مهر نوشت:

مدیر مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا تأکید کرد دشواری‌های مربوط به کمبود اعتبارات، فعالیت در عرصه انیمیشن را متوقف نکرده اما ضروری است با تلاش بیشتر نگذاریم کودکان پای انیمیشن‌های خارجی بنشینند.

حسین ساری مدیر مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا، در ارزیابی عملکرد حوزه انیمیشن در تلویزیون در سال 92 گفت: در این سال به لحاظ مالی و اعتباری شرایط سختی داشتیم. بخشی از این موضوع متاثر از مسائل کلی کشور است که همه متوجه آن هستیم. بنابراین این سختی‌ها را به جان خریدیم تا به گشایش‌های بزرگ برسیم.

او گفت: این سختی‌ها باعث نشد جریان کار و تولید با اختلال جدی مواجه شود، کما اینکه در همین نوروز هم بسیاری از آثار تازه ما پخش می‌شود.

مدیر مرکز پویانمایی صبا گفت: تولید کنندگان انیمیشن تحت فشار زیادی بودند اما همراهی زیادی با ما کردند و من از آنها تشکر می‌کنم. آنها با نجابت فوق العاده و فهم دقیقی که از شرایط موجود داشتند، همراه ما بودند و سال 92 با کمترین مشکل سپری شد.
ساری با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط در سال 93، گفت: امیدوارم پیش‌بینی دقیق‌تری برای اعتبارات فرهنگی به ویژه رسانه‌ای اتفاق بیفتد.

او گفت: بخشی از رسانه‌های فرهنگی که معمولا روند تولید آثار در آنها کند است، گروه‌های تولیدی جوانی هستند که نیازمند مساعده فراوانی هستند تا کارشان شکل و قوام پیدا کند. طبیعی است که آنها در مشکلات مالی واعتباری صدمه بیشتری می‌بینند و برخی هم دچار مشکلاتی شدند. اما امیدوارم در سال جدید فرصتی برای جبران باشد.

مدیر شبکه پویا گفت: باید دولت و مجلس به صنایع فرهنگی به ویژه انیمیشن به شکل راهبردی نگاه کنند و گفت: نباید اجازه بدهیم این فراز و فرودها باعث اختلال جدی در کار شود. ما اگر در مقطعی دچار افت شدیدی در تولید انیمیشن شویم، احیا کردن آن و رشد مجددش زمان زیادی می‌برد.

او ایجاد گروه‌های تولیدی در حوزه انیمیشن و تجهیز آنها را امری دشوار معرفی کرد و گفت د: اینگونه نیست که فکر کنیم در مقطع دیگری به سرعت می‌توانیم کار را شروع کنیم و به سرعت به نقطه اوج برسیم. انیمیشن جزو آن صنایع فرهنگی است که با خردسال، کودک و نوجوان سرو کار دارد و همه می‌دانیم این گروه سنی حساس را باید با اتخاذ تدابیر ویژه کمتر در معرض تماشای تولیدات خارجی قرار دهیم.اما وقتی گروه‌های مالی دچار مشکل می‌شوند ما نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

مدیر مرکز پویانمایی صبا در خصوص جذب مشارکت در این مرکز گفت: جذب مشارکت رویه‌ای است که ما هم دنبال می‌کنیم اما در بخشی از موضوعات ممکن است جذب مشارکت با کندی بیشتری صورت بگیرد. مثلا برای بسیاری از موضوعاتی که فرهنگ عمومی را در قالب انیمیشن آموزش می‌دهد، نمی‌توانیم به سهولت موضوعات دیگر جذب مشارکت داشته باشیم.

او گفت: برخی موضوعات فرهنگی مهم و جامعه هدف آن اقتضا می‌کند که ما فارغ البال بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم و این موضوعات را جزو هزینه نبینیم تا جامعه رفع شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شنگول IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    2 0
    خوب بود فقط وقتش را اضافه كنيد
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    او گفت: این سختی‌ها باعث نشد جریان کار و تولید با اختلال جدی مواجه شود، کما اینکه در همین نوروز هم بسیاری از آثار تازه ما پخش می‌شود. اول اینکه تقریبا دیگه شرکتی در زمینه تولید انمیشن فعالیت نمی کنه ، شرکتهایی که موندن دارن سینه خیز خودشون رو روی زمین می کشن، دوم اینکه تولیداتی که در نوروز پخش شدن از آثار تازه شما نیستن، سوم اینکه چهارتا اثر ی که نشون داده شده قدرت رقابت با کارهای غیر ایرانی رو دارن؟ پنجم اینکه کسری بودجه در زمینه تولید انیمیشن فقط و فقط به تولید کنندگانش صدمه زده وگرنه کیه که ندونه چیزی از بودجه مدیران و کارچاق کن ها کم نشده
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    1 0
    نگوییم که کودکان پای انیمیشن خارجی ننشینند بلکه بگوییم پای کارتون ایرانی هم بنشینند.. فرق ظریفی دارد در عین حال یک دنیا فاصله این دو جمله با هم بخیل نباشیم و با دنیا پیش برویم نه بدون دنیا...