسفند و از طریق پرواز تهران - آمستردام از کشور خارج شود و دقیقا بلیط پرواز را چند روز پس از کشف جسد رزور کرده است.
با توجه به دلایل، مدارک و شواهد به دست آمده، احمدرضا که چاره ای جز اعتراف نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : زمانی که از طریق مرجان در جریان مخالفت امیر با ادامه آشنایی و ازدواج خود با مرجان قرار گرفتم، تصمیم گرفتم تا با او ملاقات کنم. برای همین ساعت هفت بعدازظهر چهارم بهمن با مرجان تماس گرفته و از او درخواست کردم تا زمان مراجعه برادرش به منزل را اطلاع دهد. ساعت 23 و 45 دقیقه مرجان تماس گرفت و عنوان داشت که امیر به همراه دوستانش و برای پیاده روی به پارک رفته است. بلافاصله به در خانه آنها مراجعه و منتظر ماندم تا امیر بازگردد. نزدیک به ساعت 2 بامداد، امیر به همراه دوستانش و با یک سواری به در منزل مراجعه کرد. پس از دور شدن ماشین و قبل از ورود امیر به داخل خانه، با ماشین به او نزدیک شده و خود را معرفی کردم و از او درخواست کردم تا برای صحبت کردن سوار ماشین شود. زمانیکه امیر سوار ماشین شد، با او شروع به صحبت کرده و همزمان با صحبت کردن، با ماشین در داخل شهرک می چرخیدیم تا اینکه صحبت هایمان به تهدید کردن از سوی امیر تبدیل شد. نمی دانم که چگونه شد که زنجیر زیر صندلی را دور گردن امیر انداخته و حدود 10 دقیقه فشار دادم. ناگهان متوجه شدم امیر نفس نمی کشد!!. در حالیکه بسیار ترسیده بودم، جسد را از ماشین پیاده و به داخل جوی آب بردم و چند ضربه سنگ نیز به صورت جسد زدم و به سرعت از محل دور شدم.
احمدرضا در ادامه اظهاراتش با اشاره به اطلاع مرجان از موضوع جنایت به کارآگاهان گفت: زمانیکه مرجان از موضوع قتل برادرش از سوی من اطلاع پیدا کرد، به او وعده دادم که او را به همراه خود به آمریکا خواهم برد و به این بهانه از او خواهش کردم تا در خصوص موضوع با کسی صحبت نکند اما اطمینان داشتم که او سرانجام مرا معرفی خواهد کرد به همین علت و بدون اطلاع مرجان تصمیم گرفتم تا از کشور خارج و نزد پدرم در آمریکا بروم که دستگیر شدم.
مرجان نیز که برای انجام مواجهه حضوری با متهم (احمدرضا) در اداره دهم حضور داشت، پس از اعتراف احمدرضا به اطلاع از ارتکاب جنایت توسط وی اعتراف کرد و عنوان داشت: اصلا فکر نمی کردم که احمدرضا اقدام به کشتن برادرم کند. او تنها قصد داشت تا با امیر صحبت کند که چنین اتفاقی افتاد.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت و همچنین اطلاع خواهر مقتول از واقعیت و عدم اطلاع آن به پلیس، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.


دستگیری دو مظنون در پرونده قتل زوج میانسال
همزمان با دستگیری 2 مظنون پرونده قتل زوج میانسال در خانه شان، روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه ای شد.
به گزارش مهر، ساعت 8 صبح جمعه پسر جوانی در تماس با پلیس از قتل هولناک پدر و مادرش خبر داد.
در ادامه تیمی از کارآگاهان پلیس در محل جنایت حاضر شده و در جریان بررسی ها دریافتند زن 61 ساله و همسر 65 ساله اش با ضربه های چاقو به قتل رسیده اند.
پسر قربانیان که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در تحقیقات اولیه گفت: امروز صبح همراه همسرم برای عیادت از پدر و مادر خود به خانه شان واقع در خیابان 18 دی ساری آمدم وقتی وارد خانه شدم با اجساد غرق در خون پدر و مادرم در حالی که با ضربه های چاقو به قتل رسیده بودند روبرو شدم.
در ادامه کارآگاهان به بررسی محل جنایت پرداخته و متوجه شدند عامل یا عاملان جنایت پس از قتل این زوج اقدام به سرقت از خانه شان کرده اند.
با بررسی های مقدماتی اجساد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شدند و تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.
سردار مسعود جعفری نسب، فرمانده انتظامی استان مازندران در این باره به مهر گفت: در جریان بررسی های مقدماتی رد پای زن و مردی در این جنایت کشف شد که مظنونان از سوی پلیس دستگیر و تحقیقات از آنها آغاز شده است. در حال حاضر پرونده در مرحله تحقیقات است و پس از کشف راز جنایت در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.


