ایسنا نوشت:

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌ سوارهای شهرداری تهران با اشاره به احداث پایانه شرق در محلی جدید، گفت: امیدواریم این پایانه در سال ۱۳۹۴ آماده و به بهره‌برداری برسد.

محمدرضا حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در جهت ساماندهی و نظم‌دهی به پایانه‌ها و خارج کردن آن‌ها از پوسته داخلی شهر، پایانه شرق جدید در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در مجاورت جنگل‌های سرخه حصار احداث می‌شود.

وی افزود: محل جدید یک محیط بسیار استراتژیک است که در نهایت با توجه به قول‌هایی که داده شده مترو و BRT نیز به این مکان می‌رسد. در حال حاضر از ۳۰ هکتار حدود ۱۹ هکتار تملک شده است و زمین‌ها از مالکین آن‌ها خریداری شده است. پنج هکتار از زمین‌ها در اختیار مردم است که علی رغم آگهی‌هایی که کردیم هنوز موفق به تملک آن‌ها نشده‌ایم، درخواست می‌کنیم از افرادی که در اطراف این محیط زمین دارند مراجعه کنند که با قیمت کارشناسی بتوانیم مبلغ زمین آن‌ها را پرداخت کنیم.

حاجی بیگی ادامه داد: شش هکتار هم در اختیار بخش خصوصی است که این زمین‌ها هم بحث تملکشان در حال انجام است. طراحی ساختمان‌ها و محیط پایانه شرق انجام شده است و ۳۰ هزار متر زمین در محل جدید برای ساختمان جدید در نظر گرفته شده است که در حال حاضر حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت این ساختمان داشته‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: در ۱۸ ماه آینده این ساختمان کامل شود و بتوانیم پایانه شرق قدیم را منتقل کنیم؛ فضای قبلی هم در اختیار مجموعه شهرداری قرار می‌گیرد تا بر اساس نیاز از این محل استفاده شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه افزود: ۴۰ میلیارد از این اعتبار در خصوص ساخت پارکینگ طبقاتی متعلق به پروژه است که همزمان با سالن اصلی ساخته می‌شود. چهار ماه است که احداث ساختمان اصلی آغاز شده است و مشغول کار هستیم. تنها مشکل بحث انتقال جایگاه CNG نزدیک محل احداث پایانه جدید است که در حال مذاکره برای انتقال این جایگاه هستیم، پس از انتقال این جایگاه کار را به صورت جدی و ویژه دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص استفاده از محل قدیم پایانه شرق، گفت: هنوز طرحی برای این محیط توسط مدیران شهرداری پیشنهاد نشده است اما حتما در مورد تعریض خیابان دماوند و گسترش خیابان‌های اطراف از این محیط استفاده می‌شود.

حاجی‌بیگی در پاسخ به این سوال که ساماندهی و رتبه‌بندی تعاونی‌های پایانه‌ها چه زمانی انجام می‌شود؟ گفت: این بحث متاسفانه مدت‌ها است که انجام نشده و باید دوستان در وزارت راه به این مسئله توجه کنند تا بتوانیم طبقه‌بندی و رتبه‌بندی در تعاونی‌های پایانه‌ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید حداقل تعاونی‌هایی که امکانات و سرویس‌دهی مناسبی دارند و به اقصی نقاط کشور سرویس دارند را معرفی کنیم اما این بحثی است که باید در وزارت راه نهایی شود و کمک کنند تا کار انجام شود.

 

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    14 1
    کارشناس عزیز. ترمینال مسافربری رو با فاصله از شهر بسازید که پس از 10-15 سال دوباره نیافته وسط شهر باز بخواین جاشو تغییر بدین.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 2
    کافی است که فقط فضای بزرگ داشته باشد.نه اینکه خارج شهر باشد.مگر برای رفتن به آمل باید برویم از پلور سوار شویم؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 2
    يكي بررسي كند كه ساختن اين ترمينال جديد چند سال است كه كلنگ خورده است؟ شهردار نگفته بود دوساله ساخته مي شود؟