در بازدهمین روز از سال 93 شاهد ریزش برف و باران در 15 استان کشور هستیم. همچنین جاده هراز به علت بارش برف شدید و کولاک مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پلیس راهور، برابر اعلام پلیس راه استان مازندران جاده هراز به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید کافی از ساعت 08:00 امروز دوشنبه 93/01/11 تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

همچنین در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی اردبیل و گیلان (اکثر جاده ها ) مازندران (ارتفاعات هراز وکرج چالوس ) چهارمحال و بختیاری (جاده کوهرنگ مسجد سلیمان ) بارش برف و در استانهای مازندران، همدان - چهارمحال و بختیاری - فارس خوزستان - کرمانشاه -قزوین - اصفهان - کهگیلویه و بویراحمد - تهران و البرز بارش باران اعلام شد، سایر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار است.

تردد بدون زنجیر چرخ در گیلان ممکن نیست

ایسنا نوشت: هم‌زمان با یازدهمین روز از فصل بهار و در پی ورود جبهه‌ی هوای سرد و بارش‌زا از عصر دیروز(یکشنبه دهم فروردین‌ماه) بارش برف بخش‌های غربی استان گیلان را سفیدپوش و مسافران را غافلگیر کرد.

در پی بارش برف که از ظهر دیروز (یکشنبه دهم فروردین‌ماه) در غرب استان گیلان آغاز شده است، گردنه‌ی حیران در محور مواصلاتی آستارا به استان اردبیل مسدود شد و صدها خودرو در این جاده گرفتار شدند.

از زمان آغاز بارش برف، در ارتفاعات شهرستان‌های آستارا و تالش 35 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

بارش برف و کولاک شدید سبب شد تا پلیس از تردد خودروها در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان از قبیل گردنه‌ی حیران و اسالم به خلخال ممانعت کند.

سرهنگ «مهیار رستگار» رئیس پلیس راه استان گیلان، از همه‌ی مسافرانی را که قصد تردد از محورهای برف‌گیر استان را دارند، خواست بدون همراه داشتن زنجیر چرخ از تردد و سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

وی ادامه داد: رانندگان با توجه به بارش برف در محورهای «آستارا - اردبیل» و «اسالم - خلخال» و بارش برف و باران در مناطق جلگه‌ای استان همه‌ی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

سرهنگ رستگار خطاب به هم‌وطنانی که قصد ورود به استان گیلان را دارند، توصیه کرد به‌هنگام تدارک مقدمات سفر، لباس گرم و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند و باک‌های خودروهای خود را با سوخت پر کنند.

خبرگزاری نسیم به نقل از رئیس پلیس راه گیلان نوشت: گردنه حیران در مسیر مواصلاتی اردبیل به آستارا به علت بارش شدید برف مسدود شده است. برای جلوگیری از حادثه، از تردد خودرو در این مسیر جلوگیری کرده‌ایم. اگر شدت بارش کم شود مسیر مجددا بازگشایی می‌شود. برف سنگینی در راه‌های کوهستانی در حال بارش است.

مهیار رستگار گفت: تردد راه‌های ییلاقی در سیاهکل، رودسر، محور اسالم به خلخال، ماسال و تالش با زنجیر چرخ ممکن است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل هم گفت: مردم منطقه باید در شرایط فعلی از مسافرت غیرضروری خودداری کنند. عدم توجه به هشدارهای هواشناسی منجر به زمین‌گیر شدن رانندگان شده است. در جاده‌های مواصلاتی استان مشکلی نداریم. در اولین ساعات بارش برف، 11 خودرو واژگون شده است.

سرهنگ معراض ظهیری گفت: هشدارهای هواشناسی باید توسط رانندگان جدی گرفته شود. رانندگانی که دچار مشکل شده بودند تجربه بارش برف در منطقه را نداشتند. عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی منجر به تصادفات و مشکلاتی شده است. در حال حاضر بارش شدیدی که در محورهای استان وجود دارد تردد به صورت آرام ادامه دارد. مشکلی در مسیر سرچم و حیران وجود ندارد.

 

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    126 3
    برف وباران می یاد انشا الله امسال سال پربرکنتی باشه از در و دیوار هم خوشی بیاد
    • علی US ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      31 3
      برف و باران خوبه. نعمت خداست. ولی الان ضرر داره. درختا شکوفه کردن. همشون سرمازده میشن. میوه کمیاب میشه و گرون میشه. دلال ها هم فقط منتظر یه بهونه هستن که قیمت میوه رو نجومی بالا ببرن.
    • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      16 6
      به حق ابالفضل العباس (ع)آمین
  • جواد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    40 0
    خداوند همه مسافران را به سامت بدارد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    9 40
    روحانی مچکریم ،روحانی مچکریم
  • محمد NL ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    31 1
    خدایا از آسمونت بباره میگن چرا میباره!!! نباره میگن داری عذاب میدی!!! خدایا شکرت ببار