دستگیری تعدادی دختر و پسر جوان در 2 میهمانی شبانه/ دعوت اینترنتی میهمانان
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری تعدادی دختر و پسر جوان در دو پارتی شبانه مختلط خبر داد.
سردار مسعود جعفری به مهر گفت: چندی قبل ماموران پلیس امنیت اخلاقی استان در جریان برگزاری یک پارتی شبانه در شهرستان عباس آباد قرار گرفتند. در ادامه ماموران با دستور قضایی وارد عمل شده و تعدادی دختر و پسر جوان را در این مهمانی دستگیر کردند. در بازرسی از این ویلا مقداری مشروبات الکلی و موادمخدر کشف شد که متهمان تحویل مقام قضایی شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران ادامه داد: در جریان تحقیقات مشخص شد، اغلب دستگیر شدگان اهل شهرهای تهران و رشت هستند که از طریق صاحب ویلا و به صورت اینترنتی دعوت شده بودند.
جعفری نسب افزود: هفته گذشته ماموران در جریان برگزاری یک میهمانی مختلط در ساری قرار گرفتند که سر و صدای موزیک و رفت و آمد دختران و پسران جوان به آن خانه باعث ایجاد مزاحمت برای اهالی شده بود.
وی خاطر نشان کرد؛ پس از تایید موضوع از سوی پلیس امنیت، تیمی از ماموران وارد عمل شده و چهار مرد و 13 دختر جوان را در این میهمانی دستگیر کردند. در بازرسی از خانه نیز مشروبات الکلی و موادمخدر کشف شد.

 

بازگشت دختر جوان از آخرین پله مرگ
آتش‌نشانان دختری را که قصد خودکشی داشت، از اقدام خود منصرف کردند.
علی مقصودی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به ایسنا گفت: در ساعت 11:25 روز جمعه عوامل انتظامی از آتش‌نشانی پیرامون یک مورد حادثه اقدام به خودکشی درخواست کمک کردند که با توجه به نوع حادثه، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 9 و چهار به سرعت به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه محل حادثه تقاطع غیر همسطح شهدای گمنام در شهر رشت بود، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که دختری حدود 21 ساله قصد پرتاب خود از بالای پل به پایین را دارد که آتش‌نشانان اقدامات خود برای منصرف کردن وی و همچنین تمهیدات لازم در خصوص نجات جانش در صورت پرتاب شدن به پایین را اتخاذ کردند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به سن کم و شرایط روحی این دختر گفت: سرانجام پس از مدتی آتش‌نشانان و دیگر عوامل اجتماعی و انتظامی حاضر در محل، این دختر را از اقدام خود منصرف کرده و به عوامل اورژانس 123 تحویل دادند.

