۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸
اعترافات خواندنی یک رمان نویس جوان

ترجمه رضا علیزاده از کتاب «اعترافات رمان نویس جوان» امبرتو اکو از سوی نشر روزنه منتشر شد.

به گزارش مهر، کتاب «اعترافات رمان نویس جوان» عنوان کتابی معروف از امبرتو اکو نویسنده نامدار ایتالیایی است که به تازگی با ترجمه رضا علیزاده از سوی نشر روزنه منتشر شده است.

این کتاب مجموعه چهار درس‌گفتار از اکو است که در یکی از دانشگاه‌های آمریکا ایراد شده است و در آن اکو با طنز منحصر به فرد بیان می‌کند که نام رمان نویس جوان را از این منظر برای خود انتخاب کرده است که نخستین رمانش را با نام «نام‌گل سرخ» در سال 19980 و در سنی بیش از 50 سال منتشر کرده است و در آن توضیح می‌دهد که به خاطر انتشار اولین رمانش در چنین موقعیتی خود را نویسنده‌ای جوان و توام با آینده‌ا روشن می‌بیند و احتمالا طی پنجاه سال آینده رمان‌های زیاد دیگری را نیز طی پنجاه سال آینده نتشر خواهد کرد.

اکو در این کتاب از منظر یک نظریه پرداز ادبی به تفاوت‌های «نویسندگی خلاق» با «نویسندگی آکادمیک» می‌پردازد و تجربیات خود در این زمنیه را با مخاطبان در میان می‌گذارد.

اکو در بخشی از این رمان می‌نویسد: وقتی مصاحبه‌گرها از من می‌پرسند چه‌طور رمان‌های خودتان را نوشتید معمولا سر و ته این بحث را با جواب از چپ به راست هم می‌آورم. متوجه شده‌ام که این جواب رضایت بخش نیست و می‌تواند کسانی را که با خط عربی با عبری می‌نویسند سردرگم کند. در حین نوشتن رمان اولم چند چیز را فهمیدم. اول «الهام» واژه بدی است که نویسنده‌های حقه‌باز به‌کار می‌برند تا از نظ هنری در خور ستایش جلوه کنند. ضرب‌المثلی قدیمی می‌گوید نبوغ 10 درصد الهام است و نود درصد جان کندن....

اکو در این کتاب چهار درس‌گفتار با عناوین نوشتن از چپ به راست، مولف، متن و مفسران، برخی ملاحظات در باب شخصیت‌های داستانی و فهرست‌های من منتشر شده است.

نشر روزنه این کتاب را با قیمت 10 هزار تومان منتشر کرده است.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =