آنا نوشت:

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر با رد فرسودگی اتوبوس واژگون شده در بزرگراه آزادگان گفت: در بررسی‌های کارشناسان مشخص شد، عمر این اتوبوس بیش از سه سال نبوده و سرعت غیرمجاز و خطای انسانی سبب مرگ ۸ مسافر جانباخته شده است.
احمد دنیامالی با بیان اینکه بررسی اولیه کارشناسان بر غیراستاندارد بودن وضعیت بدنه اتوبوس مهر تائید زده است گفت: کارشناس بیمه سلامت این اتوبوس را تائید کرده اما با یک نگاه اجمالی غیراستاندارد بودن بدنه اتوبوس قابل تشخیص است.

او با تاکید بر اینکه خطای انسانی سبب واژگونی اتوبوس شرکت راهور سبز پایتخت شده است گفت: راننده با سرعتی بیش از حد مجاز و مطمئنه از شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در باند کندرو در حال حرکت بوده و قصد ورود به بزرگراه حکیم شرق را داشته که همین سرعت بیش از حد در حین ورود به راست‌گرد این بزرگراه سبب واژگونی اتوبوس شده است.

او با ابراز تاسف از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس بخش خصوصی در محدوده شهرک صدرا در منطقه 22 گفت: اتوبوس‌هایی که در محدوده برون شهری تهران در حال تردد هستند از مدل اتوبوس‌های درون شهری هستند که ضرورت بازبینی همین مسئله در ابتدای تشکیل شورای چهارم به شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل شهرداری تذکر داده شده بود.

دنیامالی با انتقاد از اینکه استفاده از اتوبوس‌های شهری در مسیرهای بین شهری تصمیمی غیر کارشناسانه است ادامه داد: در حال حاضر تا شرکت واحد تا 40 کیلومتر خارج از تهران نیز به جابه‌جایی مسافر اهتمام می‌ورزد در حالیکه باید این خدمات‌دهی مورد بازبینی جدی قرار بگیرد تا در آینده شاهد بروز حوادثی از این دست نباشیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر با ابراز ناراحتی از مرگ یک دختر 13 ساله در حادثه اتوبوس خط «چیتگر- شریعتی» یادآور شد: بروز چنین حادثه‌ای در پایتخت ایران جای تاسف دارد و بر ضرورت بازنگری استانداردها بیش از پیش تاکید دارد چراکه مرگ 8 شهروند در یک حادثه درون شهری آن‌ هم زمانیکه از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کردند، بر عمق فاجعه می‌افزاید و زمینه‌ساز کاهش رغبت مردم به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    2 1
    اسکانیا برای حادثه آفرینی فرسودگی نمی خواهد. کلا این سفیر مرگ 10 سال است که در راه های ایران ابراز وجود کرده یعنی قدیمی ترینشان الان 10 ساله است که اصولا در ایران اتوبوس فرشوده محسوب نمی شود.
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    4 0
    شک ندارم همین اتوبوس که کفش آفتاب دیده را پس از یک نقاشی دوباره وارد ناوگان می کنند.