رای به عرضه یک شارژر یونیورسال برای موبایل توسط اتحادیه اروپایی

اعضای پارلمان اتحادیه اروپایی رای به پیش نویس ساخت و توزیع یک شارژر یونیورسال در سطح قاره در زیر مجموعه قوانین تجهیزات رادیویی دادند.

 

کاهش زباله های الکترونیکی، کاهش هزینه سربار برای کاربران و راحتی کاربران برای استفاده از یک شارژر برای تمامی ابزارهای موجود؛ از جمله دلایلی است که اعضای پارلمان به یکی شدن شارژر رای دادند.

در پیش نویس تایید شده توسط اعضا آمده است که با این کار 51 هزار تن زباله الکترونیکی از چرخه محیط زیست حذف خواهد شد. در حال حاضر با استفاده از میکرو یو اس بی شارژر یونیورسال طراحی و عرضه شده است.

پیش نویس مذکور با 550 رای مثبت و 12 رای منفی تایید شده و قرار است برای قانون شدن در صحن عمومی مطرح و مورد تصویب قرار گیرد. البته باید شورای اروپا نیز آن را به صورت داخلی تصویب نماید.

قوانین تجهیزات رادیویی در اروپا از سال 2011 و تحت لوایحی مانند شارژر یونیورسال پیگیری می شود.

 

منبع: جی اس ام ارنا

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    26 2
    عزیزم اینکه داره چند ساله پیاده می شه. لطفا برای لپتاپ ها یه شارژ یونیورسال تصویب کنید
    • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      12 0
      آخ گفتی!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    24 4
    اینکه بعضی شرکتها سیاست انحصاری دارن نوعی دیکتاتوریه.یادمه چند سال پیش که تازه کابل hdmi امده بود اونو به دوستم نشان دادم و توضیحاتی در موردش گفتم.دیدم زیاد خوشحال نیست و همش کابل رو ورنداز میکنه.گفتم چرا مشکلش چیه؟ گفت بهتر نیست بجای این همه کابل برق و پورت یه کابل واحد و استاندارد مثل usb برای تمام وسایل برقی وجود داشته باشه؟سوال چالش برانگیزی بود!بنظرم راست میگفت مثلا بجای این همه کابل بزرگ و کوچیک پشت جعبه رایانه یه کابل استاندارد و واحد باشه.یا مثلا بجای اینکه بعضی دوربینا باطری قلمی بخورن و بعضی لیتیومی شکل باطری ها و دوربین رو طوری بسازن که هر دو نوعش رو بخوره؟!مشکل این دنیا همیشه اینه که یه عده بیشتر از اون چیزی که حقشون هست میخوان و حتی حاضرن دیگران نداشته باشن که اونا راحت باشن!!
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      21 1
      حالا دوستتون با دیدن این خبر از ناراحتی در میاد.
    • بی نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      2 2
      دوستتون به پیشرفت تکنولوژی اعتقادی نداره همه کابلها مزایایی دارن و سعی در کم کردن معایبی با پیشرفت تکنولوژی شکل همه خود به خود یکی میشه * حذف فعل در سطر دوم به قرینه لفظی بود خخخخخخخخخخخ
  • کلک A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    4 40
    کار خیلی خوبیه ولی شدنی نیست چون هر موبایلی با یک ولتاژ به خصوص شارژ میشه که بستگی به نوع باتریش داره حالا اگه سوکت هاشون یکی باشه یا نباشه دردی رو دوا نمیکنه
    • بی نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      2 1
      تا جایی که من میدونم باطری همه موبایلها 3.7 ولت هستند