خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تشکیل کمیته های ویژه در مجلس کمیسیون اقتصادی مجلس با طیب نیا وزیر اقتصاد دیدار و بر تسریع بازنگریهای لازم در نحوه مدیریت و نظارت بر فعالیت ها و امور اقتصادی تاکید کرد.

ایرج ندیمی با تشریح جزئیات دیدار شب گذشته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با طیب نیا، وزیراقتصاد و اموردارایی مجلس، گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تشکیل کمیته های ویژه در مجلس این دیدار با هدف کمک و همکاری با مسئولان وزارتخانه انجام و بر تسریع در بازنگریهای لازم در نحوه مدیریت و نظارت بر فعالیت ها و امور اقتصادی تاکید شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این نشست تسریع در بازنگری قوانین مطابق با محورهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرارگرفت، گفت: تسریع در اصلاح قوانین مربوط به گمرگ ،بورس و نظام بانکی از جمله این موارد بود که وزارت امور اقتصادی و دارایی باید با کمک کمیسیون اقتصادی و کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی عملیاتی کند.

ندیمی تاکید بر بازنگری نسبت به ساختارها را از محورهای دیگر جلسه شب گذشته کمیسیون اقتصادی با طیب نیا عنوان کرد و گفت: برخی از سازمان های اقتصادی با اصل اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارند بنابراین باید اصلاحات لازم در این خصوص با سرعت انجام گیرد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بحث اصلاح مالیاتها یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: موضوع به روز رسانی سخت افزارها و نرم افزارها در سازمان های اقتصادی بحث دیگری بود که در این نشست مطرح شد چرا که بخش عمده ای از مباحث مربوط به ارتباطات سخت افزاری و نرم افزاری مشکلاتی را بخصوص در بخش مالیات برای مردم ایجاد کرده بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه تاکید بر وظایف فرابخشی سازمان اقتصاد و امور دارایی محور دیگر این جلسه بود، گفت: تعاون یک حوزه اقتصادی است که از نگاه این وزارتخانه مغفول مانده است در حالی که وزارت امور اقتصادی و دارایی باید به کمک تعاون و تعاونگران بیاید.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پایان این نشست بر اصلاح نحوه برخورد با ارباب رجوع و کوتاه شدن بوروکراسی اداری تاکید شد، گفت: وزارت امور اقتصادی باید متناسب با اهدافی که برای این وزارتخانه تعریف شده است با بازنگری در یکسری از موضوعات حوزه مدیریت ترمیم و نظارت خود را بازسازی کند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =