۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
12 گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا(ع)

کتاب دوازده گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا حضرت مهدی (عج) به کوشش حسین اوسطی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، در کتاب «دوازده گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف» ابعاد مختلف زندگی حضرت حجت از ولادت تا ظهور بررسی می‌شود.

در دیباچه این اثر با اشاره به اینکه اعتقاد به موعود در آخرالزمان اختصاص به شیعه و پیروان اهل بیت علیهم‌السلام ندارد، بلکه تمام مسلمانان به وجود موعود مصلح از فرزندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله معتقدند، دلایل شدت سخت‌گیری‌های دشمنان نسبت به امامان شیعه روشن شده است.

در بخشی از این دیپاچه آمده است: براساس روایات نبوی که در آثار فریقین آمده، مسلمانان بر این عقیده‌اند که از تبار رسول خدا صلی الله علیه و آله فردی که همنام او است در آخر زمان ظهور و جهان را از ظلم و بیدادگری پاک کرده و به سلطه مستکبران و زورگویان پایان می‌دهد.

همانطور که از نام این کتاب روشن است، دوازده گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا پیش روی خوانندگان قرار دارد که در گفتار اول و دوم آن، وجود حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از دیدگاه عقل و نقل اثبات می‌شود.

گفتار سوم این اثر به معرفی کسانی که با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ملاقات کرده‌اند اختصاص دارد و گفتار چهارم آن می‌کوشد وجود حضرت مهدی را از طریق بروز معجزات و کرامات آن بزرگوار اثبات کند.

استغاثه و توسل به خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عنوان گفتار پنجم است، گفتار ششم غیبت امام زمان و اهتمام به مسأله غیبت را در میان اصحاب و علمای شیعه مطرح می‌کند و گفتار هفتم به بررسی طول عمر حضرت مهدی اختصاص دارد.

در گفتار هشتم کتاب بحث انتظار در عنوان‌های انتظار در قرآن و روایات، مراتب و انواع انتظار، انتظار پیروان مکتب اهل بیت، تلاش و کوشش لازمه انتظار واقعی، جایگاه انتظار در مباحث اعتقادی، امید بخشیدن اصل مهم تربیت اسلامی، روش پیامبر و ائمه و دعوت به انتظار در روایات اهل بیت، تبیین شده است.

گفتار نهم این اثر، وظیفه اهل ایمان در زمان غیبت امام زمان را روشن می‌کند که دعای حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مهم‌ترین بخش آن است؛ در گفتار دهم نیز وقایع قبل از ظهور همچون نامعین بودن زمان ظهور، علائم ظهور و زمینه‌سازی برای ظهور مصلح جهانی مطرح می‌شود.

ویژگی‌های حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در گفتار یازدهم تبیین می‌شود و گفتار دوازدهم تلاش دارد به سؤالاتی در سیزده حوزه پاسخ دهد که علائم قطعی ظهور در روایات، دعای ندبه، چگونگی شناخت مهدی واقعی، مادر حضرت مهدی و خصوصیات ظاهری امام عصر برخی از این سؤالات است.

ویرایش جدید کتاب دوازده گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در ۳۷۲ صفحه و قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =