۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای - دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) - به همراه جمعی از اعضای سازمان جوانان این مجمع، با خانم نواب صفوی مادر زهرا رهنورد دیدار کردند.

ه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع نیروهای خط امام، در این دیدار که فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و سایر اعضای خانواده وی نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت پزشکی و درمان والدین خود و نیز شرایط حصر آن‌ها به سیدهادی خامنه‌ای ارائه و نسبت به وضعیت سلامتی آن دو ابراز نگرانی شد.

سیدهادی خامنه‌ای ضمن ابراز تأسف نسبت به تداوم حصر، این وضعیت را ناخوشایند خواند و ابراز امیدواری کرد که در سایه صبر، مقاومت و پافشاری بر آرمان‌های امام (ره) و بازگشت به اصول اولیه انقلاب و تمکین به قانون اساسی و بویژه تکیه بر حقوق مردم، این حصر بزودی پایان یابد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در ادامه به بیان خاطراتی از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پرداخت.

رئیس پژوهشکده تاریخ اسلام، ریشه عمده مشکلات را در نا‌آشنایی مردم با حقوق اساسی خود دانست و افزود: تا زمانی که مردم با حقوق و تکالیف خود و نیز حقوق و تکالیف حاکمان آشنا نباشند و هم مردم و هم مسئولان نسبت به حقوق و تکالیفشان تعهد لازم را نداشته باشند، نارسایی تداوم خواهد داشت. مقام‌پرستی و دنیاگرایی، هوا و هوس و تضییع حقوق شهروندان هنگامی زمینه رشد در جامعه پیدا می‌کند که تک تک شهروندان و مسئولان به حقوق و تکالیف خودشان مقید و متعهد نباشند.

وی همچنین با بیان اینکه "عده‌ای هستند که منفعتشان در تداوم فضای خشونت‌آمیز، حبس‌ها و حصر‌ها یا اتفاقاتی شبیه اتفاقات اخیر بند 350 اوین است"، در مقایسه‌ای، به تشابه نقش صهیونیست‌ها در تندروی‌های گاه‌گاه دولت آمریکا و کند کردن روند عادی‌سازی روابط بین ایران و آمریکا و نقش تندرو‌ها در بحرانی نگه داشتن فضای جامعه پرداخت.

مادر زهرا رهنورد نیز در این دیدار ضمن تشکر از سیدهادی خامنه‌ای و همراهان وی، به بیان توصیفاتی از فرزند و داماد خود و نیز خاطراتی از آنها پرداخت.

وی صحبت‌های خود را با این شعر از حافظ به پایان برد: شکر خدا که هرچه طلب کردم از خدا / بر مُنتهای همت خود کامران شدم

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    22 2
    شجاع شدی حبر جان کامنتها رو حذف نکردی :
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    24 4
    درود بر همه انها