 

تخریب 12 خانه به دنبال رانش‌زمین در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل ستاد بحران چهارمحال و بختیاری از تخریب 12 خانه در روستای رحیم‌آباد شهرستان کیار بر اثر رانش‌زمین خبر داد.
ستار فرهادی با بیان اینکه رانش‌زمین از دو شب‌گذشته شروع و عصر روزجمعه به اوج خود رسیده است به ایسنا گفت: 12 خانه به طور کامل تخریب و به دیگر واحدهای روستایی نیز خسارت‌هایی وارد شده است.
وی با بیان اینکه این حادثه خسارات جانی در برنداشت، تصریح‌کرد: در حال حاضر ساکنان روستا با کمک هلال‌احمر اسکان موقت یافته‌اند.
به گفته وی، امروز اکیپ ارزیابی به منظور بررسی وضعیت و ارزیابی میزان خسارات وارده شده به منطقه اعزام شده‌اند.
فرهادی با توجه به عمق رانش، درجه خطر را زیاد دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم بارش‌های بهاره رانش کلی این روستا را به دنبال دارد.
وی افزود: از 15 سال پیش تاکنون این روستا در طرح جابجایی قرار دارد اما به خاطر مشکلات اجتماعی تاکنون این طرح اجرایی نشده است.
فرهادی با بیان اینکه چند نقطه برای جابجایی این روستا پیشنهاد شده است، اظهارکرد: ساکنان این روستا هر کجا که توان خرید زمین را داشته باشند، تسهیلات ساخت نیز به آنان پرداخت می‌شود.

 

سقوط بانوی جوان به چاه فاضلاب شهری
نداشتن درپوش مناسب چاه فاضلاب شهری، موجب سقوط بانوی جوان به اعماق چاه 12 متری در شهرک اکباتان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 8:40 صبح امروز شنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاهای 98 و گروه امداد و نجات 8 را به محل حادثه در شهرک اکباتان، میدان هگمتانه اعزام کرد.
شهرام روحی، افسر آماده منطقه 1 عملیات در این باره گفت: نداشتن درپوش و حفاظ مناسب چاه فاضلاب شهری باعث سقوط بانوی 21 ساله ای به اعماق چاهی به عمق 12 متر شده بود.
بر اثر این حادثه رهگذر جوان دچار مصدومیت شدید از چند ناحیه شده بود که آتش نشانان به سرعت با کشیدن نوار هشداردهنده و احتیاط محل حادثه را ایمن سازی کرده با بکارگیری ابزار نجات و تجهیزات لازم وی را با فیکس کردن بر روی برانکارد مخصوص در نهایت دقت و مهارت بیرون کشیده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.

 

سقوط کارگر جوان به داخل چاهک آسانسور
رعایت نکردن اصول ایمنی در حین کار، سقوط کارگر جوان ساختمانی را از ارتفاع به داخل چاهک آسانسور در خیابان استاد معین رقم زد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران طی اطلاع رسانی شهروندان مبنی بر سقوط فردی بداخل چاهک آسانسور بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 33 را ساعت 15:10 دقیقه بعد ظهر امروز شنبه به خیابان استاد معین، خیابان هاشمی، نرسیده به 21 متری جی اعزام کرد.
میر اسماعیل حسینی ارشاد، رئیس ایستگاه 33 گفت: در محل اعلام شده کارگر جوانی به نام صابر از تبعه کشور افغانستان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی در حین کار در ساختمانی نیمه ساز از طبقه سوم بداخل چاهک آسانسور سقوط کرده و دچار مصدومیت شدید از ناحیه سر شده بود.
آتش نشانان پس از رسیدن، با ایمن سازی محل حادثه و با رعایت کردن اصول ایمنی با استفاده از تجهیزات نجات فرد مصدوم را از داخل چاهک خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

 

توقیف کیا با 240 کیلومتر سرعت
کیا با سرعت 240 کیلومتر سرعت در اتوبان قم- کاشان توقیف شد.
به گزارش مهر، سرهگ اردشیر جمشیدی راد گفت: کیا که با سرعت 240 کیلومتر در اتوبان قم- کاشان در حال حرکت بود، توسط ماموران گشت پلیس راه استان متوقف شد.
به گفته وی، ضمن جریمه و ثبت نمره منفی برای راننده متخلف، خودرو نیز روانه پارکینگ شد.

