خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی برای افزایش قیمت خودروها وجود ندارد، گفت: براساس نتایج بدست آمده از تحقیق و تفحص از صنعت خودرو بیش از 20 درصد قیمت خودرو غیر واقعی است و باید باتدبیر و مدیریت صحیح نرخ ها را کاهش داد.
ابوالقاسم جراره با یادآوری آخرین اخبار و نتایج تحقیق و تفحص از صنعت خودرو ،گفت: براساس نتایج بدست آمده از تحقیق و تفحص از صنعت خودرو بیش از 20 درصد قیمت خودرو مازاد بوده که این مازاد حاصل انحراف خودروسازان از رسالت اصل خود یعنی تمرکز بر تولید و کیفی سازی خودروها و ورود به فعالیت هایی مثل بانکداری، بیمه و بورس است.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی برای افزایش قیمت خودرو نسبت به سال گذشته وجود ندارد، گفت: حاشیه های ایجاد شده درخودروسازی‌ها و اسراف بسیار زیاد در این صنعت علت اصلی گران شدن خودرو و قیمت غیرواقعی این محصول است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ایجاد شرکت های اقماری متعدد، صرف درآمدها و منابع خودروسازی ها برای خرید سهام و ورود به بازارهای بورس، بیمه و بانکداری از حاشیه های بوجود آمده توسط خودروسازان است، گفت: خودروسازان باید نسبت به این موضوع تدبیر کرده و به این حاشیه ها پایان دهند تا قیمت خودرو با کاهش 20 درصدی واقعی شود.
او با یادآوری اینکه مشکل اصلی صنعت خودروسازی ضعف مدیریتی است، گفت: مدیران و خودروسازان باید درصدد ارتقای کمی و کیفی صنعت خودروسازی و کاهش وابستگی به بیگانگان باشند در حالی که از رسالت اصلی خود دور شده اند.
جراره با تاکید بر اینکه تا حاشیه‌های صنعت خودرو مدیریت و رفع نشود، افزایش غیرواقعی قیمت ها قابل کنترل نیست، گفت: کار خودروسازان بانکداری و بورس بازی نیست، رسالت مدیران این صنعت تولید خودرو، کیفیت بخشی به تولیدات در نهایت و رسیدن به خودکفایی است.
عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اختصاص ارز مبادله ای راهکاری برای جلوگیری از افزایش قیمت ها و متضرر شدن مردم است، گفت: در مقابل مبالغی که مردم می پردازند خودروسازان باید محصولاتی را ارائه کنند که از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته باشد و به سمتی حرکت کنیم که برای تولید خودرو به واردات قطعه از خارج محتاج نباشیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملت A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    18 0
    حرف بس است عمل کنیددست های پنهان را قطع کنید
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    10 0
    زورت بهشون نخواهد رسید
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    6 0
    به من که دیگه نگو
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    12 1
    ان زمان که دلار بالا رفت و همزمان قیمت خودرو2 برابر شد ایا حقوقهای پرداختی هم 2 برابر شده بود؟ میدانید که خیر. اکنون به نظرم تا زمانی که پرداختی ها 2 برابر نشده نباید قیمت هیچ تکانی بخورد.