رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور از انجام 168 هزار و 127 ماموریت از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون توسط اورژانس 115 در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر امین صابری نیا ضمن اعلام این خبر افزود: از ابتدای طرح تاکنون، 28804 ماموریت ترافیکی و139221ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین های اورژانس 115 صورت گرفته است.

وی گفت: نیروهای امدادی اورژانس115 پس از ارایه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران یاد شده، بیش از 72838 نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گفته وی بیش از 81720 مورد از آسیب دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیم های اورژانس 115 در محل درمان شدند.

رییس اورژانس کشور افزود: در 28حادثه نیز بالگردهای امدادی اورژانس 115 در صحنه حاضر و 78 مصدوم را پس از ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل کردند.

به گفته دکتر صابری نیا در حال حاضر تعداد 5 پایگاه‌ امداد هوایی در حال امدادرسانی به امدادخواهان هستند که این پایگاه‌ها در شهرستانهای شیراز، تهران، شاهرود، زاهدان و ساری مستقر هستند.

رییس اورژانس کشور از هموطنان درخواست کرد در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس گرفته و برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه نمایند. برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صحنه حادثه حتی المقدور مصدوم را مگر در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده جابجا نکنند، از ازدحام در محل حادثه و رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری نمایند، مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارند و تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان 115 را تا رسیدن تیم های امدادی به دقت اجرا کنند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی پاشا IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 0
    واقعا خسته نباشن