 

آتش در کارگاه کفاشی
با هوشیاری و تماس به موقع شهروندان با آتش نشانان، آتش سوزی کارگاه تولیدی کفش در یاغچی آباد مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس رهگذران با سامانه 125 مبنی برمشاهده دود که از یک کارگاه کفاشی به بیرون زبانه می کشید، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهرانی ساعت 06:47 دقیقه صبح امروز شنبه آتش نشانان ایستگاه 82 را به یاغچی آباد، پایین تر از میدان عباسی نبش کوچه اعظمی اعزام کرد.
کیومرث مروتی، رئیس ایستگاه 82 گفت: در محل اعلام شده کارگاهی به مساحت 100 متر مربع با کاربری کارگاه تولیدی کفش دیده می شد که در قسمتی از کارگاه ضایعات کفش و چرم دچار کند سوزی و شعله وری شده بود.
آتش نشانان در راستای انجام ایمن سازی اقدام به قطع جریان برق و گاز کارگاه کرده و پس از بریدن قفل درب ورودی با استفاده از دستگاه های تنفسی و لوله های آبدهی وارد کارگاه شدند و شعله های آتش را که در حال سرایت به دیگر قسمتها بود مهار و خاموش کردند. در زمان بروز آتش سوزی هیچ کس در کارگاه حضور نداشت و این حادثه تنها خسارت مالی بر جای گذ اشت.

 

نجات دو کارگر در آتش سوزی قهوه خانه سنتی
آتش سوزی قهوه خانه سنتی در میدان وصال با حضور به موقع آتش نشانان به خیر گذشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز شنبه طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 82 را به محل حادثه در میدان وصال، خیابان ستاره، اعزام کرد.
عباس زارعی، معاون منطقه 7 عملیات آتش نشانی گفت: به هنگام رسیدن آتش نشانان مشاهده شد یک یاب مغازه دو طبقه با کاربری قهوه خانه سنتی در حدود 150 متر مربع در طبقه اول و از قسمت آشپزخانه دچار آتش سوزی شده و دود و شعله زیادی از آن به بیرون زبانه می کشید.
به گفته اهالی محل، دو نفر در این محل محبوس شده بودند که آتش نشانان بلافاصله پس از بازدید و بررسی و قطع جریان برق و گاز به دوگروه تقسیم شده و یک گروه کار جستجو و نجات محبوسین و گروهی دیگر با استفاده از یک رشته لوله آبدهی اقدام به خاموش کردن آتش کردند. آتش نشانان پس از خارج کردن محبوسین و دادن تذکرات ایمنی به مالک و کارگران به ماموریت خود پایان دادند.
زارعی علت این حادثه را ناشی از مجاورت شیلنگ گاز در مجاورت شعله عریان اجاق گاز و در نهایت شعله وری اعلام کرد.

 

آتش در فضای سبز مجتمع تجاری اندیشه
افتادن شی مشتعل، فضای سبز مجتمع تجاری را در خیابان سهرودی به آتش کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، درپی مشاهده دود و آتش از فضای سبز مجتمع تجاری اندیشه، شاهدان در تماس با سامانه 125 آتش نشانی این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 6:35 آتش نشانان ایستگاه 53 را به خیابان سهروردی، میدان قندی اعزام کرد.
عابدین شجاعی پور، رئیس ایستگاه71 در این باره گفت: در فضای سبز ضلع جنوبی مجتمع تجاری اندیشه در اطراف درختان کاج تعدادی جعبه های چوبی وجود داشت که دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش از آن زبانه می کشید.
آتش نشانان بی درنگ با کشیدن لوله ها ی آبدهی در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی را خاموش کرده و به جداسازی جعبه های آتش گرفته از بقیه کالاها از سرایت آتش به درختان و پست برق فشار قوی جلوگیری کردند. علت این آتش سوزی انباشت جعبه های چوبی و افتادن شیء مشتعل بر روی آنها اعلام شد که حضور به موقع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی جلوگیری کرد.

