ایسنا نوشت:

وزیر اقتصاد از کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه کشور به ۱۷.۶ درصد در پایان فروردین ماه امسال خبر داد.

علی طیب‌نیا در جمع مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌های سراسر کشور با اعلام این خبر تصریح کرد: در حالی که نرخ تورم نقطه به نقطه کشور در خرداد ماه سال گذشته معادل ۴۵ درصد بود این نرخ در پایان فروردین به ۱۷.۶ رسید که نشان از موفقیت چشمگیر دولت در کنترل تورم دارد.

وی با بیان اینکه نرخ متوسط تورم و حتی تورم نقطه به نقطه، عمدتا متاثر از وضعیت گذشته اقتصاد و تصیمات پیشین آن است، اظهارکرد: با این همه، خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد کاهش معنی دار تورم هستیم.

طیب‌نیا گفت: البته ما این دغدغه را داریم که اجرای برخی برنامه‌ها از جمله منطقی‌سازی نرخ حامل‌های انرژی و افزایش دستمزدها، ممکن است در روند بسیار مطلوب فعلی تاثیرات نامطلوبی بگذارد.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه، شاید انتخاب اول دولت نبود و ضرورت‌های قانونی ما را ناگزیر به اجرای این برنامه در سال جدید کرده است، در حالی که مطمئن هستیم اگر در سال ۱۳۹۲ نیز مطابق همان فرمول سال گذشته به حرکت ادامه می‌دادیم، تورم امسال به کمتر از ۱۵ درصد کاهش می‌یافت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    5 1
    ما که احساس نمیکنیم همه چی گراون شده ولی اینا میگن تورم کاهش پیدا کرده
  • محمد RO ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    5 1
    اقای وزیر مگه تواین مملکت زندگی نمیکنی تورم کجا 18 درصدهتو وسایل زندگی ات از مغازه بغل خانه تهیه میکنی حداقل دروغ نگید دارن روی دولت قبل را سفید میکنید
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    4 1
    وزیر اقتصاد : اگر اجرای برخی برنامه‌ها نبود...... اگر ما گشنه نمیشدیم خرج مخارج ما هم نصف میشد