۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

ارثیه بازمانده از شخصیت‌های مشهور، همیشه یکی از جنجال‌های پرحاشیه حوزه فرهنگ و هنر بوده است. فهرستی که در آن می‌توان به نام‌های بزرگی برخورد. از احمد شاملو گرفته تا نیما یوشیج.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این میراث، گاهی مادی‌ست گاهی معنوی. مثلا پسر نیما یوشیج، شراگیم، اصرار دارد که مرحوم سیروس طاهباز رعایت امانت نکرده و در دستنوشته‌های پدرش دست برده است.

پسر احمد شاملو، مرحوم سیاوش شاملو هم عقیده داشت که تمام وسایل شخصی احمد شاملو متعلق به فرزندان اوست و کار را تا مزایده اموال این شاعر هم پیش برد.

خانه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد هم یکی دیگر از این جنجال‌هاست که حالا با ورود شهرداری تهران، وارد مرحله جدیدی شده است.

ماجرا از وصیت‌نامه سمین شروع می‌شود. او در وصیت‌نامه خود ثلث کلیه اموال و سرپرستی تمامی آثار مکتوبش را به لیلی ریاحی فرزند خوانده‌اش واگذار کرد. چیزی که خواهر سیمین، ویکتوریا هرگز آن را نپذیرفت و سرانجام خانه قدیمی این زوج نویسنده را در خیابان دزاشیب، به شهرداری منطقه یک تهران واگذار کرد.

حالا شهرداری می‌گوید که خانه سیمین و جلال به خانه ادبیات تبدیل خواهد شد. ویکتوریا دانش با ارائه صورت جلسه انحصار وراثت به شهرداری تهران که گفته می‌شود پیش از ارائه وصیت‌نامه سیمین دانشور به دادگاه تنظیم شده است، این ملک را به شهرداری داده است و حالا طبق گفته مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک اولین قسط از مبلغ مورد توافق برای فروش این خانه نیز به او پرداخت شده است.

بر اساس قانون هرگاه فروشنده گواهی انحصار وراثت داشته باشد و آن را به خریدار ارائه کند، انجام معامله منع قانونی ندارد و ظاهرا همین قانون دستمایه ویکتوریا دانشور برای فروختن خانه به شهرداری بوده است.

شهرداری گفته که خیال دارد این خانه را به خانه ادبیات تبدیل کند. 

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نظری A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    16 4
    دستشون درد نکنه
  • پاي ثابت A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    16 1
    كار خيلي زشتي كرده اين خانوم ويكتوريا مال براي يكي ديگه بوده خودش هم سهم الإرث رو تعيين كرده مال دنيا رو هيچكس با خودش نتونسته ببره حتي خانوم .....
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    18 1
    ای وای حالا شهرداری هر بلایی دلش بخواد به اسم ادبیات و فرهنگ پروری سر این خونه خواهد آورد هنوز تکلیف کارهای آقای تناولی معلوم نشده، اونا رو هم به اسم حمایت ضبط کرد و تو انباری هاش به نابودی کشوند
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 0
    خونه صادق هدایت چی میشه که زباله دونی بیمارستان شده.به داد اونم برسید