 

قاتل خاموش 5 قربانی گرفت
براثر گاز گرفتگی در شهرهای ایران 5 نفر کشته و 2 نفر دیگر مسموم شدند.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 جمعه شب 23 اسفند بلوار حر مشهد 3 نفر مسموم نداشت مسمومیت بر اثر گاز منوکسیدکربن در مشهد سه کشته برجا گذاشت، در یک منزل مسکونی واقع در بلوار حر مشهد، یک زن 25 ساله به همراه یک زوج جوان بر اثر گاز گرفتگی دچار مسمومیت شده و به حالت کما رفتند، زوج جوان در همان ساعات شب به علت مسمومیت شدید جان باختند و زن جوان امروز شنبه در بیمارستان جان خود را از دست داد رئیس حوزه سه آتش نشانی مشهد با اشاره به بازسازی اخیر ساختمان محل سکونت قربانیان، علت این حادثه را ریزش نخاله های ساختمانی به داخل دودکش، مسدود شدن آن و در نهایت انتشار گاز منوکسیدکربن در فضای منزل عنوان کرد
2 شنبه 24 اسفند تبریز 1 نفر مسموم نداشت در اثر مسمومیت با منوکسیدکربن در تبریز نوزادی 40 روزه جان باخت، بنا به اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی به علت جابجایی لوله بخاری در منزلی در روستای سعید آباد تبریز در اثر نشت منوکسیدکربن از آن نوزاد 40 روزه دچار مسمومیت شد، به رغم اینکه تکنسین های اورژانس 115باسمنج به موقع در محل حاضر شدند، ولی نوزاد پیش از رسیدن نیروهای امدادی جان خود را از دست داده بود جابجایی لوله بخاری در منزل و نشت منوکسیدکربن از آن
3 شنبه 24 اسفند کلات در استان خراسان رضوی، جاده کلات، روستای کاظم‌آباد پنج‌شنبه 1 نفر 2 نفر

بی‌احتیاطی یک خانواده در کلات به قیمت جان جوان 23 و مسمومیت شدید مادر و خواهر وی تمام شد، در پی تماس بازپرس ویژه قتل با سامانه 125 مبنی بر اعلام یک حادثه و درخواست تیم کارشناسی، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان مشهد، تیم کارشناسی ایستگاه 8 و 38 آتش‌نشانی را به محل حادثه اعزام کرد، تیم کارشناسی آتش‌نشانی پس از رسیدن به محل حادثه در جاده کلات، روستای کاظم‌آباد پنج‌شنبه متوجه فوت مردی 23 ساله و مسمومیت شدید زنی 50 ساله و دختری 14 ساله می‌شوند که مادر و خواهر متوفی بوده‌اند،این حادثه در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه رخ داد، جسد جوان 23 ساله برای بررسی بیشتر حادثه به پزشکی قانونی منتقل شد، مادر و خواهر وی نیز تحویل اورژانس حاضر در محل برای انتقال به بیمارستان شدند

کارشناسان آتش‌نشانی در بررسی اولیه علت حادثه را نشت گاز در محل اعلام کرده و متصل نبودن زانوی فلزی دودکش پشت بخاری را باعث انتشار گاز منوکسیدکربن در محیط از دلایل اصلی این حادثه عنوان کردند، کارشناسان آتش‌نشانی همچنین دریافتند علاوه بر این جریان، زانوی مورد نظر دچار پوسیدگی نیز بوده و مادر خانواده با فویل آلومینیومی آن را پوشانده بوده است

 47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    31 4
    میشه بگین کدوم مدل کیا میتونه 240 تا بره؟؟ تازه با این بنزین ما.حتما اونور بود 270 تا میرفت.کیا هست فراری نیست
  • vahid IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    39 6
    دیروز دوست عزیزم که راننده موتورسیکلت بود با موتورش با یک اتوبوس بی آرتی در چهارراه ولیعصر تصادف کرد و به رحمت خدا رفت... از شما انتظار داشتم و دارم خبری درباره این حادثه هولناک و غم انگیز تهیه کنید...
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    95 11
    به پلیس چه ربطی داره که مردم مهمانی شون چه جوری است؟