رئیس جمهور: توسعه و پیشرفت در سایه نظام سلامت و انسان های سالم ممکن است

رئیس جمهور همزمان با آغاز تحول در نظام سلامت در جمع خبرنگاران، گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور، مردم ما قدم به قدم شاهد بهبود خدمات در این حوزه خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،رییس جمهوری با تاکید بر عزم دولت در جهت کاهش هزینه های مردم در بخش درمان گفت: هدف دولت این است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های مردم در این بخش کاهش یافته و آنان با احساس کرامت بیشتر شاهد تحولات در بخش خدمات باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) پس از پایان نشست با وزیر، معاونان، مشاوران و مدیران ارشد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته تعادلی میان مسئولیت بخش دولتی و هزینه هایی که مردم در بخش درمان پرداخت می کردند وجود نداشت و بیشتر هزینه های سلامت به مردم تحمیل می شد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور، مردم ما قدم به قدم شاهد بهبود خدمات در این حوزه خواهند بود.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تمامی خدمات درمانی اعم از تشخیص و اقدامات درمانی و دارویی در بیمارستان های دولتی انجام می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پزشکان متخصص به مناطق کم برخوردار اعزام می شوند و خدمات درمانی و پزشکی را به مردم این مناطق ارائه خواهند کرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه ممکن است دولت در گام های اولیه به تمامی اهداف خود نرسد اما در نهایت قدم های خوبی در زمینه درمان وسلامت مردم برداشته خواهد شد، تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی های دولت، نظام درمانی و بیمه کشور به کمک یکدیگر خواهند آمد که این می تواند بسیاری از هزینه های پرداختی مردم در زمینه دارو و درمان را به نسبت قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
رئیس جمهوری با اشاره به گزارش معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت: در حوزه بهداشت و درمان طی دو تا چهار سال آینده در بسیاری از بخش ها از جمله تولید واکسن و دارو، خودکفا و بی نیاز خواهیم شد.
دکتر روحانی با بیان اینکه در حوزه آموزش پزشکی امروز ایران توان جذب دانشجو از دیگر کشورهای منطقه را دارد، خاطر نشان کرد: ایران می تواند به قطب سلامت و بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.
رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت گسترش گردشگری سلامت در کشور گفت: باید در زمینه نوسازی و بازسازی بیمارستان ها و تکمیل تجهیزات پزشکی تلاش کنیم و امیدوارم با اقدامات خوبی که انجام می شود شاهد تحول در نظام سلامت باشیم و مردم روند بهبود در این بخش را از امروز احساس کنند.
دکتر روحانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه با کمک مردم و ارتقاء فرهنگ عمومی در کشور شاهد سلامت و نشاط بیشتر مردم باشیم، افزود: معتقدیم توسعه و پیشرفت در سایه نظام سلامت و انسان های سالم امکان تحقق خواهد داشت.
رئیس جمهوری همچنین در زمینه برنامه های دولت در جهت گسترش و ارتقاء کارآیی دفترچه های بیمه گفت: برنامه دولت این است تا همه افرادی که بیمه نیستند را تحت پوشش بیمه ها قرار داده و از سویی ارزش بیمه ها را افزایش داده و بسیاری از زمینه هایی که مشمول بیمه نبودند را شامل کند.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه همزمان با اجرای طرح تحول در نظام سلامت، سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت نیز راهنما و راهگشای دولت در راستای ارتقاء و بهبود شرایط در زمینه بهداشت، درمان و سلامت مردم خواهد بود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    10 1
    اقای روحانی دوستت داریم محکم بایست واز منافع ملت دفاع کن.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    11 1
    روحانی حمایتت می کنیم
  • علی AU ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 1
    امیدوارم زیر سایه خدا به اسلام ومردم و کشورت خدمت کنی و هزاران سال از خوبیهات صحبت بشه. تاریخ در مورد شما خواهد گفت عمر انسان خیلی که بشه میشه ۱۰۰ سال یا کمی بیشتر و لی انسانهای بزرگ شاید هزاران سال عمر کنند و امیدوارم که با عمل به وعدهای که به این مردم دادین شما هم هزاران سال عمر کنید به امید حق برید جلو خدا بهمرا
  • شیوا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    2 0
    این همه شعار برای سلامتی داده میشه. که البته خیلی هاش هم به یمن دولت آقای روحانی داره اجرا میشه. تو رو خدا شما که رسانه رو در دست دارید صدای ما بیماران ibd رو هم به جایی برسونید. من چند ساله کولیت دارم. روزی 6 قرص میخورم هر قرص من 1500 تومن قیمتشه . من ماهیانه نزدیک 300 هزار تومن پول قرص میدن. قرص پنتاسا شامل بیمه نیست. قرص ایرانی مزالازین شامل بیمه میشه اما برا کسانی که بیماریشون گسترش پیدا کرده باشه فایده ای نداره و فقط پنتاسا کارسازه. شما رو به خدا قسم میدم گزارشی هم در مورد مشکلات بیماران مبتلا به کولیت تهیه کنید. توی همه سایت ها از این بیماری مینویسه که چی هست و چی نیست اما حتی یک سایت تا به حال ننوشته که چقدر ماها درد میکشیم. هم درد جسمی ناشی از بیماری و هم درد روحی ناشی از هزینه ها.
  • مسعود A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 1
    رییس جمهور محبوب و دانای ایران بخوبی به این قضیه پی برده اند که عقل سالم در بدن سالم است.تک تک افرادی که در ایران بزرگ و عزیز ما زندگی میکنند رگ و ریشه و گوشت و پوست و استخوان جامعه هستند و باید از همه این اعضا با نهایت دقت و ظرافت حفاظت و مراقبت کرد چرا که بنی آدم اعضای یک پیکرند...اولین قدم بخوبی برداشته شد و امروز شاهد رقم خوردن تحولی عظیم در نظام سلامت و درمان کشور بودیم.امیدواریم با تدبیر رییس جمهور و همکاران پر تلاشش این روند ادامه داشته باشد و دیگر شاهد نابودی و یا بخطر افتادن سلامت بدنه جامعه و بخصوص مردم کم درآمد نباشیم...میتوانیم با این کار نشاط و شادابی را به جوانان و مردم عادی برگردانیم و افسردگی و کسالت جسمی و روحی روانی را از سرتاپای جامعه بشوییم.این شروعی بزرگست....