ایسنا نوشت:

نخستین یارانه نقدی گام دوم هدفمندی یارانه‌ها دوشنبه واریز خواهد شد.
دولت دومین یارانه از بهار93 را طبق روال هر ماه، بیست و دوم اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند و به این ترتیب انصراف دهندگان از این ماه رسما یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

با پایان زمان نام نویسی مجدد متقاضیان یارانه نقدی، دولت فعلا به تمام کسانی که ثبت نام کرده‌اند یارانه می‌دهد و هرگونه حذف و یا جرح و تعدیل به ماههای آینده موکول خواهد شد.

به این ترتیب تمام سرپرستان خانواری که جزو 73 میلیون ثبت نام کننده مجددا هستند، طبق روال هر ماه به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان یارانه خواهند گرفت و در این راستا دولت باید بودجه‌ای 3400 میلیارد تومانی برای این امر در نظر بگیرد.

یارانه اردیبهشت در حالی به حساب تمام ثبت نام کنند گان واریز می‌شود که پیش از این طیب نیا وزیر اقتصاد اعلام کرده بود دولت10 میلیون نفر از ثروتمندان را شناسایی کرده و به این افراد حتی در صورت ثبت نام نیز یارانه‌ای تعلق نخواهد گرفت.

البته طیب‌نیا در صحبت‌های خود در نشست افق رسانه نیز از آغاز کار شناسایی و بررسی اطلاعات در دولت خبر داده بود و این در حالی است که مسولان اقتصادی دولت بارها اعلام کرده‌اند به هیچ عنوان برای شناسایی وضعیت ثروت به سراغ حساب های بانکی مردم نخواهند رفت.

گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی رسما در اردیبهشت93 کلید می‌خورد که فاز اول اجرای این قانون در 40 ماه گذشته به عقیده بسیاری نتیجه بخش نبوده و علاوه بر کسری بودجه‌ی گسترده در پرداخت‌های نقدی، حمایت بخش تولید و تامین اجتماعی را نیز به کلی نادیده گرفته است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • psdk A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    3 1
    اگر می دانستم اینجور می شود من هم ثبت نام می کردم. اگر آقایان توان شناسایی افراد ثروتمند را ندارند بیخود مرحله دوم را کلید زدند. میلیاردرها، بساز و بفروش ها ، حاجی بازاری ها ... همه ثبت نام کرده اند و یک عده مثل من که کارمندم ولی درآمدم بد نیست برای کمک به دولت ثبت نام نکردیم. این هم نتیجه اش
  • علی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    9 0
    کشورهای عربی ماهانه چند میلیون پول نفت را بدون منت به مردمشان میدهند آنوقت ما برای 45 هزار تومان باید به صد جا جواب پس بدهیم.
  • سیاوش IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    5 0
    هه هه هه
  • فرید A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    7 0
    ببخشید با این شیب ملایمی که شما قیمت حامل های اترژی رو بردین بالا، شامل یارانه 45 تومنی نمیشه؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    7 0
    یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا دولت بنزین و حاملهای انرژی را گران کرده و همان 45000 را می دهد ؟؟؟؟؟؟؟ چرا یارانه نقدی را افزایش نداده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا هیچ کس توضیح نمی دهد جریان چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهران . ت A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    6 0
    آیا مقدار و مبلغ یارانه ها با شیب ملایم مثل بنزین خواهد بود یا نه ؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    4 1
    ایا این عدالت و درست است ما با این که احتیاج داشتیم انصراف دادیم ؟ ولی خیلی ها نه
  • مهرداد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    1 0
    آخ جون یارانه ....
  • میثم A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    5 0
    حداقل 500 تومن دیگه میکشیدن روش ک رند بشه ؟ : خخخخخخخ
  • مهدی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    3 1
    با سلام اینجانب فرهنگی بازنشسته از استان گلستان وبا 5 نفر تحت تکفل علیرغم نیاز مالی مبرم به درخواست دولت محترم لبیک گفته و برای مصالح ملی از ثبت نام دریافت یارانه نقدی خودداری کرده ام.لذا پرداخت یارانه نقدی به تمامی ثبت نام کنندگان پذیرفتنی نیست.امیدوارم دولت با در نظر داشتن حدود مصلحت اندیشی به قانون عمل کرده و صرفا در راستای منافع ملی قدم بردارد تا انصراف دهندگان از همکاری با دولت پشیمان نباشند.و اگر قرار است کسی حتی با دادن اطلاعات غلط هم جریمه نشود و یارانه به همه ثبت نام کنندگان تعلق بگیرد پس چرا ما انصراف داده ایم؟