محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با سالنامه آفتاب یزد اعلام کرده که در چه شرایطی این وزارتخانه را از دولت دهم تحویل گرفته است.

نعمت زاده که در دولت نهم نیز در وزارت نفت مشغول به کار بود توضیحاتی در رابطه با کنار گذاشته شدن خودمطرح کرده است. 

او در جزییات کنار گذاشته شدن خود از وزارت نفت  در دولت احمدی نژاد گفته است: « جناب نوذری ساعت یازده شب با من تماس گرفتند و گفتند فلانی گفته است که نعمت زاده از آنجا برود بیرون. من هم خوشحال شدم و تشکر کردم. چند روزی هم برای رو به راه کردن کارها و تحویل به نفر بعدی که مدیر پخش و پالایش سازمان بودند، رفتم. » 

*من در شرایطی کار را تحویل گرفتم که اقتصاد با رکود و تورم مواجه بود و صنعت در حدود 9.7 درصد رشد منفی داشت و بانک مرکزی شاخص منفی 12 درصد در صنایع پایین دستی را اعلام کرده بود. از سوی دیگر اشتغال بر خلاف گفته های دولت گذشته که آن را رقم بالایی نمی دانست، نرخ منفی 36 درصد در اشتغال صنعت را نشان می داد.

*من زمانی کار را تحویل گرفتم که برخی از شهرک های صنعتی نیز به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده بودند. معادن وضع بهتری داشتند. در حوزه تجارت با کاهش صادرات مواجه بودیم. خیلی ها به من گفتند که چرا وزارت را با این شرایط پذیرفتی؟

* طی مدت کوتاه توانستیم روند منفی تولید را در اغلب زمینه ها کاهش دهیم و امیدواریم به نقطه صفر برسیم و در سال آینده نیز شاهد رشد مثبت باشیم.

*وضع تولید فولاد و خودرو رو به بهبود است.

*با توجه به شرایط کلی اقتصاد نمی توان خیلی امیدوار بود که در کوتاه مدت کار بزرگی انجام شود اما اعتقاد من این است که با تزریق ارز یا ریال روحیه تازه به صاحبان صنایع داده می شود.

*در جلساتی که با اتاق بازرگانی و فعالان این حوزه داشتیم به گفته آنها مردم امیدوار شده اند اما باید اطمینان بیشتری پیدا کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =